PETICIONS, DENÚNCIES, ESMENES, RESPOSTES, RECURSOS, ETC...

 Des de  01 setembre al 31 de desembre del 2003

 A LA DGSC... 

30/12/03 ASSUMPTE: VEHICLES ADAPTATS.

30/12/03 ASSUMPTE: DISPOSITIUS ESPECIALS TRÀNSIT 

30/12/03 ASSUMPTE: UNIFORMITAT ESPECIAL PER A TRANSIT

14/12/03 ASSUMPTE: "Esmenes del CAT al projecte d'instrucció de vacances per l'any 2.004."

04/12/03 ASSUMPTE: “Directriu 08/01 Utilització Motocicleta a Trànsit”.

26/11/03 ASSUMPTE: “SOL·LICITUD VESTUARI”

25/11/03 ASSUMPTE: "PATRULLES UNIPERSONALS A TRÀNSIT"

05/11/03 ASSUMPTE: " Posicionament del CAT en relació al projecte de decret pel passi a segona activitat per raons psicofísiques." 

05/11/03 ASSUMPTE: " Proposta del CAT en relació a la homogeneització de les condicions de treball en dispositius especials."

03/11/03 ASSUMPTE: " Posicionament del CAT en relació a la proposta d'acord pel passi del r-3 de trànsit a 12 hores i la flexibilització de les planificacions.

31/10/03 RESPOSTA 04/09/03 ASSUMPTE: " Esmenes del CAT a l'Instrucció XXX/2003, de setembre, sobre la prestació d'activitats docents per part dels funcionaris del cos de Mossos d'Esquadra."  

24/10/03 ASSUMPTE: ADEQUACIÓ LEGISLATIVA A LA NOTIFICACIÓ DE L´ACTE ADMINISTRATIU.-CANVI DE PLANIFICACIÓ DE LA MODIFICACIÓ DE LA JORNADA ANUAL- 39ª edició RALLI CATALUNYA-COSTA BRAVA- DE LES ÀREES REGIONALS DE TRÀNSIT DELS SECTORS DE Girona, Figueres, Olot, Vilafranca, Sant Feliu de Guíxols, Mollet, Sabadell, Mataró, Tàrrega, Ponts

24/10/03 ASSUMPTE: ADEQUACIÓ LEGISLATIVA A LA NOTIFICACIÓ DE L´ACTE ADMINISTRATIU.- CANVI DE PLANIFICACIÓ DE LA MODIFICACIÓ DE LA JORNADA ANUAL.- 39 edició RALLI CATALUNYA- COSTA BRAVA- DE L´ÀMBIT PENITENCIARI- DIVISIÓ TERRITORIAL DE BARCELONA

16/10/03 ASSUMPTE:  “Patrulles unipersonals dins el cos del MM.EE “

07/10/03 ASSUMPTE: " Esmenes a propostes de resolució de convocatòria de concurs per la provisió de places de Brigada Mòbil i ARRO de caporal i agents.

07/10/03 Resposta  a: ASSUMPTE: " Esmenes del CAT a l'Instrucció XXX/2003, de setembre, sobre la prestació d'activitats docents per part dels funcionaris del cos de Mossos d'Esquadra."  

02/10/03 ASSUMPTE:  “ RALLI CATALUNYA- COSTA BRAVA “  

02/09/2003 ASSUMPTE: " Obertura de negociacions."

02/09/2003 ASSUMPTE: " Petició de reforma del Decret 45/1999 de regulació dels llocs de treball de facultatius i tècnics del Cos de Mossos d'Esquadra."

 

 





 


 

A/ DIRECTOR GENERAL DE SEGURETAT CIUTADANA.

 

30/12/03 ASSUMPTE: VEHICLES ADAPTATS.

 

Sr. Les carreteres de les comarques de La Vall D’Aran i L’alta Ribagorça que son demarcació del sector de Trànsit de Vielha tenen unes característiques orogràfiques especials, al ser carreteres de muntanya amb molts revolts i pujades i baixades constants, i  climatològiques ja que estan glaçades gairebé tot l’hivern i humides la resta del any. La vigilància d’aquestes vies fa imprescindible la utilització d’uns mitjans automòbils adequats per aquestes circumstàncies per donar seguretat i eficàcia.

 

I es per això que li DEMANEM:

 

Que es doti al sector de Trànsit de Vielha de vehicles adaptats en la següent manera:

 

Vehicles PENTAX: Tracció integral a les quatre rodes i amb carrosseria Station Wagon per poder portar més senyals verticals i lluminoses.

Vehicles XENON: Tracció integral a les quatre rodes.

Vehicles AUSTRAL: Carrosseria de 5 portes per poder realitzar proves d’alcoholèmia o actes a ciutadans dintre en vehicle en cas de pluja, neu o fred intens.

 

Atentament,

 

 

 

30/12/03 ASSUMPTE: DISPOSITIUS ESPECIALS TRÀNSIT

 

Sr. Des de l’inici de la temporada d’hivern a la estació d’esquí de Baqueira es produeixen ,sobre tot els caps de setmana, importants retencions per l’acumulació de vehicles en la carretera, la qual cosa fa necessària la presencia de una patrulla de Trànsit per tal de millorar en la mesura de lo possible la circulació.

 

Que moltes vegades aquesta es l’única patrulla que treballa en les comarques de la Vall d’Aran i de l’Alta Ribagorça, amb la qual cosa els caps de setmana no es produeixen controls ni vigilància dinàmica de la carretera i es per això que li

 

DEMANO:

 

Que ens comuniqui els dispositius especials de trànsit que es preveuen per tal de compaginar la vigilància efectiva de la circulació de vehicles en dos comarques del nostre país i la regulació del trànsit en els accessos a una instal·lació esportiva privada.

 

Atentament,

 

 

 

 

 

 

Oscar Luis Juarranz Moratilla,

Coordinador de la Secció Sindical de Trànsit del CAT-ME

Barcelona, 29 de Desembre de 2.003.

 

 

 

A/ DIRECTOR GENERAL DE SEGURETAT CIUTADANA

 

 

30/12/03 ASSUMPTE: UNIFORMITAT ESPECIAL PER A TRANSIT.

 

 

Sr. per tal de suportar les dures condicions tèrmiques que pateixen els agents destinats específicament a Trànsit, en el desenvolupament del seu servei, es va repartir entre altres una peça d’uniformitat anomenada “Folre Tèrmic”.

 

Aquesta peça no es va repartir a totes les destinacions i solament a aquelles comarques considerades de fred extrem, i que hi han comarques amb unes especials característiques meteorològiques adverses que fan necessari l’ús d’aquest folre i que no es disposa d’ell i es per això que el DEMANEM:

 

Relació de les comarques considerades com de fred extrem i criteris objectius per aquesta qualificació així com de sectors on han estat repartides.

 

atentament,

 

 

 

 

 

Oscar Luis Juarranz Moratilla,

Coordinador de la Secció Sindical de Trànsit del CAT-ME

Barcelona, 18 de decembre de 2003.

 


 

A/  DIRECTOR GENERAL DE SEGURETAT CIUTADANA.

 

 

14/12/03 ASSUMPTE: "Esmenes del CAT al projecte d'instrucció de vacances per l'any 2.004."

 

 

PLANTEJAMENTS GENERALS

 

 

CÒMPUT DE VACANCES.

 

 

El fet que avui hi hagi tres nivells de nombre d'hores de vacances deriva de la imposició del decret d'horaris. Amb aquella imposició es van perjudicar molt les condicions de treball del col·lectiu. Es van incrementar les hores de treball en cap de setmana i es van introduir les jornades de 12 hores, amb la conseqüència de l’augment de les despeses per haver de fer àpats fora de casa. Allò va provocar una mobilització que finalitzà amb la signatura d'un pacte de garanties i ”compensacions” en l'aplicació del decret. Una d'aquestes “compensacions” va ser l’increment del nombre d'hores de vacances. L'esperit era donar el màxim a la gent més perjudicada, la d'uniforme (que llavors tenia, a tot arreu, l’horari de torns) una mica més a la gent no uniformada però que feia nits i caps de setmana i, per últim, el tercer nivell era per a la gent que treballava de dia i de dilluns a divendres.

 

Amb el pas del temps, el Departament, faltant a l'esperit del pacte, per aprofitar la major precarietat del tipus d’horari especial i de forma progressiva, ha anat assignant de forma unilateral, a moltes unitats i llocs de treball - tot i haver de treballar 24 hores 365 dies a l'any - aquest tipus horari.  És a dir, ens trobem amb una bona part de companys que han empitjorat les seves condicions de treball i, a sobre, tenen menys vacances.  Alhora, hem de tenir en compte que, quan es pacta un increment de vacances, s'està pactant una compensació, és a dir, un increment de vacances reals o, dit d’una altra manera, una reducció de jornada. Tanmateix, aquest Departament, faltant altra vegada a l'esperit del pacte, utilitza el terme “Jornada efectiva” per, sigui quin sigui el nombre d'hores de vacances, fer complir la jornada anual de 1680 hores, amb la qual cosa no es donen més vacances sinó que s'obliga a qui té més vacances a treballar més dies la resta de l'any, mitjançant les hores anomenades de romanent.  Per tant, estem parlant d’un veritable frau envers l’esperit de la norma que constitueix una estafa i un engany pel col·lectiu.

.

Aprofitant el canvi polític produït, apel·lem a un retorn al respecte mutu, al respecte al pacte i al rebuig de l'engany com a sistema de negociació.  Així, el plantejament del CAT per esmenar l’articulat del projecte d'instrucció, és el següent:

 

-         CÒMPUT REAL DE LES VACANCES. Totes les hores de vacances que excedeixin de 152 computaran com a temps de treball efectiu, reduint la jornada anual planificada de 1.680 hores.

 

-         NOMBRE D'HORES DE VACANCES: Tothom qui ocupi un lloc de treball que es desenvolupi 24 hores durant tot l'any, gaudirà del nombre màxim; els qui ocupin llocs de treball que, circumstancialment, puguin treballar caps de setmana, festius o nits, tindran el segon nivell; i els qui sempre treballin de dilluns a divendres, el tercer nivell. Tot això, amb independència del tipus d'horari que unilateralment li hagi assignat aquesta Direcció.

 

ESMENES CONCRETES.

 

-         Cal introduir en l'articulat que, en cap cas, es podrà cridar a treballar en la setmana o dies immediatament anterior, posterior o intermedi del període de vacances concedit.

 

-         El període estiuenc ha de garantir, com a mínim, un mes natural o 31 dies.

 

-         Els mínims s'han de reduir al 75 %.

 

-         El període estiuenc ha de ser des del juny al setembre.

 

-         Els criteris de prioritat han de contemplar l'antiguitat al Cos, no pas a la categoria o a la unitat.

 

-         La proporció vers el temps treballat ha de ser aplicant l’antiguitat en el Cos, no pas en el nou destí.

 

-         Els períodes de presa de possessió i cessament han de computar com a temps de treball efectiu a tots els efectes; en cas contrari, no tenen sentit, ja que acaben sent festes recuperables.  Tampoc no han de computar, de manera sorneguera, com a vacances, sinó que han d'incrementar les inicialment concedides.

 

-         Les baixes o indisposicions prèvies a l'inici del període, no han de comportar automàticament el canvi de període, sinó que s'ha de donar l'opció al mosso per gaudir del que resta del període i fer les hores que li quedin en un altre, o bé, canviar íntegrament el període.

 

Per tot això, demanem l'esmena dels articles: 2.2, 4, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5, 4.6, 4.8, 4.10, 6.2.2, 6.2.3, 7.1, 7.1.1, 7.1.1.1, 7.2.2, tots els annexos, l'afegiment dels articles que garanteixin allò que s’exposa en el primer apartat i el gaudiment de vacances reals ( la reducció de jornada ).

 

Atentament,

 

 

Enric ALSINA ILLA, Secretari General del CAT.

 

Catalunya a 14 de desembre del 2.003.

 


 

 

04/12/03 ASSUMPTE: “Directriu 08/01 Utilització Motocicleta a Trànsit”

 

A/ Sr. Xavier MARTORELL I VILLALOBOS, Director General de Seguretat Ciutadana.

 

 

 En data 04 de Maig de 2001 des de la Divisió Central de Trànsit es va donar la directriu 08/01 sobre la utilització de la motocicleta en el patrullatge ordinari per a la vigilància i el control del trànsit.

 

En aquesta directriu s’exceptua la utilització de la motocicleta en determinats supòsits, entre altres:

-         Existència de condicions meteorològiques adverses o de vies que facin perillós i ineficaç aquest sistema.

-         Desenvolupament del servei durant el torn de nit.

 

Sr., la realització del servei de motocicleta a la carretera, amb manca de llum solar, és ineficaç per les següents raons.

             

-         Dificulta considerablement la vigilància del trànsit i la resposta davant un requeriment del ciutadà, doncs la manca de visibilitat en aquestes condicions incrementa de manera elevada els riscos de perillositat pels conductors d’aquests tipus de vehicles i per tant, la conducció es fa amb més precaució, restant òbviament a l’operativitat del servei

-         Impossibilita confeccionar documents (T-06, plecs d’investigació, actes diverses o denuncies de trànsit) amb dues mans (subjectar la llanterna, el paper i escriure, etc.).

-         Manca de llums prioritaris, balises, cons i senyals imprescindibles a l’hora de senyalitzar qualsevol tipus d’incidència en la carretera, especialment en aquestes condicions, de les que no disposa la motocicleta (el cotxe patrulla porta tant davant com darrera tres llums prioritaris a mes de la barra lluminosa posterior,  les senyals de trànsit, les 2 balises lluminoses, etc.)

 

 En definitiva, és prou evident que davant d’aquests problemes amb manca de llum solar,  l’operativitat, control dels riscos, i la senyalització que porta un cotxe patrulla, és del tot recomanable i alhora més efectiva que la del servei de motocicleta.

 

Ja que amb bon criteri, llevat d’algunes destinacions, s’aplica com a norma general el terme torn de nit a aquelles franges horàries on no hi ha llum solar,

 

li DEMANEM:

 

Que es modifiqui la directriu, davant la perillositat i manca de eficàcia que suposa el patrullatge en motocicleta en hores de manca de llum solar, en el sentit de que on possa “torn de nit” digui “manca de llum solar” i es pugi canviar de  vehicle quan es donin aquestes condicions fora de les hores del torn de nit.

 

 

Atentament,

 

 

Oscar Luis Juarranz Moratilla,

Coordinador de la Secció Sindical de Trànsit del CAT-ME

Barcelona, 4 de Desembre de 2003.

 

 


 

26/11/03 ASSUMPTE: “SOL·LICITUD VESTUARI”.

 

/Sr. XAVIER MARTORELL I VILLALOBOS, Director General de Seguretat Ciutadana.

 

 

ASSUMPTE: “SOL·LICITUD VESTUARI”.

 

 

Donades les caracteristiques especials del desemvolupament del servei a les unitats adscrites a trànsit es fa necessari de dotar-les de peces especials per tal de realitzar el seu treball amb garanties de seguretat i és per aixó que entre altres es van lliurar uns pantalons elastics d’hivern per a trànsit (IBQ).

 

Donada l’obligació de tots els menbres del cos de cumplir l’instrucció de 22 de desembre de 1997, sobre la imatge cosporativa de la Policia de la Generalitat-Mossos d’Esquadra. I fent referencia al apartad a) del punt 1.1 que diu “Les peces de l’uniforme es portaran netes i en bon estat”.

 

Donades els torns que es realitzen a les distintes unitats de trànsit de seqüencies de setmanes senceres de treball amb un mínim de 66 hores treballades i que fan impossible rentar la roba d’un dia per altre al hiver (no es seca).

 

LI DEMANO:

 

Que per tal de fecilitar el cumpliment de la citada instrucció i treballar amb le màximes garantias es doti als agents destinats en unitats de trànsit de almenys dues peces de pantalons elastics d’hivern per a trànsit (IBQ).

 

Atentament,

 

Oscar Luis JUARRANZ MORATILLA

Coordinador de la Secció Sindical de Trànsit del CAT

Barcelona, 26 de Novembre de 2003

 


 

25/11/03 ASSUMPTE: "PATRULLES UNIPERSONALS A TRÀNSIT"

 

 

A/SR. Xavier MARTORELL I VILLALOBOS, Director General de Seguretat Ciutadana.

 

ASSUMPTE: “PATRULLES UNIPERSONALS A TRÀNSIT”

 

Sr., des del passat mes d’Agost,  es realitzen patrulles unipersonals en l’ART Girona.

Des de la secció sindical de Trànsit del CAT creiem que no son operatives en el sentit de que no es multipliquen per dos les patrulles a la carretera i la solució davant una percepció de manca de presencia passa més per augmentar realment el nombre d’efectius, que no per imposar les patrulles unipersonals.

 

Les patrulles unipersonals en trànsit tenen un risc especial pels agents que les realitzen:

-Risc de pèrdua de control del vehicle al haver de manejar diversos aparells juntament amb la conducció del vehicle com ara emissores, senyals lluminoses ,senyals acústiques inclòs l’aparell cinemòmetre, o a més, al mirar de fer senyals als altres usuaris de la via per tal d’aturar-los (per qualsevol infracció), incomplint el Reglament General de la Circulació:

 ARTICULO 18. Otras obligaciones del conductor.

1.      1.      El conductor de un vehículo está obligado a mantener su propia libertad de movimientos, el campo necesario de visión y la atención permanente a la conducción, que garanticen su propia seguridad, la del resto de los ocupantes del vehículo y la de los demás usuarios de la vía. A estos efectos deberá cuidar especialmente de mantener la posición adecuada y que la mantengan el resto de los pasajeros, y la adecuada colocación de los objetos o animales transportados para que no haya interferencia entre el conductor y cualquiera de ellos (artículo 11, nº 2, del texto articulado).

2.      2.      Queda prohibido conducir utilizando cascos o auriculares conectados a aparatos receptores o reproductores de sonido (artículo 11, nº 3, del texto articulado).  

I la reforma de la Ley de Seguridad vial.

“Se prohíbe utilizar los teléfonos móviles o cualquier otro medio de sistema de comunicación mientras se conduce, salvo que el desarrollo de la comunicación tenga lugar sin emplear las manos, cascos, auriculares o instrumentos similares. Se ha añadido el uso de emisoras de radio a través del micrófono por la grave interferencia al grado de atención exigible a todo conductor”.

 

 

 

-Risc personal al realitzar el servei unipersonal sense vehicles apropiats al no disposar d’elements de gravació d’àudio i vídeo per tal de garantir la seguretat de l’agent en el cas d’accident o incident.

 

D’altra banda, hi han antecedents de uns altres cossos policials que amb una inversió propera als 3 milions d’euros en material  van desistir de l’idea de patrulles unipersonals a trànsit.

 

Per tot l'exposat anteriorment LI DEMANEM:

 

 

- Que doni les ordes oportunes per tal de que es deixen de realitzar les patrulles unipersonals a Trànsit pel risc d’aquestes envers la resta d’usuaris i la seguretat del agents que les realitzen.

 

 

Atentament,

 

 

Oscar Luis JUARRANZ MORATILLA,

Coordinador de la Secció Sindical de Trànsit del CAT

Barcelona, 25 de Novembre de 2003


 

 

A/ Sr. Joan NAVARRO i ISERN,  Subdirector General de Recursos Humans.

 

04/11/03. ASSUMPTE: " Posicionament del CAT en relació al projecte de decret pel passi a segona activitat per raons psicofísiques."

 

Sr., a continuació passem a exposar-li el posicionament del CAT en relació al projecte de decret de referència.

 

Tanmateix, abans de referir-nos de forma concreta a l'articulat, hi ha qüestions de principi que haurien de tractar-se.

 

En primer lloc, en la nostra petició per tractar i regular aquest tema vinculàvem al segona activitat amb la jubilació anticipada. Per tant, demanem que s'inclogui dintre de la mateixa regulació aquest supòsit. Al nostre entendre quan un mosso arribi a l'edat de 55 anys amb 25 anys de servei complerts hauria de tenir la possibilitat de jubilar-se.

 

En segon lloc, volem que la situació de segona activitat no només es reguli per causa de disminucions psicofísiques, sinó també per raó d'edat ( a partir dels 55 anys ) i de voluntarietat ( per motivacions personals o sobrevingudes ).

 

Així doncs, pel que fa l'articulat presentem les següents esmenes.

 

Art. 1.- Suprimir "administrativa" i "per disminució de les condicions físiques o psíquiques", afegir " com una modalitat més del servei actiu " i " el passi a la jubilació anticipada".

 

Art. 2.1.- Nou redactat. Els funcionaris del Cos de Mossos d'Esquadra que compleixin els requisits i estiguin dintre dels supòsits que estableix aquest decret tindran dret a ocupar una plaça de segona activitat o acollir-se a la jubilació anticipada.

 

Art. 2.2.- Supressió.

 

Art. 3.1.- Nou redactat. L'ocupació d'una plaça de segona activitat dura fins que el funcionari es jubila, sol·licita ser adscrit a una plaça ordinària o passa a ocupar mitjançant qualsevol dels sistemes de provisió o promoció interna una plaça de diferent naturalesa.

 

Art. 3.3.- Suprimir " en la situació de servei actiu ", afegir "cas en el que romandrien a la seva plaça " i "passant a ocupar, amb caràcter definitiu la plaça de segona activitat guanyada pel concurs  de provisió efectuat".

 

Art. 4.2.- Suprimir " dels elements d'acreditació" i "físiques ".

 

Art. 5.1.- Suprimir " en la situació de servei actiu ". Afegir que " totes les places susceptibles de ser ocupades en situació de segona activitat tindran una retribució mínima igual a la d'un mosso d'esquadra sigui de la categoria que sigui, en el seu nivell d'especialitat més baix. Les places de segona activitat dintre de les diverses especialitats tindran les mateixes retribucions complementàries que les places ordinàries.  En qualsevol cas es respectaran les retribucions bàsiques i complementàries corresponents a la categoria de l'interessat. "

 

Art. 6.1.- Canvis en el redactat. " Els funcionaris que sol·licitin una plaça de segona activitat" "poden ser adscrits si així ho sol·liciten".

 

Art. 6.2.- Canvi de redactat. "resten a la seva destinació adaptant les funcions de la seva plaça a les condicions físiques o psíquiques de la persona fins que es resolgui el concurs corresponent i aconsegueixi una plaça de segona activitat."

 

Art. 7.- Suprimir " en servei actiu ".

 

Art. 9.1.- Nou redactat. " En el cas que un funcionari del Cos de Mossos d'Esquadra sol·liciti una plaça de segona activitat per raons de disminució física o psíquica, haurà de passar un reconeixement mèdic. "

 

Art. 9.2.- Suprimir el segon pàrraf.

 

Art. 9.4.- Afegir, "sempre dintre de la seva destinació actual ". Suprimir "rellevat del servei temporalment".

 

Art. 9.5.- Supressió.

 

Art 12.3.-  Suprimir " sens perjudici de la responsabilitat disciplinària que pogués ser-li exigida"  "si el procediment s'ha iniciat a instància del funcionari "  "instar la jubilació forçosa".

 

Art. 13.1.a.- afegir " i les condicions de les funcions a exercir en la plaça que ocupa".

 

Art. 13.1.b.- Suprimir " jubilació forçosa ".

 

Art. 14.2.- Supressió dels apartats a, b, c i e, afegir dictamen favorable o desfavorable a l'ocupació d'una plaça de segona activitat.

 

Art. 15.2.- Canviar "servei actiu " per "servei ordinari ". Suprimir "jubilació forçosa".

 

Disposició Final 1.- Afegir " previ acord amb les organitzacions sindicals respresentatives".

 

Atentament,

 

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

 

Barcelona a 4 de novembre del 2.003

 

 

 


 

 

A/ Sr. Joan NAVARRO i ISERN,  Subdirector General de Recursos Humans.

 

04/11/03 ASSUMPTE: " Proposta del CAT en relació a la homogeneització de les condicions de treball en dispositius especials."

 

Sr., a continuació passem a exposar-li els nostre plantejaments vers les condicions de treball que haurien d'aplicar-se, de forma homogènia, quan la seguretat pública, les incidències circumstancials o els grans esdeveniments, obliguen a mobilitzar efectius de mossos d'esquadra en condicions diferentes a les del seu servei ordinari.

Pensem que el primer que cal és definir quins són aquests dispositius i, en aquest sentit, pensem que el primer que cal excloure són les esdeveniments ocasionats per entitats privades, dispositius que han de ser coberts amb personal voluntari i amb percepció d'hores extres retribuïdes. Per nosaltres, aquesta regulació hauria d'afectar a esdeveniments previstos, inevitables, que generin la necessària participació excepcional d'efectius de mossos d'esquadra per garantir la seguretat pública en condicions diferentes a les del seu servei ordinari.

Quan es produeixen aquest tipus de dispositius, l'administració, forçadament ocasiona un seguit d'obligacions extraordinàries al mosso, causant-li un perjudici laboral. A cap persona el fet de treballar li ha de ocasionar una despesa o perjudici addicional, sinó que qui crea l'obligació extraordinària ha de compensar els greuges que aquesta pugui suposar.

Genèricament, els greuges que un dispositiu especial pot generar tenen relació amb la jornada diària i/o planificació a realitzar i en el treball fora de  localitat de destinació.

La nostra proposta pel que fa a la durada de la jornada laboral o planificació de treball és que si el mosso tenia festa se li paguin com a hores extraordinàries retribuïdes totes les efectuades, a més de les indemnitzacions per raó de servei que corresponguin. En cas que no corresponguin indemnitzacions per raó de servei, que l'administració es faci càrrec directe de les despeses de manutenció (dinars, sopars o pernocta) manutenció que haurà de ser digna, no pas un entrepà, computant, sempre el total d'hores que el mosso no sigui lliure d'anar a on vulgui, és a dir, se'l tingui en disponibilitat presencial. Si tenia planificat treball, se li han de retribuir com a extraordinàries les hores per sobre de planificació.

Pel que fa al treball fora de localitat de destinació, si la distància és inferior a 100 km, i la jornada laboral inferior a 10 hores, l'administració pagarà el quilometratge diari corresponent. Si no es compleix algun dels criteris anteriors, l'administració pagarà la indemnització per raó de servei corresponent a una comissió de servei forçosa íntegra diària i es farà càrrec directe de les despeses de manutenció i pernocta (digna, res de barracons o  lliteres, mínim, hotel de 3 estrelles).

 

Atentament,

 

 

 

 

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

 

Barcelona a 31 d'octubre del 2.003.

 


 

 

 

 

 

03/11/03 ASSUMPTE: " Posicionament del CAT en relació a la proposta d'acord pel passi del r-3 de trànsit a 12 hores i la flexibilització de les planificacions."

 

A/ Sr. Joan NAVARRO i ISERN,  Subdirector General de Recursos Humans.

 

 

Sr., no estem d'acord amb la proposta d'acord de referència. La flexibilitat de planificacions que contempla significaria, de facto, el retorn a la disbauxa horària existent abans de la signatura del pacte, en lloc d'avançar cap el torn fix, com és el nostre desig. Per altra banda, el passi de l'R-3 a 12 hores no significa cap perjudici per l'administració ni cap benefici real pel mosso, és més, nosaltres entenem que el que demanda el col·lectiu no és treballar 12 hores, sinó treballar tres dies durant l'R-3, no pas 4 o 5. Retornar a la situació anterior significaria treballar 4 o 5 dies a l'R-3 i, al menys, tres dies a 12 hores, per tant, no resoldria res, ans el contrari. Nosaltres reiterem la nostra proposta, demanem que l'R-3 sigui només de tres dies i que el diferencial que significa anualment treballar aquests tres dies a 8'5 o a 12 hores només es pugui aplicar per compensar perllongaments de jornada, no pas per planificar més dies de treball.

 

Atentament,

 

 

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

 

Barcelona a 3 d'octubre del 2.003.

 

 


 

 

A/ Sr. Xavier MARTORELL i VILLALOBOS, Director General de Seguretat Ciutadana.

 

16/10/03 ASSUMPTE:  “Patrulles unipersonals dins el cos del MM.EE “

 

 

Sr., darrerament s'estan imposant de forma generalitzada les patrulles unipersonals en tot tipus de serveis i circumstàncies, motoritzades o no.

 

La qualitat del servei policial es basa en l'eficàcia, la celeritat, la capacitat de reacció, entre d'altres ítems i aquests depenen de les circumstàncies, mitjans i condicions amb que es presta el servei.

 

No és el mateix fer una patrulla a peu per una illa de vianants en un centre urbà de caràcter comercial que haver de patrullar sol en un cotxe per l'autopista.

 

En general les patrulles unipersonals en el servei policial redueixen la capacitat d'intervenció immediata, la celeritat i l'eficàcia, tenint en compte que la majoria de serveis precisen d'un  mosso que intervingui i l'altre que faci les tasques de suport ( comunicació, presa de dades, assegurament de l'entorn, etc.).

 

També és obvi que el patrullatge en solitari incrementa substancialment els riscos laborals de la nostra feina.

 

No tenim un coneixement exhaustiu de les circumstàncies i condicions en les que es desenvolupen la totalitat de serveis de les patrulles unipersonals, però sí d'alguns, com ara el d'autopista que es desenvolupa per part del Sector de Trànsit de Girona i, francament, és inconcebible com es fa anar sol a un mosso en un cotxe per una via on no es pot fer canvi de sentit, no es pot aturar, ha de conduir i atendre l'emissora o prendre dades alhora, com ha d'intervenir en el cas de ser necessari ? Suggerim que si el que es vol és que es vegin cotxes patrulla se'n facin de paper i es posin en els ponts de les autopistes.

 

Hem traslladat les nostres inquietuds al comandament responsable, però, de moment, no n'hem obtingut cap resposta positiva, sembla que l'únic que interessa són els números, les estadístiques i per això ens dirigim a vostè.

 

Entenem que engegar un tipus de servei en unes circumstàncies que incrementen els riscos laborals precisa d'un informe previ, preceptiu i favorable de la Comissió de Riscos i Salut Laboral del Cos de Mossos d'Esquadra, la qual ha de valorar aquestes circumstàncies i condicionants als que fem referència, d'altra manera no s'entendria l'utilitat o funció d'aquesta comissió.

 

Per tot això LI DEMANEM,

 

-         Doni les instruccions oportunes per aturar de forma immediata la realització de tot tipus de serveis a la via pública amb patrulles unipersonals, especialment en autopistes i fora del casc urbà on se situï la comissaria respectiva.

 

-         Que els comandaments responsables tramitin a la Comissió de Prevenció de Riscos i Salut Laboral del Cos un informe vers els serveis que es vulguin iniciar amb patrulles unipersonals.

 

 

-         Que només un cop la Comissió informi de forma positiva per acord amb la part social, es posin en funcionament els serveis respectius.

 

 

Atentament,

 

 

 

 

 

 

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

 

Barcelona a 15 d'octubre del 2.003.

 

 

 

 


 

 

A/ Sr. Joan NAVARRO i ISERN, Subdirector General de Recursos Humans.

 

07/10/03 ASSUMPTE: " Esmenes a propostes de resolució de convocatòria de concurs per la provisió de places de Brigada Mòbil i ARRO de caporal i agents.

 

Sr., no farem un reguitzell d'esmenes als articles de les quatre propostes de resolucions, però sí un seguit de consideracions de caire general sobre aquestes propostes, les quals ens agradaria fossin tingudes en compte adaptant l'articulat al contingut del present, tot plegat en benefici dels principis d'objectivitat i igualtat d'oportunitats en la provisió de llocs de treball.

 

1-     No estem d'acord amb que s'obligui a les persones adscrites provisionalment a aquestes places a concursar. Ja és bastant inversemblant que hi hagi adscripcions provisionals en llocs especialitzats, que requereixen una formació específica. En qualsevol cas, el que si que hauria d'articular-se és la situació en la que queden els agents que ocupen plaça provisional i no concursen, que hauria de ser un canvi d'adscripció dintre de la mateixa localitat. Amb aquesta disposició l'únic que es busca és proveir forçosament places en localitats sense massa demanda, cobrint després vacants en la població desitjada pel forçat amb gent nova, el qual és injust. Només si sortissin totes les vacants a concurs, petició en la que ens reiterem, consideraríem adequat que s'obligués a tothom.

 

2-     No estem d'acord amb que les persones sancionades disciplinàriament no se'ls permeti concursar, és una pena o sanció addicional. S'hauria de preveure una pròrroga en la presa de possessió pels sancionats que guanyin plaça.

 

3-     Sobre l'al·legació de destinació o residència prèvia del cònjuge o parella ens agradaria que s'avancés, en pro de la igualtat, i es tingués en compte tan si es funcionari/a com si no; no només pel criteri de localitat, sinó per comarca, ens sembla excessiu el termini de dos anys per la parella de fet, cosa que no s'exigeix per matrimoni ( és discriminatori ) i, lògicament, no només quan es pretén accedir des de localitat diferent ja que amb això un que ja hi és pot perdre la plaça en favor d'un altre que ve de fora, tot i tenir tots dos la parella a la localitat.

 

4-     No estem d'acord amb que es valori com experiència professional el temps treballat en situació de provisionalitat, per la raó que amb això el que s'està fent és validar i compensar un sistema de provisió tant generalitzat com incorrecte a on el comandament tria, afavoreix a qui ell vol, demanant-ne o atorgant-ne una comissió de servei, en detriment del dret de tothom a ocupar aquella plaça, de fet, places de concurs oposició s'aproximen a les de lliure designació, s'ha d'acabar amb aquest sistema. Per altra banda es perjudica als qui realment han guanyat aquella plaça per concurs, com ha de ser. Tal com està l'ordre de mèrits i la puntuació que es dóna a aquest ítem el que s'està fent no és un concurs, sinó donar la plaça als qui el comandament ha triat prèviament, és un frau.

 

5-     Veiem que el PGA s'ha reduït considerablement, però, continuem demanant-ne l'eliminació total.

 

6-     Considerem insuficient la puntuació per antiguitat.

 

7-     El curs d'especialització forma part de l'obligació de l'administració de formar al seu personal i no es pot traslladar el seu cost al treballador, per tant, el curs d'especialització ha de generar les indemnitzacions per raó de servei que corresponguin i el còmput horari real de les hores que es fan.

 

8-     Hauria d'haver-hi algun criteri de flexibilitat per evitar que per causes de força major, l'opositor quedi exclòs de la convocatòria.

 

9-     El cessament, presa de possessió i terminis haurien de ser els mateixos que per la resta de funcionaris.

 

Òbviament, l'acceptació de les nostres consideracions o esmenes, modificarien substancialment tota la resolució i política de concursos que s'està seguint d'uns anys cap aquí, l'exposat respon a un objectiu final cap el que ens hem d'anar aproximant. Esperem que, si més no, existeixi sensibilitat per part vostra en anar avançant.

 

Atentament,

 

 

 

 

 

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

 

Barcelona a 7 d'octubre del 2.003

 


 

 

 

 

 

A/  Sr. Xavier MARTORELL i VILLALOBOS, Director General de Seguretat Ciutadana

 

 

02/10/03 ASSUMPTE:  “ RALLI CATALUNYA- COSTA BRAVA “ 

 

Sr., se li notifica dels aspectes següents per a la seva adequació legislativa.

 

Que en les Previsions de serveis  de les Àrees Regionals de Trànsit s´estan produint canvis de planificació de modificació de jornada, de TREBALL a FESTA.

Que  aquesta activitat és contraria al punt 2.3.5 de la Instrucció 1/2003, de 21 de març sobre planificació de la jornada de treball, que cita:

“ Un cop feta pública la planificació anual orientativa no podran fer-se canvis de planificació de TREBALL a FESTA excepte cavis voluntaris o realització d´operacions especials retribuïdes”

 

Aquesta situació posa de manifest l´incompliment d´un 1er punt de l´Acord sobre condicions de treball, de 14 de març de 2003

 

S´estan produint canvis de planificació de modificació de jornada anual , de TREBALL a FESTA ,en les previsions de servei per les dates de realització del Ralli Costa Brava, sense ser voluntat dels afectats, tampoc s´està realitzant la pertinent resolució    sobre la realització d´una operació especial en aquestes dates, de l´execució de la previsió de servei.

 

Es manifesta un segon punt d´incompliment, de l´Acord sobre condicions de treball, de 14 de març de 2003.

 

Que l´Acord Sobre Condicions de Treball, de 14 de març de 2003, en el seu punt 9 apartat i),del Col.lectiu de Trànsit contempla:

“ Un cop feta pública la planificació anual orientativa no podran fer- se canvis de planificació de TREBALL  a FESTA, excepte canvis voluntaris o realització d´operacions especials retribuïdes.”

 

Que aquest canvi de planificació de modificació de jornada no s´ajusta al procediment de notificació com indica la Instrucció 1/2003, de 21 de març en el seu punt 2.9, sobre Competència i sistema de notificació dels canvis de planificació, on cita:

“ Els canvis de planificació es comunicaran als interessats així com a les unitats encarregades de la planificació i de la gestió horària mitjançant el model que s´annexa a aquesta instrucció.”.

 

La situació vulnera, en un tercer punt, l´Acord sobre condicions de treball, de 14 de març.

 

Que aquests annexes no apareixen  com a notificacions correctes dels canvis de planificació de modificacions de jornades de treball efectiu anuals, com marca la legislació citada anteriorment en les comissaries de les Àrees Regionals de Trànsit afectades pels canvis de previsió de servei amb motiu de Ralli Catalunya-Costa Brava.

 

Que es realitzen unes previsions de servei, amb una franges horàries d´inici de jornada planificada anteriors a les establertes en les limitacions de la Instrucció 1/2003, de 21 de març. Exemple : servei R3 matí  limitació d´entrada a servei de 6:00 hores a 8:00 hores.

 

 

Que el punt 2.3.3 de la Instrucció 1/2003, de 21 de març estableix sobre el R3:

“ [...] La seqüència R· podrà realitzar-se  al Matí, Tarda o Nit, amb les franges d´incorporació de 6:00 a 8:00, de 14:00 a 16:00 i 22:00 a 00:00 respectivament”.

 

Que l´Acord Sobre Condicions de Treball en el punt 9, apartat b), del Col·lectiu de Trànsit que cita:

“ [...] La seqüència R3 podrà realitzar-se al Matí, Tarda o Nit, amb les franges de incorporació de 6:00 a 8:00, de 14:00 a 16:00 i 22:00 a 00:00 respectivament.”.

 

Descripció d´un quart punt d´incompliment de l´Acord sobre condicions de treball, de 14 de març.

 

Que aquestes franges  horàries de servei previstos tenen limitacions de planificació de treball de 8hores 30´ seguint les seqüències de torn de 10 setmanes establertes en aquest moment.

 

 

Que l´Acord sobre Condicions de Treball, de 14 de març de 2003, en el punt 9, apartat d), del Col.lectiu de Trànsit cita:

“ Es redueix el nombre d´hores de treball efectiu en la seqüència R3 a 8hores 30´els divendres, dissabtes i diumenges.”

 

Afecció, d´un cinquè punt, de l´Acord sobre condicions de treball, de 14 de març de 2003.

 

Que davant els suficients indicis donats a les previsions de servei de les ART , s´hauria de fer servir, per part de la Direcció de Seguretat Ciutadana, una  ponderació dels medis, circumstancies i necessitats menys gravosa per la realització del servei, com marca la Sentència en apel.lació núm. 26/2001, de 29 de juny de 2001, del Tribunal Superior de Justicia,per tant , ens trobaríem en l´aplicació de la:

 

Instrucció 2/2002, de 21 de febrer, per la qual es regula es regula el procediment i les condicions de prestació del servei policial que s´organitza a partir d´autoritzacions del Servei Català del Trànsit :

 

 

 

 

0. INTRODUCCIÓ

 

[...] Hi ha, però en aquest àmbit, una sèrie d´activitats que motiven la prestació de serveis per part del cos de Mossos d´Esquadra, que si bé tenen afectació pública,tenen l´origen en iniciatives de carácter privat.

 

[...] Per aquest motiu , escau, a continuació, regular tots els aspectes relacionats amb el dispositiu policial que s´organitza quan es requereixen els serveis dels efectius del cos de Mossos d´Esquadra en activitats i iniciatives de carácter privat. Això suposa l´establiment d´un procediment definit i la fixació d´uns criteris objectius que permetin seleccionar en condicions d´igualtat als efectius que hi prenguin part.[...]

 

1.ÀMBIT OBJECTIU.

 

Aquesta Instrucció s´aplica a les activitats i serveis següents que són prestats per efectius del cos de Mossos d´Esquadra:

 

[...]

2. La vigilància, la regulació i la protecció de proves esportives que afectin vies interurbanes o que tinguin una incidència superior en el nucli urbà, sens perjudici de les competències municipals.

[...]

Totes aquestes activitats requereixen l´autorització prèvia del Servei Català de Trànsit, així com la validació de la Direcció General de Seguretat Ciutadana, la qual s´ha d´efectuar d´acord amb el que estableix el punt 3er d´aquesta Instrucció.

 

Per tal que resultin d´aplicació les previsions d´aquesta Instrucció,cal que el dispositiu policial que s´organitzi per donar cobertura a aquests esdeveniments tingui una durada mínima de 4 hores. En cas contrari el dispositiu es prestarà pels serveis ordinaris del Cos de Mossos d´Esquadra.

 

3. PROCEDIMENT

 

Un cop té coneixement de l´organització d´alguna de les activitats o esdeveniments relacionats a l´apartat 1 er i es disposa de l´autorització del Servei Català de Trànsit, l´àrea regional de trànsit corresponent o la Divisió de Trànsit, quan l´esdeveniment afecti més d´una àrea regional, ha de validar el dispositiu policial que s´organitza.

 

En el document de validació  cal fer constar els següents aspectes:

 

-          núm d´expedient del Servei Català de Trànsit

-          La denominació de l´esdeveniment o activitat de naturalesa privada que motiva el dispositiu policial

-          La data o dates en què té lloc

-          La localitat o localitats en què es desenvolupa

-          La previsió dels efectius dels diferents sectors de trànsit que han de prendre part en el dispositiu

-          La previsió de les hores de servei que s´han de prestar diferenciades, si s´escau, per destinacions.

 

Aquest document que s´ha de trametre al Servei Català de Trànsit i al Servei de gestió i Coordinació de Personal, ha d´anar datat i signat pel cap de l´àrea regional de trànsit corresponent o pel cap de la Divisió de Trànsit, quan el dispositiu afecti a més d´una àrea regional trànsit.

 

Les unitats de trànsit i/o les unitats de seguretat ciutadana s´han de posar en contacte amb els efectius QUE TENEN PLANIFICAT FESTA EL DIA O DIES EN QUÈ S´ORGANITZA EL DISPOSITIU POLICIAL i que consten a la llista que s´elabora cada any (VAR -15 )

 

NO PODEN PRENDRE PART en el dispositiu els efectius de la llista que estan de servei, de vacances,gaudeixen d´algun permís o llicència, estan de baixa o presten servei EN LES 12 HORES ANTERIORS O POSTERIORS.

 

[...]

5.PAGAMENT

 

5.1 Les àrees regionals de trànsit han d´imputar les hores realitzades pels efectius que tenen adscrits que hagin participat en el dispositiu, en el termini dels 10 dies següents a la seva finalització. També han d´imputar les despeses de manutenció

[...]

 

  

Conclusions

 

Que davant d´aquesta situació hem de tenir clar que el Ralli Costa Brava és:

 

1.-Una prestació d´un servei policial, que tenen una afectació pública, el seu origen es troba iniciativa de caràcter privat.

La 38a edició del Ralli de Catalunya- Costa Brava va ésser organitzat pel Reial Automòbil Club de Catalunya, com consta en la Resolució 1 de març de 2002 del Director General.

 

2.- Aplicarem la Instrucció 2/2002, de 21 de febrer en activitats i serveis:

     La vigilància, la regulació i la protecció de proves esportives que afectin vies interurbanes o que tinguin una incidència superior en el nucli urbà, sens perjudici de les competències municipals.

 

3.- Cal que el dispositiu policial que s´organitzi per donar cobertura a aquests esdeveniments tingui una durada mínima de 4 hores.En cas contrari es prestarà pels serveis ordinaris del cos de Mossos d´Esquadra.

L´anterior edició el dispositiu va ser pels dies 21,22,23 i 24 de març de 2002 com contempla la resolució de 1 de març de 2002 del Director general.

Les previsions de servei de les Àrees Regionals de Trànsit afectades pel motiu Ralli Catalunya Costa Brava tenen planificades 10hores, 12 hores, 14 hores de treball, per tant excedeixen les 4 hores, per ésser realitzades pels serveis ordinaris del Cos de Mossos d´Esquadra.

 

4.- No poden prendre part en el dispositiu els efectius de la llista ( VAR-15) que estan de servei, de vacances, gaudeixen d´algun permís o llicència, estan de baixa o presten servei en les 12 hores anteriors o posteriors.

 

5.-Segons la disposició addicional tercera apartat 1, de la Llei 31/2002, de 30 de desembre, de mesures fiscals i administratives (DOGC 23166) cita:

“[...] S´autoritzen els titulars dels departaments i els de les entitats gestores de serveis socials per a poder subscriure amb CÀRREC al capítol IV DEL SEU PRESUPOST, els convenis... L´objecte dels convenis ha d´ésser el FINANÇAMENT DELS SERVEIS relacionats amb l´economia social i la gestió dels SERVEIS SOCIALS especialitzats que prestin les ENTITATS SENSE ÀNIM DE LUCRE[...].

El Reial  Automòbil Club de Catalunya és una entitat privada sense ànim de lucre, per tant, encara que no pagués taxes al Servei Català de Trànsit o Departament d´Interior, no condiciona el pagament del servei als agents de trànsit mobilitzats per l´aplicació de la Instrucció 2/2002, de 21 de febrer, ja que aquesta financiació hauria d´estar inclosa en el presupost del Departament afectat per la realització de la prova esportiva, 39a. Edició Ralli Catalunya Costa Brava.

 

ES SOL.LICITA:

 

1.- El Compliment de l´Acord sobre Condicions de Treball de 14 de març de 2003, vulnerat en cinc punts com s´ha especificat anteriorment.

 

2.- Transparència en les comunicacions a les organitzacions sindicals envers a la ja planificació del servei Ralli Catalunya- Costa Brava, amb la notorietat i existència d´exercici  de planificació de l´esdeveniment esportiu, reflectit en les previsions de servei de les Àrees Regionals de Trànsit.

 

3.- L´aplicació de la Instrucció Instrucció 2/2002, de 21 de febrer, per la qual es regula es regula el procediment i les condicions de prestació del servei policial que s´organitza a partir d´autoritzacions del Servei Català del Trànsit, pels motius expressats en el present escrit.

 

4.- Resposta objectiva i clara de la Direcció General de Seguretat Ciutadana, sense dilacions superflues i interessades, que permetin a aquesta, fer efectiva la desalineació: dels efectes cogniscitius ( total previsió del dispositiu del Ralli Catalunya Costa Brava, com marquen les previsions de serveis de les Àrees Regionals de Trànsit exposades i notificades als afectats en aquest dispositiu, per tant, evidència d´existencia d´un procediment administratiu.) enfront d´una voluntat contrària, que podria ser, l´espera per realitzar la mateixa acció que l´any passat, treure una resolució de modificació de la planificació de la jornada de treball anual dels efectius afectats. (Recordem Resolució d´1 de març de 2002)

 

5.-Que aquesta organització sindical denuncia, que davant les respostes donades per la Administració en la reunió del dia 26/09/03 sobre seguiment de l´Acord sobre condicions de treball, de 14 de març de 2003, sobre el tema Ralli, són insuficients i convida a aquesta solucionar el tema amb l´aplicació de la Instrucció 2/2002, de 21 de febrer.

 

6.- Que la inactivitat de la Direcció General de Seguretat Ciutadana envers la situació descrita fa, que aquesta organització sindical es resevi recòrrer a la via Contenciosa administrativa els fets; alhora exposa que la dilatació d´aquesta situació, incideix molt negativament en el manteniment de la pau social del col.lectiu, davant les afeccions exposades d´incompliment de l´Acord sobre condicions de treball de 14 de març de 2003 de forma clara i objectiva.

 

 

Atentament,

 

 

Enric Alsina Illa. S.G. del CAT

 

Barcelona, a 2 d’octubre del 2003

 


 

A/ Sr. Joan NAVARRO i ISERN, Subdirector General de Recursos Humans.

 

04/09/03 ASSUMPTE:" Esmenes del CAT a l'Instrucció XXX/2003, de setembre, sobre la prestació d'activitats docents per part dels funcionaris del cos de Mossos d'Esquadra."

Sr., hem rebut el document de referència per tal d'exposar-ne les esmenes que considerem oportunes.

En aquest sentit hem de dir que, en la nostra opinió hi hauria d'haver un Pla de Formació i Reciclatge Permanent al si del Cos, subdividit en àrees. En funció d'aquest Pla de Formació, s'haurien d'introduir tot un seguit de places docents en la RLT, proveïdes mitjançant concurs oposició. Quan el Cos hagués d'assignar professorat a centres de formació oficials o, sobretot, a l'EPC, hauria de enviar-hi als agents que ocupen les places corresponents.

Aquesta "esmena", que més que una esmena és una diferència de principi, la podem considerar al punt 4 del projecte d'instrucció, el punt que parla de la selecció del professorat, punt amb el qual discrepem plenament ja que no estableix cap element objectiu de selecció i únicament habilita per poder oferir salaris o gratificacions indirectes, mitjançant la designació com a professor, a les persones més grates.

Aquest punt 4 és el cor del problema, per tant, no estem d'acord amb la instrucció. Esperem que algun dia es compleixi el precepte legal de donar formació permanent als agents, la formació i reciclatge es prengui seriosament o, si més no, no s'utilitzin arbitràriament els fons públics dedicats a aquesta formació, i em refereixo als cursos de l'EPC.

Atentament,

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

Barcelona a 3 de setembre del 2.003.


 

A/ Sr. Joan NAVARRO i ISERN, Subdirector General de Recursos Humans.

 

02/09/2003 ASSUMPTE: " Obertura de negociacions."

 

Sr., com ja li he comentat en diverses ocasions l'status quo de la normativa i condicions de treball del col·lectiu de Mossos d'Esquadra és el resultat d'un seguit d'imposicions i manca de negociació amb les organitzacions sindicals representatives durant molts anys, situació que considerem altament desfavorable i amb la que la major part del col·lectiu no està satisfet.

Amb el pacte de 14 de març del 2003 es va trencar, per la causa que sigui, aquesta dinàmica, arribant-se a un acord  en el que ambdues parts, com acostuma a passar, ens vam quedar a mitges en els nostres plantejaments. La proximitat d'un procés electoral sindical, la prioritat i urgència per part vostra per tancar el pla de carrera professional i la resta d'activitat ordinària de l'Administració, no ha permès la continuïtat en la negociació d'altres aspectes de les condicions de treball del col·lectiu. Ara, passades les vacances d'estiu, demanem la reobertura de negociacions. Per nosaltres és prioritària, entre d'altres,  la regulació de la segona activitat i jubilació anticipada, l'establiment del torn fix, la reducció de la jornada laboral a les 35 hores setmanals, el cobrament de les pagues extres íntegres, el gaudiment d'un mes natural de vacances a l'estiu, el reconeixement en el complement específic de la penositat i la perillositat, el reconeixement de les especialitats dintre de seguretat ciutadana, l'eliminació del PGA, la formació i reciclatge continuat a l'EPC amb el cobrament de les indemnitzacions per raó de servei que pertoquin, pacte propi sobre increment anual de retribucions, modificació del reglament disciplinari, eliminació de la precarietat de destinacions en totes les escales.

 

Per tot això li demanem la constitució immediata d'una mesa de negociació on es comencin a abordar totes aquestes reivindicacions i es resolguin progressivament, totes i cadascuna d'elles, a part de les que puguin afegir-se o sorgir.

 

Atentament,

 

 

 

 

 

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

 

Barcelona a 1 de setembre del 2.003.

 


 

A/ Sr. Joan NAVARRO i ISERN, Subdirector General de Recursos Humans.

 

02/09/2003 ASSUMPTE: " Petició de reforma del Decret 45/1999 de regulació dels llocs de treball de facultatius i tècnics del Cos de Mossos d'Esquadra."

 

Sr. , l'article 11 del decret de referència estableix els requisits de participació en processos de selecció per aquest tipus de places per PROMOCIÓ INTERNA. S'estableix que per participar-hi s'ha de pertànyer a l'escala superior o executiva en el cas dels facultatius i de l'escala executiva o intermèdia per a les de tècnic.

 

En la nostra opinió aquest requisit no té cap sentit. No entenem el perquè un membre de l'escala bàsica amb la titulació corresponent no pot optar a una plaça convocada per promoció interna, no sent, com no és, de comandament, o perquè un membre de l'escala intermèdia no pot optar a una plaça de facultatiu. Inclòs pensem que aquest requisit de pertinença a una determinada escala per places que són d'escala bàsica és incongruent, a més de no estar d'acord amb els principis de mèrit i capacitat que han d'inspirar la selecció de personal.

 

A banda, l'experiència demostra que sovint aquestes places queden vacants.

 

Per tot això li demanem que previs els tràmits i informes corresponents es modifiqui l'article 11 d'aquest decret, suprimint com a requisit el pertànyer a una determinada escala de l'estructura jeràrquica del Cos.

 

Atentament,

 

 

 

 

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

 

Catalunya a 1 de setembre del 2.003.