PETICIONS, DENÚNCIES, ESMENES, RESPOSTES, RECURSOS, ETC...

 Des de  01 gener 2003 

 DGSC 

22/08/03 ASSUMPTE: " Irregularitat en el procés de selecció d'intendents."

09/07/03 ASSUMPTE : " Posicionament del CAT vers el nou Reglament de Provisió de Llocs de Treball."

13/06/03 RESPOSTA: ASSUMPTE: "Regulació 2ª Activitat"

10/06/03 ASSUMPTE: "Actes de reunions de data 14 i 19 de maig del 2.003."

06/06/03 ASSUMPTE: " Patrulles unipersonals al Cos de Mossos d'Esquadra."

27/05/03 ASSUMPTE: " Posicionament del CAT vers la proposta d'Instrucció sobre la prestació d'activitats docents per part dels funcionaris del Cos de Mossos d'Esquadra."   PROPOSTA DE L'EMPRESA:

26/05/03 ASSUMPTE: " Esmenes del CAT al projecte d'instrucció del VAR-15."

26/05/03 ASSMUPTE: " Comunicat intern amb referència R/N: 01-03 ART GI electra.

29/04/03 ASSUMPTE:  " Impossibilitat de gaudir de permisos per hores acumulades".

29/04/03 ASSUMPTE: " Posicionament del CAT vers la proposta d'instrucció que regula el gaudiment de dies d'assumptes personals per l'any 2.003.

04/04/03 ASSUMPTE: " Indemnitzacions per raó de servei."

04/04/03 ASSUMPTE: " Qüestions sobre la Instrucció que regula la Planificació de la Jornada de Treball."

18/03/03 PROPOSTA DEL CAT PER INCLOURE NOUS SUPÒSITS O DINTRE DELS SUPÒSITS EXISTENTS NOUS AJUTS EN EL FAS.

10/03/03 RESPOSTA: 17/01/03 ASSUMPTE : " Permutes entre Mossos d'Esquadra i Policies Locals."  

10/03/03 RESPOSTA: 17/01/03 ASSUMPTE: "Increment de pagues extraordinàries i pèrdua de poder adquisitiu."  

10/03/03 A la DGSC: POSICIONAMENT DEL CAT VERS LA PROPOSTA D'ACORD SOBRE CONDICIONS DE TREBALL PEL COL·LECTIU DE TRÀSNIT PRESENTADA PER LA DGSC EN DATA 5 DE MARÇ DEL 2.003.

05/03/03 ASSUMPTE: " Malestar a la Brigada Mòbil."

13/02/03 ASSUMPTE: " Serrells que considerem necessari tenir en compte en la redacció final del Decret d'eleccions sindicals sobre el document discutit el dia 12-02-03.

07/02/03 CONTRAPROPOSTA DEL CAT ALS ASPECTES RELACIONATS AMB L’ESPECIALITAT DE TRÀNSIT DEL DOCUMENT PRESENTAT PER LA DG EN REUNIÓ DE DATA 4-2-03.

20/01/03 ASSUMPTE: " Cobrament d'ús de menjador a l'EPC."

17/01/03 ASSUMPTE : " Permutes entre Mossos d'Esquadra i Policies Locals."

17/01/03 ASSUMPTE: "Increment de pagues extraordinàries i pèrdua de poder adquisitiu."

09/01/03 Resposta a:  ASSUMPTE: " Instal·lacions de Mossos d'Esquadra del C/ Barcelona nº 156 de Girona.

08/01/03 ASSUMPTE: " Reconeixement dels grups rurals com especialitat."

07/01/03_ASSUMPTE: " Propostes del CAT en relació a un nou Decret de Regulació de les eleccions sindicals."

07/01/03 ASSUMPTE: " Posicionament del CAT en relació al projecte de nou decret pel qual s'aprova el Reglament de provisió de Llocs de treball del Cos de Mossos d'Esquadra."  




 

22/08/03 ASSUMPTE: " Irregularitat en el procés de selecció d'intendents."

 

 

A/ Sr. Joan NAVARRO i ISERN, Subdirector General de Recursos Humans.

 

Sr., en data 1 de juliol del 2.003 va ser publicada al DOGC la convocatòria de sis places d'intendent del Cos de Mossos d'Esquadra per torn lliure, convocatòria amb número 54/03.

 

En data 11 d'agost del mateix any ha esta publicada en el DOGC la llista d'admesos i exclosos a aquesta convocatòria.

 

Segons aquesta llista, ha estat admès l'inspector del Cos de Mossos d'Esquadra Adolf Broch i Solé amb dispensa de grau pel que fa a la titulació del grup A.

 

Hem estat informats que l'inspector Broch va ser nomenat membre d'aquesta categoria l'any 2.001, després d'haver participat en el corresponent procés selectiu, al qual també va ser admès amb dispensa de grau pel que fa a la titulació del grup B.

 

Segons la legislació vigent, la dispensa de grau només es pot utilitzar i ser admesa una sola vegada en tota la carrera professional d'un mosso d'esquadra.

 

Per tant, si la nostra informació és correcta, l'inspector Broch no podria ser admès amb dispensa de grau a la convocatòria d'intendents.

 

Li preguem confirmi els fets que li exposem i en cas de ser certs, es corregeixi aquest error o irregularitat.

 

Atentament,

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

 

Barcelona a 19 d'agost del 2.003.

 


 

09/07/03 ASSUMPTE : " Posicionament del CAT vers el nou Reglament de Provisió de Llocs de Treball."

 

A/ Sr. Joan NAVARRO i ISERN, Subdirector General de Recursos Humans.

Sr., les converses mantingudes entre vostès i les organitzacions sindicals representatives del Cos de Mossos d'Esquadra vers el nou Reglament de provisió de llocs de treball del Cos, pel que fa al CAT, les he seguides personalment. En data 7 de juliol hem rebut convocatòria i documents definitius de projecte de decret per ser tractats en reunió el dia 9 del mateix mes, és a dir, dos dies després. No puc assistir personalment a aquesta reunió i per això faig constar la postura de l'organització per escrit.

Un Reglament de Provisió de Llocs de Treball és una normativa fonamental pels mossos i mereix un tractament seriós i meticulós, ja que no es modifica cada dia.

Vist el contingut del Decret que pretén ser definitiu, comunicat dos dies abans de, suposadament, ser aprovat; vistes les innombrables innovacions vers textos tractats anteriorment; vista la nul·la aproximació vers les postures defensades pel CAT en els aspectes més importants; vist que aquest projecte només pretén i instrumentalitza la major discrecionalitat possible per l'administració i la reducció a zero de les garanties i drets del Mossos, tenim la sensació que s'ha estat marejant la perdiu durant molts mesos fins trobar el moment oportú, l'inici de campanya electoral sindical, quan els sindicats estan més inoperatius, per colar el que és immenjable. Ens oposem fermament a aquest projecte de reglament i al quadre que regula les especialitats i augurem que, en cas de ser aprovat serà motiu d'innombrables procediments contenciosos i conflictes.

Són tal quantitat d'aspectes els que no estem conformes que, relacionar-los i motivar-los un a un suposaria un esforç que no correspon a la nul·la voluntat d'aproximació mostrada per vostès. Tanmateix, els relacionaré de forma esquemàtica.

 

QUADRE D'ESPECIALITATS.

 

1ª Columna.- Manquen especialitats. Escortes, OAC's, Rurals, Sales, nivell 1 de trànsit, etc. Subsòl, intervenció en muntanya i portador caní haurien de ser de nivell 3.

2ª Columna.- Tot hauria de ser per concurs oposició.

3ª Columna.-  En general, s'hauria de poder accedir des del nivell immediatament inferior (excepte trànsit) fos quina fos la especialitat, dintre de la mateixa branca.

4ª Columna.- Estem en contra dels requisits de permanència, en especial la formació obligatòria i avaluable.

5ª Columna.- Estem en contra de sortides d'especialitat, en especial el tema de la formació obligatòria avaluable.

 

 

 

REGLAMENT DE PROVISIÓ: ARTICLES AMB ELS QUE NO ESTEM D'ACORD.

 

2.3, 5.2, 7.3, 7.8, 7.9, 9.1, 9.3, 9.4, 9.7, 10.4, 11.1, 13.1, 14.2, 15.1, 15.5, 20, 22, 23, 24, 25, 26.2, 27, 28, 29, DISPOSICIÓ ADDICIONAL SEGONA, DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA PRIMERA, DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA QUARTA,

 

Estem francament decebuts. Pensàvem que amb el canvi de Conseller s'obria una nova etapa de relacions, tanmateix, ara estem convençuts que tantes hores perdudes de converses només serviran per a que vostès puguin justificar en els respectius processos contenciós-administratius que s'ha parlat amb els sindicats. Ho lamentem, ja que per part nostra hi ha hagut bona voluntat.

Desitgem i esperem que el posicionament de la resta d'organitzacions sigui tan clar, contundent i inequívoc com el nostre, sobretot el dels majoritaris.

Preguem s'adjunti aquest escrit a l'acte de la reunió del dia 9 de juliol del 2.003.

 

Atentament,

 

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

 

Barcelona a 8 de juliol del 2.003.

 


 

10/06/03 ASSUMPTE: "Actes de reunions de data 14 i 19 de maig del 2.003."

 

A/ Sr. Joan NAVARRO i ISERN, Subdirector General de Recursos Humans.

 

Sr., en reunió celebrada el proppassat dia 6 de juny se'ns van lliurar les actes de les reunions mantingudes els dies 14 i 19 de maig, demanant-nos que presentéssim esmenes abans de divendres dia 13 de juny ( cosa sorprenent ja que no se'ns ha demanat el parer sobre altres actes).

Com a organització sindical presentem una esmena a la totalitat d'aquestes actes per, entre d'altres, les següents raons:

 

-         No reflecteixen la totalitat ni la forma del que a les reunions es va dir.

-         Conté expressions i contingut que no es van dir.

-         El manuscrit no va ser llegit i signat en finalitzar les reunions.

 

 Aprofitem l'avinentesa per expressar-li la nostra decepció pel fet que en les bases del concurs general de l'escala bàsica no s'hagin reflectit alguns dels acords als quals s'havia arribat en reunions, a tall d'exemple, els criteris sobre la destinació prèvia del cònjuge. Esperem que només hagi estat un lapsus i que en el futur es compleixi el que s'acorda, sinó, no tenen sentit les reunions.

 

Atentament,

 

 

 

Enric ALSINA ILLA,  SG del CAT.

 

Barcelona a 10 de juny del 2.003.

 


 

06/06/03 ASSUMPTE: " Patrulles unipersonals al Cos de Mossos d'Esquadra."

 

A/ Sr. Joan NAVARRO i ISERN, Subdirector General de Recursos Humans.

 

 

Sr., en data 1 de juliol del 2.003 va ser publicada al DOGC la convocatòria de sis places d'intendent del Cos de Mossos d'Esquadra per torn lliure, convocatòria amb número 54/03.

 

En data 11 d'agost del mateix any ha esta publicada en el DOGC la llista d'admesos i exclosos a aquesta convocatòria.

 

Segons aquesta llista, ha estat admès l'inspector del Cos de Mossos d'Esquadra Adolf Broch i Solé amb dispensa de grau pel que fa a la titulació del grup A.

 

Hem estat informats que l'inspector Broch va ser nomenat membre d'aquesta categoria l'any 2.001, després d'haver participat en el corresponent procés selectiu, al qual també va ser admès amb dispensa de grau pel que fa a la titulació del grup B.

 

Segons la legislació vigent, la dispensa de grau només es pot utilitzar i ser admesa una sola vegada en tota la carrera professional d'un mosso d'esquadra.

 

Per tant, si la nostra informació és correcta, l'inspector Broch no podria ser admès amb dispensa de grau a la convocatòria d'intendents.

 

Li preguem confirmi els fets que li exposem i en cas de ser certs, es corregeixi aquest error o irregularitat.

 

Atentament,

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

 

Barcelona a 19 d'agost del 2.003.

 


 

09/07/03 ASSUMPTE : " Posicionament del CAT vers el nou Reglament de Provisió de Llocs de Treball."

 

A/ Sr. Joan NAVARRO i ISERN, Subdirector General de Recursos Humans.

Sr., les converses mantingudes entre vostès i les organitzacions sindicals representatives del Cos de Mossos d'Esquadra vers el nou Reglament de provisió de llocs de treball del Cos, pel que fa al CAT, les he seguides personalment. En data 7 de juliol hem rebut convocatòria i documents definitius de projecte de decret per ser tractats en reunió el dia 9 del mateix mes, és a dir, dos dies després. No puc assistir personalment a aquesta reunió i per això faig constar la postura de l'organització per escrit.

Un Reglament de Provisió de Llocs de Treball és una normativa fonamental pels mossos i mereix un tractament seriós i meticulós, ja que no es modifica cada dia.

Vist el contingut del Decret que pretén ser definitiu, comunicat dos dies abans de, suposadament, ser aprovat; vistes les innombrables innovacions vers textos tractats anteriorment; vista la nul·la aproximació vers les postures defensades pel CAT en els aspectes més importants; vist que aquest projecte només pretén i instrumentalitza la major discrecionalitat possible per l'administració i la reducció a zero de les garanties i drets del Mossos, tenim la sensació que s'ha estat marejant la perdiu durant molts mesos fins trobar el moment oportú, l'inici de campanya electoral sindical, quan els sindicats estan més inoperatius, per colar el que és immenjable. Ens oposem fermament a aquest projecte de reglament i al quadre que regula les especialitats i augurem que, en cas de ser aprovat serà motiu d'innombrables procediments contenciosos i conflictes.

Són tal quantitat d'aspectes els que no estem conformes que, relacionar-los i motivar-los un a un suposaria un esforç que no correspon a la nul·la voluntat d'aproximació mostrada per vostès. Tanmateix, els relacionaré de forma esquemàtica.

 

QUADRE D'ESPECIALITATS.

 

1ª Columna.- Manquen especialitats. Escortes, OAC's, Rurals, Sales, nivell 1 de trànsit, etc. Subsòl, intervenció en muntanya i portador caní haurien de ser de nivell 3.

2ª Columna.- Tot hauria de ser per concurs oposició.

3ª Columna.-  En general, s'hauria de poder accedir des del nivell immediatament inferior (excepte trànsit) fos quina fos la especialitat, dintre de la mateixa branca.

4ª Columna.- Estem en contra dels requisits de permanència, en especial la formació obligatòria i avaluable.

5ª Columna.- Estem en contra de sortides d'especialitat, en especial el tema de la formació obligatòria avaluable.

 

 

 

REGLAMENT DE PROVISIÓ: ARTICLES AMB ELS QUE NO ESTEM D'ACORD.

 

2.3, 5.2, 7.3, 7.8, 7.9, 9.1, 9.3, 9.4, 9.7, 10.4, 11.1, 13.1, 14.2, 15.1, 15.5, 20, 22, 23, 24, 25, 26.2, 27, 28, 29, DISPOSICIÓ ADDICIONAL SEGONA, DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA PRIMERA, DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA QUARTA,

 

Estem francament decebuts. Pensàvem que amb el canvi de Conseller s'obria una nova etapa de relacions, tanmateix, ara estem convençuts que tantes hores perdudes de converses només serviran per a que vostès puguin justificar en els respectius processos contenciós-administratius que s'ha parlat amb els sindicats. Ho lamentem, ja que per part nostra hi ha hagut bona voluntat.

Desitgem i esperem que el posicionament de la resta d'organitzacions sigui tan clar, contundent i inequívoc com el nostre, sobretot el dels majoritaris.

Preguem s'adjunti aquest escrit a l'acte de la reunió del dia 9 de juliol del 2.003.

 

Atentament,

 

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

 

Barcelona a 8 de juliol del 2.003.

 


 

10/06/03 ASSUMPTE: "Actes de reunions de data 14 i 19 de maig del 2.003."

 

A/ Sr. Joan NAVARRO i ISERN, Subdirector General de Recursos Humans.

 

Sr., en reunió celebrada el proppassat dia 6 de juny se'ns van lliurar les actes de les reunions mantingudes els dies 14 i 19 de maig, demanant-nos que presentéssim esmenes abans de divendres dia 13 de juny ( cosa sorprenent ja que no se'ns ha demanat el parer sobre altres actes).

Com a organització sindical presentem una esmena a la totalitat d'aquestes actes per, entre d'altres, les següents raons:

 

-         No reflecteixen la totalitat ni la forma del que a les reunions es va dir.

-         Conté expressions i contingut que no es van dir.

-         El manuscrit no va ser llegit i signat en finalitzar les reunions.

 

 Aprofitem l'avinentesa per expressar-li la nostra decepció pel fet que en les bases del concurs general de l'escala bàsica no s'hagin reflectit alguns dels acords als quals s'havia arribat en reunions, a tall d'exemple, els criteris sobre la destinació prèvia del cònjuge. Esperem que només hagi estat un lapsus i que en el futur es compleixi el que s'acorda, sinó, no tenen sentit les reunions.

 

Atentament,

 

 

 

Enric ALSINA ILLA,  SG del CAT.

 

Barcelona a 10 de juny del 2.003.

 


 

06/06/03 ASSUMPTE: " Patrulles unipersonals al Cos de Mossos d'Esquadra."

 

 

A/  Sr. Xavier MARTORELL i VILLALOBOS, Director General de Seguretat Ciutadana.

Sr., hem tingut coneixement que s'ha engegat una prova pilot de patrullatge unipersonal a diverses destinacions del Cos, entre d'altres, a l'AR de Trànsit de Girona.

 

Hem llegit algun dels protocols d'actuació d'aquesta prova pilot.

 

Com a organització sindical estem francament preocupats per l'afegit de risc en el treball que l'aplicació d'aquesta prova, tal com està concebuda, provoca en la seguretat dels agents, que ja pateixen força accidents provocats per  les mancances de mitjans i material.

 

Com a professionals i com a ciutadans ens preocupa la incidència negativa que en l'exercici de la nostra professió i en el servei al ciutadà també provoca la mesura.

 

Suposadament, l'efecte que es busca és dissuasori, però, aquest efecte queda absolutament diluït per la pròpia planificació del servei, restant, únicament, l'efecte d'imatge, de presència, com les figures d'un aparador, però sense efectivitat.

 

Així doncs, estem canviant "galeria" i malestar en el col·lectiu per seguretat, eficàcia, eficiència, cosa que suposem que no té res a veure amb la proximitat electoral.

 

Com a sindicat ens veiem obligats a denunciar a les instàncies que calguin pràctiques d'aquest tipus i a personar-nos en qualsevol efecte que provoquin sobre mossos i ciutadans, començant, com sempre, per vostè.

 

Li preguem doni les instruccions oportunes per deixar sense efecte aquestes proves pilot.

 

Atentament,

 

 

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

 

Barcelona a 3 de juny del 2.003.

 

 

A/  Sr. Xavier MARTORELL i VILLALOBOS, Director General de Seguretat Ciutadana.

Sr., hem tingut coneixement que s'ha engegat una prova pilot de patrullatge unipersonal a diverses destinacions del Cos, entre d'altres, a l'AR de Trànsit de Girona.

 

Hem llegit algun dels protocols d'actuació d'aquesta prova pilot.

 

Com a organització sindical estem francament preocupats per l'afegit de risc en el treball que l'aplicació d'aquesta prova, tal com està concebuda, provoca en la seguretat dels agents, que ja pateixen força accidents provocats per  les mancances de mitjans i material.

 

Com a professionals i com a ciutadans ens preocupa la incidència negativa que en l'exercici de la nostra professió i en el servei al ciutadà també provoca la mesura.

 

Suposadament, l'efecte que es busca és dissuasori, però, aquest efecte queda absolutament diluït per la pròpia planificació del servei, restant, únicament, l'efecte d'imatge, de presència, com les figures d'un aparador, però sense efectivitat.

 

Així doncs, estem canviant "galeria" i malestar en el col·lectiu per seguretat, eficàcia, eficiència, cosa que suposem que no té res a veure amb la proximitat electoral.

 

Com a sindicat ens veiem obligats a denunciar a les instàncies que calguin pràctiques d'aquest tipus i a personar-nos en qualsevol efecte que provoquin sobre mossos i ciutadans, començant, com sempre, per vostè.

 

Li preguem doni les instruccions oportunes per deixar sense efecte aquestes proves pilot.

 

Atentament,

 

 

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

 

Barcelona a 3 de juny del 2.003.

 


 

A/ Sr. Joan NAVARRO i ISERN, Subdirector General de Recursos Humans.

 

27/05/03 ASSUMPTE: " Posicionament del CAT vers la proposta d'Instrucció sobre la prestació d'activitats docents per part dels funcionaris del Cos de Mossos d'Esquadra."

 

Sr., en relació al text de referència, hem de dir-li que el contingut de la proposta d'instrucció només fa que donar cobertura legal a una selecció arbitrària, subjectiva, sota criteris interpretables dels companys que donen classes a l'EPC, percebent unes importants retribucions econòmiques per aquest servei. És a dir, és una manera de pervertir el funcionament objectiu de l'administració.

 

Nosaltres proposem una alternativa. Entenem que la formació a l'EPC s'ha de tractar amb la seriositat i professionalitat que es mereix aquest Cos. Així doncs, proposem:

 

-         Que l'EPC, de forma periòdica, anualment, informi del nombre de professors i de l'especialitat corresponent que necessita pel període.

 

-         Que la DGSC iniciï un procés selectiu, a l'estil d'un concurs oposició, amb les bases pactades amb les organitzacions sindicals, del qual en resultin seleccionats el doble dels efectius necessaris o requerits per l'EPC. Els seleccionats restarien en una bossa de professorat que s'aniria assignant per ordre de puntuació obtinguda i rotativament als cursos que s'anessin iniciant. Com a mínim, cada tres anys, caldria efectuar una nova selecció, a més de cada cop que l'EPC modifiqués els requeriments.

 

Per tant, si s'accepta la nostra proposta, caldria modificar el punt 2 del document, fent constar que la DGSC, d'acord amb les organitzacions sindicals, iniciarà un procés selectiu del professorat que requereixi la EPC, eliminant els equívocs criteris establerts.

 

Atentament,

 

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

 

Barcelona a 27 de maig del 2.003.

 


 

.26/05/03 ASSUMPTE: " Esmenes del CAT al projecte d'instrucció del VAR-15."

 

A/ Sr. Joan NAVARRO i ISERN, Subdirector General de Recursos Humans.

  1. Àmbit objectiu. 

-         Creiem que una cosa és les hores retribuïdes econòmicament i l'altre les que es computin com a jornada de treball ordinari. Pensem que totes les hores de treball que es dediquin a tasques relacionades amb aquests esdeveniment han d'haver-hi la possibilitat que siguin retribuïdes, de la mateixa forma que han de ser imputades a l'usuari del servei per evitar que es faci un ús privatiu d'un servei públic. Així doncs, demanem que s'elimini el mínim de quatre hores, fent un redactat que contempli que el mosso se'l cridarà a treballar per la jornada mínima que tingui establerta de planificació quan la necessitat sigui inferior, retribuint-li les hores dedicades al dispositiu i computant-li com a hores planificades la resta.

  1. Àmbit personal.

 

-          Creiem immotivat i discriminatori que només puguin acollir-se a dispositius d'aquesta mena persones adscrites a trànsit i seguretat ciutadana. De fet, en esdeveniments com el Rally Catalunya, també hi participen agents del grup d'investigació. Demanem que s'elimini la frase "...adscrits a les unitats de trànsit i a les unitats de seguretat ciutadana..." de tot el text.

-          En quant a l’obligatorietat per cobrir els dispositius policials en els casos què no es cobreixin per no haver suficients voluntaris, demanem: que no sigui obligatori en cap cas, i aleshores, aquests casos es facin amb el personal de servei ordinari.

  1. Drets dels efectius que participen en el dispositiu policial.

 

-         Demanem que es substitueixi el segon paràgraf per :

 

A més a més, quan s'escaigui, els efectius que participen en el dispositiu tenen dret a percebre les indemnitzacions per raó de servei que corresponents.

"Despeses de manutenció" no existeixen. Les indemnitzacions per raó de servei tenen una naturalesa autònoma, estan motivades per raons objectives, no pas pel fet que es mengi o no, que es descansi o no, per tant no hi ha motivació per deixar de percebre una hora. De fet, amb això el que es fa és deixar sense efecte el dret a percebre la indemnització. És més, lo habitual és que no es deixi mai el servei. Per tant no hi ha cap mena d'incompatibilitat entre cobrar hores extres i percebre indemnitzacions per raó de servei. Si es treball s'ha de cobrar un i altre concepte, sempre que se'n tingui dret.

 

-         El còmput de la jornada laboral quan l'esdeveniment dura més d'un dia ha de ser des de la comissaria on està destinat el mosso fins al retorn a aquesta comissaria. No pas com ve reflectit en el projecte d'instrucció.

 

  1. Pagament.

 

-         Substituir unitats de trànsit i seguretat ciutadana, per efectius.

 

5.2  Reduir el període de 10 dies a 2.

 

5.3  Totes les obertures a primera setmana de mes.

 

5.4  Substituir despeses de manutenció per indemnitzacions per raó de servei.

 

5.5     Reduir el termini de set dies hàbils a 5 dies naturals.

 

Afegir, clarament, un punt on quedi reflectit el termini màxim de 2 mesos pel pagament de les hores i despeses de manutenció corresponents a partir del primer dia de la finalització de cada dispositiu en concret.

 

6. Control.

-         Reiterem ho de les despeses de manutenció.

-         En compliment de l'acord de 14 de març, aquest apartat ha de contemplar, no només el control del pagament sinó el control de l'assignació d'efectius. En aquest sentit les organitzacions sindicals disposaran, prèviament a la celebració de les activitats que donen peu a aquesta instrucció, dels informes corresponents sobre autoritzacions del Servei Català de Trànsit i així com les validacions de la DGSC sobre aquests tipus d'activitats. A més, la DGSC farà arribar als sindicats  les assignacions d'efectius a aquests dispositius, amb la màxima transparència. 

Atentament,

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

Barcelona a 26 de maig del 2.003.

 

 


 

26/05/03 ASSMUPTE: " Comunicat intern amb referència R/N: 01-03 ART GI electra.

 

A/ Sergent Joan Carles GARCIA i PUIG, Cap de l'Oficina Tècnica de l'ART Girona.

 

Sr.,

 

La darrera frase del contingut del comunicat intern de referència ha causat força malestar en el col·lectiu de trànsit de la seva demarcació.

Nosaltres creiem entendre que la frase ordena indirectament que cap mosso d'esquadra ha d'inspeccionar un tacògraf en busca de manipulacions, sinó que s'ha de portar a la delegació de transports corresponent. Tanmateix, la forma amb que s'expressa el que nosaltres intuïm dóna peu a confusió, ja que no es dóna una ordre directa i els companys de trànsit han interpretat que han d'efectuar la inspecció i assumir, personalment, el risc de causar algun desperfecte, a l'igual que si els diguessin que cada detenció que fan han d'assumir personalment els desperfectes en la roba que es pugui causar al detingut si es resisteix, cosa que seria absolutament incorrecta.

 

Lamentablement, l'ambient de treball a trànsit, en general, no és tot lo bo que, al nostre entendre, hauria de ser i,  a vegades, malentesos d'aquesta mena són aprofitats per encendre encara més els ànims.

 

Nosaltres li demanem si us plau que procedeixi a un aclariment sobre aquesta qüestió, en el sentit que si la ordre és de no inspeccionar personalment les possibles manipulacions de tacògraf i que en tot cas es porti el vehicle a la delegació de transports corresponent, s'expressi en forma clara en aquests termes. Si, pel contrari, els mossos han d'inspeccionar els tacògrafs presumptament manipulats, quedi clar que, com qualsevol altre qüestió provocada per l'exercici diligent de les nostres funcions, no pot generar responsabilitats individuals, repeteixo, sempre que s'actuï diligentment.

 

Agraint-li la seva atenció,

 

 

 

 

 

 

Enric ALSINA ILLA, Secretari General del CAT.

 

Girona a 26 de maig del 2003.

 

 


 

A/ Sr. Joan NAVARRO i ISERN, Subdirector General de Recursos Humans en funcions.

 

ASSUMPTE: " Impossibilitat de gaudir de permisos per hores acumulades".

 

Sr., ens han arribat queixes força fonamentades vers la impossibilitat de gaudir de permisos per hores acumulades a la destinació de Blanes. Segons hem pogut saber, en aquesta destinació el número d'efectius s'ha reduït de 130 a 110 en 4 mesos, mantenint-se els requeriments de presència física mínima al carrer. Això s'ha traduït en que, a pesar que molta gent té un gran nombre d'hores acumulades i les hores de romanent quasi exhaurides les sol·licituds de permís no es poden concedir, ja que els mínims s'han convertit en objectius. La gota que fa vessar el got és el fet que persones a les quals s'ha denegat permís per hores acumulades en diverses ocasions, a sobre, se'ls planifiquen hores de romanent. Tot això quan encara no ha arribat l'estiu, que és l'època de més feina. Ens consta que aquesta situació no és exclusiva de Blanes, sinó que situacions similars s'estan vivint a moltes destinacions. Vista aquesta situació, i fins que les destinacions tinguin la dotació d'efectius suficient com per efectuar els serveis amb normalitat comptant amb els drets laborals dels mossos, proposem l'adopció de les següents mesures:

 

-         Que no es puguin planificar hores de romanent quan el mosso tingui una bossa d'hores acumulades equivalent o superior a les pendents de planificació.

-         Que quan es produeixi una situació en la que, per una manca d'efectius no conjuntural, sigui impossible concedir permisos per hores acumulades, és doni l'opció a l'interessat a poder cobrar aquestes hores.

-         Que es flexibilitzin els mínims de presència física al carrer quan hi hagi peticions de permisos i no hi hagi una previsió de càrrega de treball concreta per aquella data.

 

Sigui com sigui, demanem que s'abordi la qüestió i se li doni una solució.

 

Atentament,

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

 

Barcelona a 28 d'abril del 2.003.

 


 

A/ Sr. Joan NAVARRO i ISERN, Subdirector General de Recursos Humans en funcions.

 

ASSUMPTE: " Posicionament del CAT vers la proposta d'instrucció que regula el gaudiment de dies d'assumpte personals per l'any 2.003.

 

Seguint una mica l'estructura de la pròpia instrucció, passem a detallar-li els aspectes que considerem que s'han de modificar.

 

1.- Acollint-nos a la legislació sobre funció pública demanem que els mossos puguin gaudir de 9 dies d'assumptes personals per any natural o policial EN SITUACIÓ DE SERVEI ACTIU o equiparable, enlloc de les 68 hores. Considerem INACCEPTABLE que els assumptes personals siguin proporcionals al "temps de servei prestat" ja que això penalitza doblement a la gent sancionada, a la gent que té un accident laboral, a qui està de baixa, a qui gaudeix de permisos o reducció de jornada. Recordem que les sancions en cap cas poden consistir en la reducció dels drets passius del funcionari. A més, el temps de servei prestat només es coneix a finals de l'any policial, amb el qual no pot ser un criteri a priori.

 

3.- Demanem que es suprimeixi la frase " ...ja que necessàriament ha d'haver-hi dos dies de treball planificat entremig." Ja que no té cap raó de ser. La realitat del Cos és que hi ha una mancança galopant d'efectius i que aquesta raó és la base de la denegació de la pràctica totalitat dels permisos, per tant, no cal posar encara més límits pel seu gaudiment.

 

6.3.- Demanem que s'elimini la referència a l'obligació del mosso d'informar-se sobre l'estat de la tramitació del permís. Per les raons que hem exposat reiteradament davant vostè.

 

9 i 10.- Els drets dels funcionaris en pràctiques i els de nou ingrés han de ser els mateixos que els de la resta de mossos, també pel que fa al gaudiment d'assumptes personals. Per tant, no estem d'acord amb que el DG hagi de fer-ne una instrucció a part.

 

ANNEX.

 

-         Demanem la supressió dels períodes que no comprenguin alguna de les festes de Nadal, Cap d'Any o Reis, que són l'autèntic motiu d'aquesta instrucció. Fer períodes fora d'aquestes festivitats no té cap sentit, perjudica la possibilitat de fer altres tipus de permisos durant un llarg període i entenem que els mossos que no puguin fer permís es dates senyalades preferiran gaudir-los quan els convingui durant l'any abans de fer un dels períodes que marca aquest annex. En qualsevol cas, la concessió d'un període festiu hauria de ser conegut abans del dia 1 de juliol, no el 15 de novembre, als efectes que tothom qui no pugui gaudir d'un dels períodes tingui temps suficient per gaudir els dies d'assumptes personals quan li convingui.

-         Que quedi clar que no hi ha cap obligació de demanar tots els cicles.

 

 

Atentament,

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

 

Barcelona a 26 d'abril del 2.003.


 

04/04/03 ASSUMPTE: " Indemnitzacions per raó de servei."

 

A/ Sr. Xavier MARTORELL i VILLALOBOS, Director General de Seguretat Ciutadana.

Sr., ha arribat a les nostre mans un comunicat intern signat el sr. Joan UNIÓ i GRÀCIA, Major del cos de Mossos d'Esquadra, de data 11 de febrer del 2.003 mitjançant el qual s'ordena un seguit de criteri per tal de tramitar una sol·licitud d'indemnització per raó de servei, el que col·loquialment diem dieta o mitja dieta.

Sobre aquest comunicat intern em de dir que entenem que el Major no és competent per tractar aquests assumptes que corresponen en tot cas a la Subdirecció General de Recursos Humans. A més, el seu contingut és manifestament il·legal, crea uns efectes perjudicials i formalment no ens permet la seva impugnació directa.

Un estudi acurat de la normativa estatal i autonòmica sobre aquest assumpte condueix a l'establiment de tres únics requisits per tenir dret a percebre la mitja dieta, que són:

-         Que es produeixi una perllongació de jornada sobre la planificada.

-         Que la perllongació es produeixi fora de la localitat de destinació del funcionari i,

-         Que la perllongació es produeixi en les franges horàries de 14 a 16 i de 22 a 24 hores.

 Front això, el Major innova, incloent els següents requisits:

-         Que es faci un àpat en una comarca diferent a la del seu centre de treball.

-         Més de nou hores en horari flexible amb descompte d'una hora de treball o més de deu hores en horari de torn i específic.

Per tot això, li demanem que, de forma explícita deixi sense efecte el comunicat intern de referència i doni les instruccions oportunes per a que la Subdirecció General de Recursos Humans dicti els requisits adaptats plenament a la normativa vigent. També li demanem que, sobre qüestions de procediment, es doni una còpia segellada de la sol·licitud de l’interessat i que quan es cobri la indemnització hi hagi una refèrencia que permeti identificar el dia en que es va genera rel dret.

Atentament, 

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT. Barcelona a 2 d'abril del 2.003.

 


 

 

04/04/03 ASSUMPTE: " Qüestions sobre la Instrucció que regula la Planificació de la Jornada de Treball."

 

A/ Joan NAVARRO i ISERN, Subdirector General de Recursos Humans de la DGSC.

 

Sr., una lectura acurada de la instrucció de referència ens ha fet detectar uns aspectes que cal modificar o corregir i que passem a exposar-li,

 

1-      El supòsits de no aplicació de coeficients multiplicadors, són conceptes jurídics indeterminats, amb el qual, l'administració té carta blanca per incloure dintre d'aquestes conceptes allò que li plagui, demanem que tots els supòsits siguin determinats amb definicions concretes i en positiu de les situacions que contemplen, restant dintre d'aplicació de coeficients tots els casos que no s'ajustin plenament als definits.

2-      La competència per canviar planificació és del Director General no pas, com determina la instrucció, dels comandaments, encara que existeixi una delegació. Una cosa és delegar i l'altre tenir, per tant, aquest apartat s'ha de modificar.

3-      Les franges d'incorporació al servei previstes en la instrucció per l'horari especial flexible, contravenen les establertes en la ordre del Conseller d'interior de 18 d'abril del 2.000, per tant, s'ha de modificar la instrucció i respectar la ordre.

 

Atentament,

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

 

Barcelona a 1 d'abril del 2.003

 


 

18/03/03 PROPOSTA DEL CAT PER INCLOURE NOUS SUPÒSITS O DINTRE DELS SUPÒSITS EXISTENTS NOUS AJUTS EN EL FAS.

 

De forma esquemàtica, la nostra proposta és:

Demanem que s'incloguin els funcionaris en pràctiques.

Demanem que els criteris d'ajuda establerts per familiars fins a 2 º grau amb disminució que convisquin s'equiparin als de fills amb disminució.

Demanem que els supòsits s'agrupin en apartats fonamentats en el fet causant: professional, propi funcionari, formatiu, salut, familiars, etc.

Demanem la inclusió, dintre d'aquests apartats, de:

AJUDA PER MENJADOR ESCOLAR.- 50 % d'import acreditat. Com a subapartat  dintre d'ajut escolar.

AJUDA PER DOMICILI PROFESSIONAL.- Quan un funcionari per raó de feina, formació o destinació hagi de viure en un pis o habitació llogada. 75 % de l'import acreditat. Canviaríem la denominació del supòsit J per la denominació d'ajudes per activitat professional i inclouríem aquest com a subapartat.

AJUDA PER DESPLAÇAMENTS.- Pels funcionaris que resideixin a més de 15 quilòmetres de la seva destinació. 1.200 euros anuals. Canviaríem la denominació del supòsit J per la denominació d'ajudes per activitat professional i inclouríem aquest com a subapartat.

AJUDA PER SITUACIÓ DE DISPONIBILITAT.- Pels funcionaris que, com a conseqüència dels constants canvis de planificació, han se sufragar un major número de despeses: cangurs, més desplaçaments, impossibilitat d'estabilitat, etc. Tots els mossos sotmesos a horari especial. 300 euros anuals. Canviaríem la denominació del supòsit J per la denominació d'ajudes per activitat professional i inclouríem aquest com a subapartat.

AJUDA PER ADQUISICIÓ DE MATERIAL PROFESSIONAL O DE SEGURETAT (fins que no el doni l'Administració). Armilles, caixes de seguretat, material d'armeria, etc. 50 % del preu d'adquisició.

AJUDA PER ADQUISICIÓ DE PRIMERA VIVENDA. 10 % del valor de la compra retribuït en cinc anys.

AJUDA PER ORTOPÈDIA. Per mossos, cònjuge o parella de fet i fills. Fins 75 % de la despesa.

AJUDA PER ALTRES DESPESES DE CARÀCTER SANITARI.- 50 % de l'import.

AJUDA PER CANVI D'ESTAT CIVIL. 600 euros.

AJUDA PER ACTIVITATS EXTRAESCOLARS DELS FILLS. Dintre de l'apartat P. 25 % de la despesa.

AJUDA PER NAIXEMENT O PER FILLS QUE CONVISQUIN.- 600 euros per cadascun.

 

Als efectes d'incloure nous supòsits, agruparíem tots els que tenen un mateix origen, situació familiar, activitat professional, sanitat, etc dintre d'apartats globals.

 

Atentament,

 

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

Barcelona a 14 de març del 2.003

 

 

 

 


 

A.

Enric Aisina lila

CA T -ME

Senyor,

Li agraeixo les aportacions contingudes en el seu escrit, de data 17 de gener de 2003, a fi de possibilitar I'aplicació del Decret 233/2002, de 25 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament d'accés, promoció i mobilitat de les policies locals i he de dir-li que, alhora que comparteixo els seus criteris, I'informo que s'estan fent les gestions

corresponents per tal que la relació de Ilocs de treball contempli quins Ilocs de treball concrets i individualitzats poden equiparar-se en un i altre cos policíac.

Xavier Martorell II Villalobos

Director General de Seguretat Ciutadana.

Barcelona 18 de febrer de 2003

SGRRH mpa

 


 

A..

Enric Aisina lila

CA T -ME

 

Senyor ,

En relació al seu escrit, de data 16 de gener de 2003, li recordo que, com ja sap ,

s'estan portant converses en les que hi assisteixen membres de la seva organització sindical, entre els representants de les organitzacions sindicals representatives del Cos de Mossos d'Esquadra i representants de I'administració, en les que s'estan tractant, entre altres qüestions, els increments retributius que em planteja i estic a I'espera del contingut dels acords que se signin per donar-ne estricte compliment.

Xavier Martorell II Villalobos

Director General de Seguretat Ciutadana.

Barcelona 18 de febrer de 2003

SGRRH mpa

 


10/03/03 A la DGSC

 

POSICIONAMENT DEL CAT VERS LA PROPOSTA D'ACORD SOBRE CONDICIONS DE TREBALL PEL COL·LECTIU DE TRÀSNIT PRESENTADA PER LA DGSC EN DATA 5 DE MARÇ DEL 2.003.

Per tal d'evitar malentesos, exposem per escrit el posicionament de la nostra organització vers la proposta d'acord presentada per la DGSC i demanem que s'incorpori a la corresponent acta de reunió i en el document que reflecteixi l'acord si aquest s'arriba a produir. Seguint el fil de document,

-         No reconeixem l'existència de cap comissió permanent de negociació. La negociació portada a terme en els darrers mesos ha estat provocada per la mobilització del col·lectiu de trànsit i conduïda, per part sindical i administrativa per diverses persones, cap d'elles membres de cap comissió formalment constituïda i reglamentada.

-         Demanem que el primer termini de l'increment econòmic que suposa el passi a nivell C comenci a aplicar-se en el termini més breu possible, tenint en compte els tràmits administratius que cal fer. El segon termini en la nòmina del mes de gener del 2.004, no a partir de gener, les paraules són importants.

-         El col·lectiu de trànsit considera insatisfactori el diferencial de complement específic vers un mosso d'esquadra sense especialitat i continuen demanant que, com a mínim sigui de 3.173 euros bruts anuals, enlloc dels 2107 que estableix la proposta. Per tant, el CAT, en la seva representació, continuarà reivindicant l'assoliment d'aquest objectiu, a l'igual que el reconeixement i/o elevació de nivell d'altres especialitats. En qualsevol cas, demanem que l'aplicació efectiva d'aquest concepte es faci, amb caràcter retroactiu des del moment en que es signi un acord.

-         El preu de les hores extraordinàries no està adaptat al sou real del mosso, per tant, el CAT engegarà els procediments administratius i jurídics necessaris per a aquesta adaptació. Caldria afegir " o al preu que correspongui."

-         Cal que quedi clar que l'abonament com a hores extraordinàries per assistència a judici es produirà de forma facultativa per petició de l'afectat, sempre que s'assisteixi a judici fora d'horari de treball planificat i per totes les hores que efectivament es dediquin a aquest deure. Les 3 o 5 hores són el mínim. Entenem que el límit de 100 hores anuals és en un principi, però no renunciem a reivindicar la possibilitat del pagament total. Cal també que quedi clar que a les hores no retribuïdes se'ls aplicarà els coeficients multiplicadors. Ha de constar que el termini de pagament de les hores extres retribuïdes per qualsevol concepte, en cap cas superarà els dos mesos naturals des del dia de la seva realització.

-         S'ha pactat a la mesa de funció pública un increment addicional al 2 % de pressupostos, de l'1'3 %, no pas del 2 %. Aquest 1'3 % surt de descomptar el que representa per un funcionari normal en la seva retribució anual el cobrament del 20 % del complement de destinació en les pagues extres. El percentatge que suposa per un mosso, donat que tenim un específic superior, és inferior, per tant, demanem que l'increment addicional pels mossos sigui superior al 1'3 % i d'acord amb el que suposa el complement de destinació en la nostra retribució anual. Si no ens equivoquem, el percentatge que hauria de correspondre a mossos seria de l'1'7 %.

-         Ha de constar la possibilitat de fer quadrant alternatiu per petició sindical. Ha de constar el màxim de 40 hores de romanent en la planificació anual. Ha de constar la impossibilitat de canviar dia de treball en planificació anual en festa. Independentment de com quedi el redactat, continuarem reivindicat i reclamant l'aplicació de coeficients a qualsevol temps treballat fora de l'horari planificat i el pagament de dietes en tots els horaris que incloguin franges d'àpats. Ha de constar la constitució d'una comissió de seguiment sobre compliment del pacte que es reuneixi a petició de qualsevulla de les parts o per denúncia d'algun incident, conflicte o incompliment.

-         El pacte ha de contenir allò ofert amb anterioritat i que no consta: repartiment equitatiu d'hores extres, efectius, formació, etc.

-         S'hauria de buscar alguna mena de compensació pel treball des de les 18 hores del dia 24 de desembre fins a les 22 hores del dia 25 i des de les 18 hores del dia 31 de desembre a les 14 hores del dia 1 de gener. Proposem que, a part de computar la jornada com a treball efectiu es gratifiqui econòmicament amb una quantitat equivalent a que les hores fossin retribuïdes econòmicament com a extraordinàries

 

Demanem que es valorin i es doni resposta a tots aquests serrells abans de donar un pronunciament definitiu de l'organització i, davant la inseguretat que suposa l'aplicació de la part econòmica per la proximitat d'eleccions, el diferiment temporal i l'afectació pressupostària, considerem condició sine qua non per aturar el conflicte obert el compliment efectiu inicial d'allò que és possible, és a dir: hores extres retribuïdes, retribució en concepte d'especialitat i part proporcional del passi a nivell C.

Atentament,

 

 

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

Barcelona a 10 de març del 2.003.


 

 

 

 

05/03/03 ASSUMPTE: " Malestar a la Brigada Mòbil."

 

A/ Sr. Xavier MARTORELL i VILLALOBOS, Director General de Seguretat Ciutadana.

ASSUMPTE: " Malestar a la Brigada Mòbil."

Sr., fa molts anys que no es convoca concurs per proveir amb caràcter definitiu les places de Brigada Mòbil. Això ha provocat que la major part dels efectius que en fan funcions hi estiguin  amb destinacions provisionals o comissions de servei. Aquest situació d'inestabilitat ha anat generant una dinàmica abusiva pel fa a l'exercici dels drets laborals dels companys de brigada mòbil, del tipus de no imputar hores generades, no respectar el Decret de Jornada i Horaris, etc, sota la premisa que "qui no estigui content o no accepti que se'n vagi". Per acumulació de circumstàncies, els companys comencen a estar una mica cansats. És un fet que tots ells hi són amb caràcter voluntari, que els agrada la feina i que volen estar a Brigada Mòbil, però, també volen que se'ls respecti i que s'acabi amb la seva situació de provisionalitat. Per tot això, li DEMANEM:

 

-         Que es convoqui de forma immediata un concurs per proveir totes les places vacants de la Brigada Mòbil.

-         Que, si no s'atén la nostra primera petició, s'informi explícitament a tots els agents destinats provisionalment a Brigada Mòbil que no tenen cap plaça amb caràcter definitiu, que encara que concursin per obtenir una plaça definitiva en qualsevol altre destinació, tan aviat com prenguin possessió de la nova plaça, se'ls farà una comissió de servei per continuar treballant a la Brigada Mòbil.

 

Creiem que això és absolutament necessari ja que els companys estan en una inseguretat absoluta. Els agrada estar a Brigada Mòbil, però, en qualsevol moment se'ls pot remoure i no tenen cap plaça definitiva guanyada. Per altra banda, seria un malbaratament no aprofitar l'experiència i formació dels afectats.

Li agrairia resposta. Atentament,

 

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

Barcelona a 4 de març del 2.003.

 


 

A/ Sra. Luz BATALLER i CIFUENTES, Subdirectora General de Recursos Humans.

 

13/02/03 ASSUMPTE: " Serrells que considerem necessari tenir en compte en la redacció final del Decret d'eleccions sindicals sobre el document discutit el dia 12-02-03.

 

Art. 2.- El 10 % és una referència que es fa servir en altres col·lectius on la circumscripció no és única o hi ha pocs representants, i sempre referit a 10 % de delegats o vots en una circumscripció. En el cas de mossos, és absurt, ja que 10 % de vots quan hi ha més de deu representats, sempre et dóna algun representant. Per tan, insistim en que si volem que això tingui algun efecte hem de substituir-ho per 5% de vots vàlids emesos.

Considerem indispensable afegir al segon paràgraf " i a la resta de legislació que els pugui ser aplicable."

Art. 8.- Considerem important que s'estableixi l'obligació de la Direcció General de Seguretat Ciutadana de comunicar a les organitzacions sindicals representatives del Cos, en el moment de la promoció, l'escrit de promoció d'eleccions, en el termini màxim de 3 dies des de la data de registre.

Art. 12.2.- Ens agradaria que es substituís l'expressió "pot estar assistida", per una altra que reflecteixi el dret, no només de les representatives, sinó de totes les organitzacions que presentin candidatura a veu en les reunions de la mesa.

Art 22.- En el mateix sentit que l'exposat per l'article 8, creiem que la DG hauria també de comunicar, a efectes de publicitat, a totes les candidatures presentades.

Art. 24.2.- No entenem perquè ha de constar l'antiguitat.

Art. 24.3.- D'ofici per part de la DG a organitzacions representatives i que presentin candidatures.

Art. 26.1.- Reiterem la petició que es contempli la presentació de llistes no pertanyents a sindicats de la mateixa manera que passa amb la resta de funcionaris i d'acord amb la Llei d'Òrgans de Representació de Funcionaris de les Administracions Públiques, afegint aquesta modalitat en cada article que es parla d'organitzacions o candidatures.

Art. 33.- S'hauria d'introduir la garantia que tothom, treballi en el torn que treballi podrà votar dintre de jornada laboral i la compensació horària quan es voti en dia que el funcionari té festa.

Art. 34.- Considerem necessari introduir el màxim de garanties contra frau, en aquest sentit demanem:

-         Que l'elector hagi de justificar la impossibilitat de vot personal davant mesa electoral coordinadora.

-         Que la comunicació només la pugui fer l'elector personalment.

-         Que les paperetes de vot siguin enviades al domicili particular de l'elector.

-         Que prevalgui el vot personal per sobre del, suposadament, efectuat per correu.

 

Art. 36.1.- Si hi ha mateix quocient vol dir que el nombre de vots és el mateix, per tant proposem com a criteri discriminador candidat de més edat i després, antiguitat al Cos, finalment per sistema aleatori.

DISPOSICIONS ADDICIONALS.

Considerem important contemplar específicament que en tot el que no contravingui o no estigui disposat, s'aplicarà supletòriament LOR, LOLS i resta de normativa.

 

No tenim cap inconvenient en que aquest document es passi a la resta d'organitzacions sindicals.

 

Atentament,

 

 

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

Barcelona a 12 de febrer del 2.003.

 

 


 

07/02/03 CONTRAPROPOSTA DEL CAT ALS ASPECTES RELACIONATS AMB L’ESPECIALITAT DE TRÀNSIT DEL DOCUMENT PRESENTAT PER LA DG EN REUNIÓ DE DATA 4-2-03.

 

A/ Sra. Luz BATALLER i CIFUENTES, Subdirectora General de Recursos Humans.

 

5- Demanem que l’especialitat de trànsit quedi emmarcada en el nivell 4 d’especialitat dintre del futur pla de carrera professional i que l’increment econòmic que això suposa es pagui a partir de la primera nòmina posterior a la signatura d’una acord. Amb aquesta mesura es donaria compliment a la reivindicació que aquesta especialitat tingui el mateix reconeixement percentual que té en altres cossos policials. Si hi ha problemes pressupostaris caldria arribar a alguna mena de protocol o acord per a que el Servei Català de Trànsit contribuís econòmicament al pressupost d'aquesta unitat. Per altra banda, no veiem cap motiu pel qual trànsit no pugui tenir el mateix reconeixement d’especialitat que Afers Interns.

6- Demanem que es signi dintre de l’acord un pacte pel qual les hores extraordinàries retribuïdes es paguin multiplicant per 1’75 la retribució ordinària d’una hora feta per un agent d’aquesta especialitat d’acord amb el seu sou íntegre anual dividit pel nombre d'hores de jornada laboral, en cas de produir-se en horari diürn i laborable, i multiplicat per 2 en el cas de ser nocturna i/o en dia festiu, entenent per nocturna la realitzada entre les 22:00 i les 6 hores i la festiva la realitzada en dissabte, diumenge o festiu del calendari oficial.

7- Demanem que l’aplicació dels coeficient multiplicadors establerts pel Decret de Jornada i Horari a l’especialitat de trànsit siguin acordes amb la interpretació jurisdiccional del Decret, és a dir, que no només s’apliquin a canvis de planificació efectuats amb posterioritat al dia 20 de cada mes, sinó a totes les perllongacions de jornada, treball en dia planificat com de festa, reincorporacions al servei dintre d’un mateix dia, assistències a judicis o altres obligacions derivades de l’activitat professional en dia planificat de festa o fora de l’horari de servei planificat. Tot plegat independentment de si el funcionari ha complert o no les 1680 hores de treball efectiu anual.

8- Demanem que l’especialitat de trànsit tingui la modalitat horària de torn, amb tots els ets i uts i amb còmput real de les hores de vacances, és a dir, imputació de l’escreix d’hores de vacances per compensació de tornicitat i treball en festius a horari efectiu, el qual, comporta reducció de jornada a 35 hores setmanals. Amb això no renunciem a assolir l’objectiu del torn fix.

PUNTS AFEGITS AL DOCUMENT

10- Demanem que quan un mosso d’esquadra destinat a trànsit hagi d'assistir a un judici en hores fora de treball planificat o dies festius, el mosso pugi triar entre que se li computi el tems emprat com a treball efectiu amb aplicació de coeficients o que aquest mateix temps li sigui retribuït econòmicament com a hores extraordinàries. En aquest darrer cas, El Departament d’Interior abonarà aquestes hores extraordinàries en el termini màxim d’un mes. Per fer front a aquesta despesa proposem que el Departament reclami a la part que correspongui, en qualitat de costes processals els diners pagats a mossos per assistència a judicis.

11- En funció de la resposta o resultat de la petició efectuada en el punt 8, demanem que, en qualsevol cas, les franges horàries de planificació coincideixin amb les de l’horari de torn, generen dret a percepció de dieta qualsevol perllongació en torn de matí o tarda. En quan a les jornades superiors a 8'5 hores o que inclouen franges d'àpats de dinar o sopar, demanem que el mosso pugui triar entre la percepció de vals de menjador o l’abonament de les despeses ocasionades per fer l’àpat, amb el límit, per aquest any de 8 euros per àpat, presentant el tiquet al servei corresponent. En el cas de triar vals de menjador, que els pertoqui 3 vals per àpat.

12.- Continuem reclamant que cal incrementar el nombre d'efectius destinats a trànsit en un 20 %  sobre l'actual dotació.

Un cop s'hagi arribat a un acord per l'especialitat de trànsit, presentarem les nostres propostes pels aspectes que afecten a tot el col·lectiu i que també considerem clarament millorables.

Atentament,

 

 

 

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

Barcelona a 6 de febrer del 2.003.

 

 

 


 

A/ Sra. Núria DE GISPERT i CATALÀ, Honorable Consellera del Departament d'Interior.

 

20/01/03 ASSUMPTE: " Cobrament d'ús de menjador a l'EPC."

 

Sra., hem estat informats que divendres dia 17 de gener del 2.003, el sr. Amadeu RECASENS, Director de l'EPC, va dictaminar que, a partir de la data, els alumnes que usin les instal·lacions dels menjadors de l'EPC sense consumir, hauran de pagar una mena de taxa de 50 cèntims d'euro. A això s'afegeix el fet que no es permet a l'alumnat del curs bàsic sortir de l'EPC per fer els àpats i que no hi altres instal·lacions adaptades per menjar en el si de l'EPC. Segons se'ns ha dit, la mesura respon al fet que a l'empresa concessionària del servei de menjador no li és rentable el seu negoci en les condicions actuals, però, enlloc de permetre-li apujar preus o reduir-li el preu de la concessió, s'adopta aquesta irregular mesura. També se'ns ha informat que els alumnes han començat el seu boicot contra aquesta mesura i que molts es veuen obligats a menjar a les pròpies aules d'estudi.

 

La planificació d'estudis de l'EPC ja obliga als alumnes, a pesar de la seva escassa retribució, a esmorzar, dinar i, sovint, sopar, fora de casa, amb la conseqüent despesa. Ara només faltava que es permetés a l'empresa concessionària del servei de menjador cobrar per fer ús d'unes instal·lacions pròpies de l'EPC, no de l'empresa. Inclòs s'ha edificat un muret al menjador per facilitar el control del pagament.

 

Aquesta mesura, a part de ser, probablement, il·legal, ens sembla molt desafortunada i abusiva. Hem intentat parlar amb responsables de l'EPC per tal que sigui retirada, però, fins ara, no n'hem obtingut resposta.

 

Li preguem doni les instruccions oportunes per a que es rectifiqui i s'assumeixin les responsabilitats que corresponen per part de l'actual Direcció de l'EPC.

 

Atentament,

 

 

 

 

 

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

 

Barcelona a 20 de gener del 2.003.

 

 


 

 

 

 

17/01/03. ASSUMPTE : " Permutes entre Mossos d'Esquadra i Policies Locals."

 

 

Sr., en data 3 de novembre del 2.002 va entrar en vigor el Decret 233/2002 de 25 de setembre pel qual s'aprova el Reglament d'accés, promoció i mobilitat horitzontal de Policies Locals de Catalunya.

 

Aquest decret contempla com a possibilitat de provisió la permuta entre membres de Policies Locals i Mossos d'Esquadra.

 

Per a poder fer ús d'aquest sistema de provisió, pel que fa a Mossos d'Esquadra, d'acord amb la normativa sobre funció pública vigent, cal que el Departament d'Interior determini específicament les places, dintre de la Relació de Llocs de Treball dels Mossos d'Esquadra, que poden proveir-se pel sistema de permuta amb Policies Locals. La inexistència d'aquesta determinació impedeix el compliment efectiu i íntegre del Decret esmentat i conculca l'exercici d'aquest dret per part de mossos d'esquadra que vulguin permutar amb policies locals i a l'inrevés.

 

Ara com ara, aquesta imprevisió ja està perjudicant a diversos companys que havien sol·licitat permutes amb policies locals.

 

Per tot això, LI DEMANEM,

 

Que en el termini més breu possible s'efectuïn tots els tràmits legals necessaris per tal que el Decret 233/2002 pugui ser de plena aplicació al nostre col·lectiu.

 

Atentament,

 

 

 

 

Enric ASLINA ILLA, SG del CAT.

 

Barcelona a 17 de gener del 2.003.

 

 

 


 

 

17/01/03 ASSUMPTE: "Increment de pagues extraordinàries i pèrdua de poder adquisitiu."

 

A/ Sr. Xavier MARTORELL i VILLALOBOS, Director General de Seguretat Ciutadana.

 

ASSUMPTE: "Increment de pagues extraordinàries i pèrdua de poder adquisitiu."

 

Sr., l'article 19 de la Llei de pressupostos de l'Estat d'enguany, estableix, amb caràcter bàsic (d'obligat compliment en les lleis de pressupostos de les administracions autonòmiques) que, amb efectes des del primer de gener del 2.003, els funcionaris haurem de percebre un 20 % del complement de destinació dintre de les pagues extraordinàries, a més del sou base i triennis que es perceben actualment. Tanmateix, no hem vist en els pressupostos de la Generalitat una disposició que reculli aquest increment.

 

Li preguem ens informi si a aquest maltractat col·lectiu, els mossos d'esquadra, se li aplicarà la llei o haurem de recórrer, com quasi bé sempre,  a la justícia.

 

Per altra banda, aprofitem l'escrit per reclamar-li, altra vegada, la negociació per establir un sistema que ens permeti recuperar el poder adquisitiu perdut durant l'any 2.002, aproximadament, un 2'3 %. Suggerim i reivindiquem l'aplicació de fons addicionals a la recuperació d'aquest poder adquisitiu perdut.

 

Reiterem el prec de resposta a ambdues qüestions.

 

Atenta i afectuosament,

 

 

 

 

 

 

Enric ALSINA ILLA, Secretari General del CAT.

 

Barcelona a 16 de gener del 2.003.

 

 


 

A/ Sra. Luz BATALLER i CIFUENTES, Subdirectora General de Recursos Humans de la DGSC.

 

ASSUMPTE: " Reconeixement dels grups rurals com especialitat."

 

Sra., fa pocs dies hem fet arribar a aquest Departament el posicionament del CAT vers el projecte de nou Decret de Provisió de Llocs de Treball en relació a l'establiment d'un Pla de Carrera Professional. Genèricament ja ens hem manifestat pel que fa al reconeixement de les diverses especialitats que, avui per avui, efectuen agents adscrits a Seguretat Ciutadana, tanmateix, hi ha un tipus de tasca a la que no ens vam referir de forma específica i que creiem que s'ha de tenir molt en compte, es tracta dels Grups Rurals.

 

Aquests grups, ara com ara, no tenen cap tipus de reconeixement. Van ser creats en algunes ABP's  per donar resposta a requeriments específics de comarques amb molta pagesia, població dispersa i a on un servei policial mediambiental i de vigilància rural tenia tanta o més importància pels seus habitants que un servei de seguretat ciutadana ordinari. Aquests grups estan formats per membres de seguretat ciutadana adscrits voluntàriament. El treball que desenvolupen precisa d'una formació i coneixements molt extensos sobre normativa administrativa i penal aplicable en el seu àmbit. Aquests coneixements, fins ara, se'ls han procurat els propis agents adscrits al servei, sense cap mena de suport o formació pròpia de l'Administració. El mateix podríem dir pel que fa als mitjans materials.

 

Donat que en aquest moments s'està dissenyant el Pla de Carrera Professional i les diverses especialitats i nivells que hi haurà al Cos, pensem que és el moment en que s'ha de plantejar de forma seriosa el reconeixement com especialitat dels actuals Grups Rurals i la tasca que desenvolupen, establint, paral·lelament, la formació, requisits, estructura, organització i mitjans   dels que ha de disposar aquesta especialitat.

Preguem es valori l'exposat en aquest i se'ns comuniqui una resposta per escrit.

 

Atentament,

 

 

 

 

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

 

Barcelona a 7 de gener del 2.003.

 

 


 

 

A/ Sra. Luz BATALLER i CIFUENTES, Subdirectora General de Recursos Humans de la DGSC.

 

07/01/03 ASSUMPTE: " Propostes del CAT en relació a un nou Decret de Regulació de les eleccions sindicals."

 

Basant-nos en el redactat i articulat del Decret 104/1995 passem a continuació a proposar un seguit d'esmenes per a millorar-lo i adaptar-lo als canvis a la llei 10/94.

 

Amb caràcter general, ens agradaria que es suprimís la representació i votació per escales.

 

Art. 2.1.- Substituir...o en dues de les escales el 10 % dels vots per ...o el 5 % en l'escala bàsica.

Al paràgraf segon fer constar els drets establerts en tota la normativa aplicable, no només els establerts a la llei 2/86.

 

Art.2.2.- Substituir "correspondre" per "basar" i afegir " i en el nombre de vots obtinguts donant el 50 % de valor a cada paràmetre.

Adaptar el segon paràgraf a les propostes fetes per l'article 2.1.

 

Art. 3.- Adaptar-lo a la realitat, que venen a ser uns 500 per representant.

 

Art. 4.2.- Obrir la possibilitat de tornar a començar pel primer de la llista.

 

Art. 6, 7, i 8.- Adaptar-los al mateix procediment o anàleg que fan servir la resta de funcionaris.

 

Art. 12.2.- Substituir "representatives" per "que concorren al procés electoral".

 

Art. 20.1.- Afegir després de cens la paraula "general".

 

Art. 22.- Afegir: ...i trameses a les organitzacions sindicals que concorren al procés electoral amb acusament de rebut."

 

Art. 24.3.- Modificar, facilitar còpia a totes les organitzacions sindicals que concorrin al procés electoral, sense necessitat que ho sol·licitin.

 

Art. 26.1.- Adaptar-lo a la normativa general i afegir les agrupacions d'electors que presentin el suport, mitjançant signatures amb fotocòpia dels respectius DNI de, al menys un 1 % del cens.

 

Art. 30.3.- Podria suprimir-se, ja que és del tot ineficaç.

 

Art. 34.- El vot per correu genera i ha generat múltiples irregularitats, per tot el qual nosaltres proposem que no es contempli aquesta possibilitat. El principal motiu o utilitat del vot per correu és el fet que la gent que no treball no s'hagi de desplaçar, així doncs, el problema quedaria resolt si l'agent que té planificada festa el dia de la votació pogués censar-se en la mesa més pròxima ala seva residència. Així doncs, per substituir el sistema de vot per correu caldria articular el procediment per censar-se a la mesa d'elecció. Proposem que, un cop convocat el procés electoral, la persona que tingui planificada festa el dia de la votació pugui demanar, per procediment intern, ser censada en la mesa que més li convingui, fins dos dies abans de la data electoral. El dia abans, la mesa electoral coordinadora farà arribar a totes les meses parcials annexos del cens on hi constaran les altes i les baixes.

 

Atentament,

 

 

 

 

 

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

 

Barcelona a 30 de desembre del 2.002.

 

 

 

 


 

A/ Honorable Sra. Núria DE GISPERT i CATALÀ, Consellera del  Departament de Justícia i Interior.

 

07/01/03 ASSUMPTE: " Posicionament del CAT en relació al projecte de nou decret pel qual s'aprova el Reglament de provisió de Llocs de treball del Cos de Mossos d'Esquadra."

 

Sra., en dates recents ens ha estat lliurat un document sota el títol de projecte de Decret pel qual  s'aprova el Reglament de Provisió de llocs de Treball del Cos de Mossos d'Esquadra.

Llegit el document i davant la gravetat i gravositat del seu contingut volem apel·lar directament a la seva intervenció, tot i remetre còpia d'aquest escrit al nostre interlocutor habitual.

En el preàmbul de l'acord parlamentari pel qual es modifica la Llei 10/94 per tal de permetre la lliure sindicació dels membres del nostre col·lectiu es diu:

 

" Atès que una de les funcions principals de la policia de la Generalitat és garantir el lliure exercici dels drets i les llibertats dels ciutadans, creiem que és imprescindible equiparar els membres del cos de mossos d’esquadra a la resta de treballadors de Catalunya, tant pel que fa als drets com pel que fa als deures."

El projecte de Reglament de Provisió de Llocs de Treball del que ens queixem va en direcció diametralment oposada a aquest mandat del parlament de Catalunya com a institució que representa la voluntat sobirana del poble i el país al que servim i, en base a la qual demanem, en primer lloc, que el Reglament de Provisió de Llocs de Treball del Cos de Mossos d'Esquadra sigui el mateix que el de la resta de funcionaris de la Generalitat de Catalunya o, que en el cas que s'hagi d'adaptar aquest a alguna peculiaritat del Cos, s'agafi com a referència i, en tot cas, se'n respectin els mateixos drets, garanties i obligacions, tan pel que fa al funcionaris com als organismes administratius.

Llegint el text detingudament s'observa com tot el seu articulat tendeix a eliminar o restringir drets, a donar forma legal a l'arbitrarietat, a innovar sistemes, sense emparament legal de rang superior per crear obligacions i tot plegat és absolutament inacceptable.

Tot i que la nostra petició i reivindicació principal és l'exposada dos paràgrafs més amunt, passem a exposar-li totes aquestes qüestions que ens porten a les conclusions dites fins ara i que volem introduir com esmenes en el cas que no s'atengui la nostra reivindicació principal.

Art.2.3.- Incloure la redistribució d'efectius i el canvi d'adscripció de llocs de treball com a sistemes de provisió ens sembla un abús, una potenciació de la discrecionalitat i de l'arbitrarietat, més quan ja existeix la comissió de servei forçosa, el trasllat forçós i la sanció disciplinària, per tant, aquest dos sistemes s'hauries d'eliminar.

Art. 5.2.- Les bases d'una convocatòria haurien de tenir l'informe previ, preceptiu i favorable del Consell de la Policia, el qual ha d'implicar el vot favorable, si més no, d'un dels Conseller electes per la part social. Que s'hagi de donar "coneixement" a les organitzacions sindicals és eliminar el nostre dret a participació, és no garantir res. Coneixement se'n dóna a tothom, ja que són públiques. És una burla, i perdoni el nostre llenguatge, però és que estem francament indignats.

Art. 7.3.- No permetre que els funcionaris sancionats amb suspensió de funcions puguin participar en concursos és afegir una altra pena o sanció a l'establerta disciplinàriament. En tot cas, hi ha suspensions de diferent durada i creiem que s'hauria de tenir en compte si el funcionari podrà prendre possessió de la plaça quan es resolgui el concurs o no per treure-li el dret a participar.

Art. 7.4.- som contraris a l'establiment de permanències mínimes ( per no repetir-nos, extenem aquesta oposició a tots els articles, que són molts, en els que se'n fa referència) , però, a més, pensem que s'ha de tenir en compte el criteri plantejat en l'article anterior i establir com a excepció, a més de les que figuren, la participació en procediments de promoció interna, ascensos.

Art. 7.5.A.- Estendre l'obligació de permanència mínima, sigui quin sigui el sistema de provisió vol dir que si un funcionari va a parar a una plaça per qualsevol dels molts sistemes que són fruit de la voluntat unilateral del Director General o de l'Administració, se li impedeix el seu dret a concursar i obtenir una plaça definitiva d'acord amb els criteris de mèrit i capacitat, això és un FRAU.

Art. 7.5.C i D.- Inacceptables, el còmput sempre ha de ser de data a data.

Art. 7.6.- S'hauria d'afegir que la RLT precisa l'informe previ, preceptiu i favorable del Consell de la Policia i, per aquest i propers articles, estem en contra de l'establiment d'edats o períodes de permanència màximes, ja hi ha prou sistemes per a poder prendre-li la plaça a una persona que no compleix els requisits, no cal afegir-ne més, restringir més.

 

Art. 7.7.- En demanem la supressió pel seu caràcter abusiu.

 

Art. 7.8.- S'hauria de afegir que aquesta obligació només afecta a les persones que no tinguin plaça en propietat i que estiguin ocupant una de les places que surten a concurs. Sense aquest afegit, s'hauria d'eliminar tot l'article, ja que suposa una obligació que vulnera el dret del funcionari a optar per la plaça que li convingui.

 

Art. 7.9.- Fem la mateixa observació que en l'article anterior.

 

Art. 9.1.- L'article fa referència a mèrits que han de ser valorats de forma forçosa. En aquest sentit demanem que s'eliminin la valoració del treball desenvolupat (PGA) per no existir un sistema objectiu de valoració i l'experiència professional (funcions fetes sota sistemes de provisió provisional) perquè legitimen situacions creades de forma arbitrària, pervertint el principi d'igualtat d'oportunitats. Ja tenen prou avantatja en la prova teòrica on poden demostrar aquesta vàlua.

 

Art. 9.1.C.- En demanem la supressió d'acord amb el punt anterior.

 

Art. 9.1.D.- S'hauria d'afegir, sempre que les tasques desenvolupades hagin estat en plaça guanyada en concurs o concurs oposició.

 

Art. 9.1.F.- L'antiguitat és per valorar antiguitat com a funcionari de policia, estem en contra que es pugui diferenciar per categories ja que això pot significar que funcionaris amb més antiguitat tinguin menys puntuació pel fet de portar menys temps en la categoria. Altra vegada es perverteix el sentit del mèrit.

 

Art. 9.3.- A poc que es valorin els resultats de l'aplicació de l'actual redactat d'aquest article, pot veure-se'n els resultats perversos, injustos i discriminatoris. Nosaltres proposem que es substitueixi el terme destinació, per residència; que s'elimini "si també treballa a l'Administració Pública; que es substitueixi localitat per comarca i que s'elimini "sempre que el funcionari concursant ocupi una destinació definitiva a una localitat diferent a la que vol accedir ".

 

Art. 9.4.- Demanem que cap dels tipus de mèrit pugui excedir del 20 % de la puntuació.

 

Art. 9.7.- Demanem que els empats de puntuació es dirimeixin pels criteris d'antiguitat i número de promoció.

 

Art. 10.2.- Demanem que la qualificació de mèrits no pugui excedir del 50 % del total del concurs oposició. Amb el redactat actual, es primen el mèrits per sobre de la capacitat, sense cap raó, deixant el sistema oposició amb molt poc pes. En aquest sentit suprimir el límit del 35 % de qualificació màxima per la fase d'oposició.

 

Art. 10.4.- S'ha de modificar per igualar els nostres drets als de la resta de funcionaris, fent constar que els cursos donaran dret a la percepció de les indemnitzacions per raó de serveis establertes per la normativa vigent.

 

Art. 13.1.- Els terminis de presa de possessió han de ser els mateixos que per la resta de funcionaris, per tant, s'ha de modificar aquest article.

 

Art. 14.2.- Proposem que el redactat sigui el següent: Les destinacions adjudicades donaran dret a la percepció de les indemnitzacions establertes per la normativa vigent.

 

Art. 14.3.- Demanem la seva supressió. Restringeix els drets del funcionari.

 

Art. 15.- Remoció del Lloc de Treball. En demanem la seva supressió íntegra, substituint tot l'articulat per una referència a la normativa vigent per la resta de funcionaris de la Generalitat.

 

Art. 16.- Afegir que ha d'existir acord previ, preceptiu i favorable del Consell de la Policia.

 

Art. 17.- Afegir que la convocatòria de totes les vacants es farà un cop a l'any.

 

Art. 18.1.- Substituir el terme localització per localitat o municipi.

 

Art. 20.- Supressió íntegra. Vulnera el principi d'interdicció de l'arbitrarietat en els actes administratius.

 

Art. 23.1.- Substituir "amb caràcter discrecional" per " previ expedient administratiu contradictori, amb resolució motivada, amb dret a les indemnitzacions que legalment corresponguin".

 

Art. 23.2.- Els funcionaris cessats han de ser adscrits amb destinació definitiva en el lloc de treball que triïn dels vacants dintre de la mateixa localitat o que sol·licitin per propi interès. Eliminar tot el que contradiu l'exposat.

 

Art. 24.- Supressió de tot l'articulat. Les necesstats de servei tenen caràcter temporal i poden ser cobertes amb comissions de servei.

 

Art. 25.- Adaptació de l'articulat a totes les esmenes presentades fins aquí. Incloure el dret a triar d'entre les vacants i l'assignació per cirteris selectius objectius, antiguitat i número de promoció.

 

Art. 25.6.- Termini màxim d'un any. Incloure la paraula TOTS abans de ...llocs que s'ocupin. Eliminar, al final de l'article....del mateix àmbit funcional.

 

Art. 26.2.- Incloure termini màxim d'un any per proveir de forma definitiva.

 

Art. 26.3.- Cessament i presa de possessió d'acord amb la normativa que regeix per tots els funcionaris.

 

Art. 26.5.- Afegir "voluntàries".

 

Art. 27.- Supressió total. Substituir per comissió de servei forçosa d'acord amb normativa vigent.

 

Art. 28.1.- Afegir, al funcionari de més antiguitat i millor número de promoció d'entre els aspirants.

 

Art. 28.2.- Afegir complement específic.

 

Art. 28.5.- Provisió definitiva en el termini màxim d'un any.

 

Art. 29.- demanem la seva supressió, per innecessari i contradictori. En qualsevol cas, en el article 29.3, s'hauria de substituir residència per localitat de destinació i en el 29.2, afegir requisit d'informe previ, preceptiu i favorable del Consell de la Policia. En el 29.1, canviar pot disposar per pot proposar.

 

Art. 30.A.- Substituir definitiva per de característiques similars. Eliminar el requisit dels dos anys.

 

Art. 30.C.- Eliminar-lo.

 

DISPOSICIÓ ADDICIONAL PRIMERA.- Ha de quedar clar que la nova plaça no pot suposar una assumpció de funcions noves no previstes en la plaça que ocupava anteriorment el funcionari i per al desenvolupament de les quals no va concursar o guanyar aquella plaça.

 

DISPOSICIÓ ADDICONAL SEGONA.- Pensem que el contingut d'aquesta disposició no hauria de ser addicional, sinó transitòria i permetre, per acord favorable del Consell de la Policia el seu canvi o adaptació en funció dels resultats de la seva aplicació.

 

-         Creiem qu eles funcions d'Oficina d'Atenció al Ciutadà o OAC; Salas de comunicació, planificació, nivell 1 de trànsit i d'altres tasques que puguin sorgir que precisen coneixements específics han d'estar encabides dintre del nivell 2 d'especialitat de seguretat ciutadana.

 

-         Tota l'especialitat de trànsit, hauria d'estar, coma mínim, al nivell 3.

 

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA PRIMERA.- Demanem la supressió per caràcter retroactiu negatiu. S'ha de garantir el no perjudici per ningú. No es poden anul·lar concursos anteriors ni eliminar uns drets adquirits.

 

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA SEGONA.- Substituir es podrà per s'haurà i afegir, totes les places.

 

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA TERCERA.- Supressió, d'acord amb les esmenes presentades pel que fa als terminis de possessió.

 

 

Atentament,

 

 

 

 

 

 

Enric ALSINA ILLA, Secretari General del CAT.

 

Barcelona a 27 de desembre del 2.002.