PETICIONS, DENÚNCIES, ESMENES, RESPOSTES, RECURSOS, ETC...

 Des de  01 març del 2002 fins 31/08/2002

 

....A LA DGSC 

31/07/02 Resum de la reunió informativa comvocada per l'empresa per tractar el tema  “MODIFICACIONS EN EL RECLUTAMENT ASPIRANTS A MOSSO”. A partir de gener de 2003.

16/07/02 ASSUMPTE: " Instal·lacions de Mossos d'Esquadra del C/ Barcelona nº 156 de Girona.

11/07/02 Resposta a l'escrit 17/05/02 sobre problemàtica del procés selectiu de P.Científica

14/06/02 Reunió informativa del desplegament a l'Area Metropolitana

14/06/02 Proposta al DG

14/06/02 Memòria de la modificació de la RLT

07/06/02 RESPOSTA  a l'escrit sobre condicions de treball a la Vall d'Aran

06/06/02 ASSUMPTE: “DISPOSITIU PER PROVES ESPORTIVES”

17/05/02 ASSUMPTE: " Modificació del Decret de Llicències, permisos i vacances."

17/5/02 ASSUMPTE: " Compliment del dret a reducció de jornada per cura d'un fill menor d'un any al Cos de Mossos d'Esquadra."

17/05/02 ASSUMPTE: " Pagament de tasques de responsable."

17/05/02ASSUMPTE: " Problemàtica del procés selectiu de policia científica."

17/05/02ASSUMPTE: " Irregularitats en el procés selectiu de trànsit."

14/05/02 RESPOSTA a la petició de certificació  de les retribucions dels mossos des de l'any 1997

18/04/02 RESPOSTA: al escrit de data 13 de febrer de 2002, sol·licitant determinada informació.

16/04/02 ASSUMPTE: " Petició d'informació en relació als Cursos de Contenció de Masses."

08/04/02 SOL·LICITEM, que previs els tràmits i informes corresponents sigui declarat nul el document de referència, del qual n’adjuntem còpia, i en tot , cas, quedi clara la nostra disconformitat en la forma i en el contingut a més del nostre posicionament clar de no acord amb les condicions de treball imposades per l’Administració en el dispositiu del Ralli.  

28/03/02 ASSUMPTE: “ Precarietat i desorganització en el servei del Ralli Catalunya.”  

18/03/02 ASSUMPTE: “ Obstaculització de l’exercici de drets sindicals i deficiències en les instal·lacions i serveis de la caserna del Bruc. 

14/03/02 ASSUMPTE: “Esmena a instrucció2/2002 de 21 de febre per la qual es regula el procediment i les condicions de prestació del servei policial que s’organitza  partir d’autoritzacions del servei català de trànsit. .”

INSTRUCCIÓ 2/2002 (PDF)

05/03/02 A/ Sr. Xavier MARTORELL i VILLALOBOS, Director General de Seguretat Ciutadana. ASSUMPTE: “ Condicions de treball pel dispositiu del mes de març.”  

 




 

31/07/02 Resum de la reunió informativa comvocada per l'empresa per tractar el tema  “MODIFICACIONS EN EL RECLUTAMENT ASPIRANTS A MOSSO”. A partir de gener de 2003.

 

Barcelona, a 31 de juliol del 2002.

 

            La casa ha decidit modificar alguns aspectes i requeriment per a les convocatòries d’aspirants, amb l’objectiu de fer més atractiva la oposició, adequar més el perfil de l’aspirant i (segons ells) millorar qualitativament el nivell de candidats.

            Així les propostes es concreten de la següent manera:

 

1-     Edat mínima d’accés passa als 18 anys (fins ara eren 20).

2-     L’alçada mínima per a les dones baixa al 1.60 m.

3-     Proves Físiques: Es redueixen de 6 a 4. Braços, tracció (torna l’estirament de la cadena), agilitat i cursa. Caldrà portar certificat metge oficial de capacitació (model que sortirà publicat el mes de setembre al DOGC).

4-     Prova Medica: En dues fases. A). Vall d’Hebron. Vista, oïda i anàlisi d’orina.

        b). EPC. (durant el curs) anàlisi de sang i revisió

5-     Publicació de les modificacions, requisits, proves i guia del opositor al DOGC durant el mes de setembre.

6-     Creació d’una Guia Temari de 300 fulls que conté 30 temes en 3 blocs, institucional, societat catalana, policia i seguretat.

I d’on sortiran les 60 preguntes que substituiran la prova de cultura general.

7-     Creació d’un Grup Estratègic Permanent i un altre de Promoció i Accés, dirigits per l’inspector Borrell. (Per omplir peixeres)

8-     Increment de la convocatòria en un 10% per sobre el numero de places, per cobrir renuncies, exclusions per incompliment de requisits, sortides i baixes.

Diuen que no és per neguitejar. També caldrà veure que es fa amb els aprovats sense plaça.

 

 

La nostra opinió general és que es confirma la intenció de la casa de captar gent amb més “voluntat” que capacitat. Això es pot veure en la substitució de la prova cultural per la de un temari acotat, que per altra banda reconeixem certs aspectes positius degut que evitarà la desorientació actual  a la hora de preparar-se.

 El tema de l’alçada de les dones creiem que és de justícia doncs 1.65m. era excessivament alt i per sobre de la mitja estatal.

En definitiva veien que la casa en principi baixa els requeriments per fer més atractiva la oposició per comptes de millorar el lloc de treball amb condicions laborals correctes i sou digne, cosa que faria definitivament més atractiva la professió i per tant molt més sol·licitada.

La casa també demana el suport dels sindicats per fer campanya de captació d’aspirants doncs el 40% dels presentats tenen vincles o relació amb algú del Cos.

-Senyora (Luz, la jefa) !! Com vol que sent testimoni de la realitat del Cos recomani als meus parents i amics que s’enrolin!!

Si volen posin un anunci a L’EVOLUCIÓ, però pagant que als altres els financeu amb l’institut Català del sol i les exposicions del  Palau Robert.

 

Més informació a l' Inspector Borrel l al 934868405

Marc Salas.

 


 

16/07/02 ASSUMPTE: " Instal·lacions de Mossos d'Esquadra del C/ Barcelona nº 156 de Girona.

 

A/ Sr. Xavier MARTORELL i VILLALOBOS, Director General de Seguretat Ciutadana.

 

ASSUMPTE: " Instal·lacions de Mossos d'Esquadra del C/ Barcelona nº 156 de Girona."

 

Sr., com a conseqüència de les queixes rebudes per part de companys traslladats recentment des de la comissaria de Vistalegre de Girona a les noves instal·lacions del C/ Barcelona, vaig visitar personalment les instal·lacions el dia 26 de juny.

Per començar, és de lamentar que, després de tants anys, es continuïn cometent els mateixos errors, precipitacions i feines mal fetes. Les instal·lacions no estan acabades ni de bon tros, en canvi, es fa el trasllat. Tanmateix, anant al positiu,  li exposaré tot allò que jo vaig detectar i que, sense ser tècnic en la matèria, crec que s'hauria d'arranjar i amb aquesta expectativa li trasllado.

 

-         El local.- És una antiga nau industrial, amb sostre de planxa. La major superfície està destinada a aparcament o dipòsit de vehicles, havent-hi un espai habilitat de despatxos, vestuaris, instal·lacions higiènico-sanitàries i altres dependències pròpies d'un centre de treball. En general, l'edifici és absolutament inadequat com a lloc de treball. L'estructura del sostre i tancament fa que ara a l'estiu sigui un concentrador de calor i a l'hivern de fred. Seria convenient, i així li demanem que s'estudiés una sol·lució a aquest problema, sigui per ventilació, sigui per separació física. L'aire calent dels aparells d'aire condicionat s'expulsa dintre del mateix edifici.

 

-         Vestuaris.- Són petits en relació al personal que els ha d'utilitzar, ni tan sols hi ha suficients guixetes per tot el personal. No hi ha cap sistema de ventilació, si exceptuem la pròpia porta d'accés. Només hi ha dues dutxes, nombre clarament insuficient, a més, per la deficient instal·lació, cada cop que es dutxa una persona s'anega tot l'espai de labavos, sense que hi hagi desaigua. Els companys em diuen que el sistema de ventilació dels serveis és insuficient ja que quan es fan servir no evacuen les pudors, cosa que no he pogut comprovar. El trist és que els vestuaris són de nova construcció, no pas instal·lacions heretades.

 

-         Búnker.- A la planta baixa també hi ha un dipòsit d'armes i municions. No hi hem accedit, però, externament no aparenta reunir les condicions de seguretat adients.

 

-         Sala menjador.- Hi manca una pica i altres elements, suposem que això sí que es dotarà adequadament.

 

-         Despatx operatiu.- a part del despatx de comandaments, només hi ha un despatx operatiu, despatx que haurà de ser compartit per totes les unitats que seran traslladades allà. Tot i que el treball operatiu es fa al carrer i, per tant, no hi ha presència física permanent al despatx, cada unitat necessita un espai físic per arxiu , documentació, fer les gestions que s'hagin de fer, amb telèfon, armaris, taula, etc. Ubicar a totes les unitat en un sol despatx ens sembla que pot perjudicar clarament el funcionament de cadascuna d'elles. Per altra banda, tampoc hi  ha més espai construït, ni possibilitat que el que es construeixi, si s'escau, tingui entrada de llum o ventilació externa. Per tant, si s'aprecia la nostra petició, caldria estudiar-ne la sol·lució.

 

Atentament,

 

 

 

 

 

 

Enric ALSINA ILLA, Secretari General del CAT.

 

Barcelona a 16 de juliol del 2.002.

 

 

 

 


 

11/07/02 Resposta a l'escrit 17/05/02 sobre problemàtica del procés selectiu de P.Científica

Sr. Enric Alsina illa

Senyor,

En relació amb l'escrit que vau presentar en data 17.05.2002, sobre la problematica del procés selectiu de policia científica, us comunico que no és possible accedir a la vostra petició, ates que no es pot dispensar de realitzar determinades proves incioses en un procés selectiu, sinó ho preveuen les bases de la corresponent convocatoria.

 

Xavier MARTORELL i VILLALOBOS, Director General de Seguretat Ciutadana.  

 


 

REUNIÓ INFORMATIVA DEL DESPLEGAMENT A L’AREA METROPOLITANA.

 

 

 

            El DG ens va convocar a tots els sindicats per explicar-nos com pensen fer la modificació en el desplegament del cos i per que.

            Els motius son dos, el primer la manca de personal dels cossos estatals, (el DG nega rotundament que nosaltres patim el mateix problema). I el segon la creixent sensació d’inseguretat que pateixen els ciutadans, sobretot en els territoris on encara hi ha CNP i GC, i que nosaltres entenem que es el govern central el qui no fa els deures.

Be, el cas és que la casa diu que el canvi de estratègia que tots heu pogut seguir per la premsa, modifica l’ordre però no el nombre d’agents, ni els llocs on desplegar-se d’allò que ja tenien pactat amb el govern central i que te per horitzó l’any 2005.

Però la realitat es un altre, primer, tots aquells que voleu optar per Premià oblideu-vos per que no existeix fins a l’any vinent. Si Maresmes Nord i Centre.

 Després hi ha un tema molt greu i es que la casa reconeix un període inicial (uns mesos) en instal·lacions provisionals a Badalona i St. Adrià que s’agafen aquesta tardor.

Per al 2003 toca Sta. Coloma de Gramenet i Barcelona no sabem si sencera, a trossos o a mitges

Un altre qüestió és que en la planificació anterior es contemplava el 2004 com “any coixí”, ara aquest any flexible desapareix i s’agafa l’Hospitalet de Llobregat.

La casa no ens ha sabut dir el que farà ni com, però si el que no farà i entre aquestes estan les patrulles mixtes, les instal·lacions compartides, el sometiment a altres jerarquies, o el canvi d’uniforme de 4500 agents estatals.

Tot i que la casa diu que no falta gent, parc Mòbil, logística i totes les tasques administratives tenen els dies contats, això diuen, també vigilàncies d’edificis i presons estan en el punt de mira de la casa.

Per últim la casa vol incrementar en 50 agents Trànsit i en 30 Brigada Mòbil, a més d’un nombre indeterminat per a informació.

Aqui us exposem els fets, la nostra opinió ala revista de juny-juliol.

 

Marc

 


Proposta al DG

Sr., en data 11 de juny hem rebut per fax una convocatòria a reunió de Consell de Policia, on, com sempre, vostè i la part que representa imposen i determinen l'ordre del dia, sense cap mena de participació sindical prèvia ni posterior. Vistes les actes que pretén ratificar en el punt primer, no estem d'acord amb el quòrum d'assistència o en com es justifica la convocatòria urgent d'un Consell per petició de nou consellers i després només se'n presenten cinc. En fi, com sempre ens ratifiquem en la nostra postura, de sobres coneguda per vostè i amb constància documental reiterada.

Tanmateix, en aquest ocasió volem recordar que a pesar dels més de dos anys de conflicte, no veiem cap laude per enlloc ni intervenció d'arbitratge, ni que per la seva part s'hagi fet cap temptativa d'aproximar posicions o resoldre el problema.

 

Tots els sindicats vam presentar una petita plataforma reivindicativa amb uns objectius mínims a negociar i assolir abans de continuar amb d'altres qüestions: Horaris, recuperació de poder adquisitiu, vacances, retirada d'expedients disciplinaris pels fets d'Interior.

Doncs bé, s'ha de crear una mesa de negociació real de totes les condicions de treball que afecten al col·lectiu, negociació real garantida per un acord de Consell on es determini la necessitat que, al menys, una organització sindical representativa hagi de donar el vist i plau a les reformes o aplicacions de la norma que afectin a aquestes condicions de treball, amb el compromís de debatre i negociar les propostes que presentin les organitzacions sindicals.

 

Amb caràcter previ a l'inici d'aquest nou marc de relacions, s'ha de donar una mínima resposta a les reivindicacions plantejades, en aquest sentit, seguim entenent que aquests mínims passarien pel passi de tot el personal que està fent el quadrant del 2X2X3 a quadrant general i amb les mateixes garanties; l'establiment d'uns fons addicionals propis destinats a la recuperació del poder adquisitiu; el compromís per escrit que les hores de vacances pactades en el seu moment com a compensació siguin reals, és a dir que després no es reclamin com a romanent; i l'arxiu definitiu i per escrit de tots les expedients disciplinaris oberts en relació als fets d'Interior.

Creiem que si aquesta Direcció té voluntat de normalitzar les relacions amb les organitzacions sindicals, aquest és un primer pas ineludible, amb el qual, cap de les parts renuncia a res ni obté la totalitat dels objectius.Esperem resposta. Atentament,

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.  Barcelona a 12 de juny del 2.002.

 

Sr. Xavier MARTORELL i VILLALOBOS, Director General de Seguretat Ciutadana.

 

 

 

 


 

Senyor, Enric Alsina Illa

En relació amb l'escrit que vau presentar sobre la prestació del servei i condicions de treball a la Vall d'Aran, us informo de les consideracions que exposeu en l'escrit, segons la informació facilitada per ies unitais administratives i policiais corresponents:

Crancs de subjecció de portatils:

En virtut de les necessitats i de ia priorikació de les mateixes, s'intentara que l'assignació de crancs sigui de dotació personai. Per tant, a mig termini els crancs s'ajustaran al portatil corresponent, una vegada s'hagi determinat el més adient.

PortAtil amb dues bateries

Cada ABP té una assignació de portatils i bateries que permet que els agents de patrulla puguin realitzar la seva tasca amb un portatil i dos bateries.

Per tant, i tenint en compte l'exposat hi ha suficients boteries pels portatils assignats.

Nomenclator actualikat

La DGSC esta. treballant per tai de millorar el nomenclator actual per tal d'adaptar-lo a les noves modificacions i necessitats.

En quant ais nomenclators de transit nous, cada vehicle en disposa d'un.

Arranjament de totes les deficiencies de construcció i condicions de salubritat:

Pei que fa al sostre de la comissaria es va realitzar una inspecció per part del constructor i de la direcció facultativa que van portar a terme les obres.

Les esquerdes afecten a la part de formigó i en cap cas a ia part estructural, ia qual cosa es constata al veure que la part de sota no hi ha esquerdes al sostre ni s'han produit fissures en el sostre de l'aparcament interior de sota la plaça.

Pel que fa a l'aixecament parciai de les rajoles de la planta baixa, el mes de novembre passat es van aixecar unes quantes rajoles de la zona d'entrada a la comissaria. La DG va comunicar a l'empresa constructora el fet i la deficiencia va ser arreglada en un termini de tres setmanes i tornades a reparar al cap d'uns dies ja que les rojoles no eren iguais a les existents. No obstant aixo, la reparació es va fer dies abans de i'inici de dispositiu de Nadal.

El dia 28 de desembre es va produir una fruita d'algua en una de les canonades que subministren algua a la rampa d'accés al parquing exterior. Al detectar-ho es va procedir al tancament de la clau de pas que subministrava aigua ¡ I'empresa de manteniment va procedir a la seva reparació al dia següent.

En quant a la manca de neteja, el passat 31 de desembre va ser i'últim dia en que l'empresa de neteja KASA realitzava la neteja de la comissaria de Vielha, ja que el 1 de gener es va adjudicar a l'empresa SELMARSA.

Les senyores que realitzaven la neteja durant totes les festes de Nadal eren substitutes de les que ho fan normalment.

Les dues causes abans esmentades van provocar que el dia 1 de gener les esmentades senyores no anessin a realitzar el servei de neteja, ja que al ser festiu crelen que no els hi pertocava treballar. Aquesta anomalia va ser subsanada i'endema.

Aixi mateix, cal remarcar que en tots els dies en que va durar el dispositiu, llevat el dia 1 de gener i'estat de neteja de la comissaria va ser el normal, atenent a les circumstancies climatologiques que hi havia a la zona.

Nou vehicle amb tracció a ies quatre rodes adeptat a les necessitats del servei i canviar els v.ehicles tot terreny de dotació per uns altres de llargs, amb cinc portes i amb un maleter suficientment gran:

Actualment, s'esta elaborant un informe per fer una proposta, si és el cas, de modificacib d'alguns vehicles que disposa la Regi6 Policial.

Dotar el servei de les unitats necessaries de teléfons mobils Movistar:

En el dia d'avúi s'ha solventat el problema de telefonia, atés que s'han substituit els teléfons Airtel-Vodafone per Movistar.

Disposar de grua i diposit de vehicles:

La DG no pot disposar d'aquests dos elemenis. No obstant aixo, i en virtut dels principis de coordinació i col. Iaboració amb les Administracions Públiques, s'estant fent totes)`gestions corresponents amb les Entitats que tenen competéncia per retirar els ve/icles d~`via pública, per tal de millorar el servei en general.

Cordialment,

Xavier MARTORELL i VILLALOBOS, Director General de Seguretat Ciutadana

 

 


 

+AA/  Sr. Xavier MARTORELL I VILLALOBOS, DIRECTOR GENERAL DE SEGURETAT CIUTADANA.

ASSUMPTE: “DISPOSITIU PER PROVES ESPORTIVES”

Sr., la llei de taxes i preus públics de Catalunya estableix que les entitats que organitzin proves esportives a la via pública que precisin mossos d’esquadra hauran de pagar una taxa per hora / mosso d’esquadra, aquesta llei, combinada amb la instrucció 2/2002, signada per vostè mateix i on s’estableix que aquest tipus de dispositius es realitzin mitjançant personal de seguretat com a conseqüència d’activitats privades.

 

Tanmateix, estem podent comprovar que ni una ni altre norma s’està complint, cosa que veurem a on ens porta.

 

El darrer incompliment del que ens hem assabentat és la volta ciclista a Tarragona i Catalunya, a on s’ha fet canvis de planificació o planificació d’hores de romanent per cobrir el dispositiu.

 

Creiem que això s’ha d’aturar i li demanem explícitament el següent:

 

-         Mossos i hores que han  estat dedicats a aquest esdeveniment de la Volta Ciclista a Tarragona i Catalunya.

-         Taxa cobrada a l’entitat organitzadora.

-         Que s’adoptin quantes mesures siguin necessàries per a que es compleixin ambdues normatives, llei de taxes i instrucció 2/2002 .

 

 

Atentament

 

Barcelona a 6 de Juny del 2.002

 


 

 

-.-A/ Sr. Xavier MARTORELL i VILLALOBOS, Director General de Seguretat Ciutadana.

 

ASSUMPTE: " Modificació del Decret de Llicències, permisos i vacances."

 

Sr., avui dia 17-5-02 hem rebut escrit del sr. Navarro, cap de personal, on se'ns convoca a una reunió pel dia 21-5-01 amb un únic punt a l'ordre del dia: Concretar procediment de reforma de decret de llicències, permisos i vacances per recollir l'establert en la Llei de conciliació familiar i adaptar-ho a la funció policial.

En relació a això hem de dir el següent,

-         No existeix cap mesa de negociació amb els sindicats que estigui tractant les reivindicacions plantejades a principis de l'any 2.000 ( ni de cap altre mena), condició sinequanon per a negociar qualsevol altre tema.

-         El CAT ja li ha demanat per escrit que es compleixi en la forma i esperit del contingut de  la llei sent contraris a qualsevol adaptació que signifiqui un perjudici o discriminació vers els drets de la resta de funcionaris.

-         Qualsevol normativa que afecti a mossos ha de passar informe previ i preceptiu del Consell de la Policia legítimament constituït.

-         El Consell de Policia pot crear comissions per tractar temes concrets que garanteixin el dret a participació en la determinació de les condicions de treball.

-         La reunió que convoca el sr. Navarro no deriva de cap delegació o comissió constituïda pel Consell de la Policia.

-         L'ordre del dia de la reunió ha estat determinat unilateralment pel senyor Navarro, sense cap intervenció ni possibilitat d'intervenció per part dels representants sindicals, ni contemplar els temes de negociació sol·licitats des de principis del 2.000.

-         Tampoc aparenta la convocatòria que sigui una mera reunió informativa., francament, no sabem quin tipus de reunió és ni de quin òrgan.

-         Tampoc disposem de cap documentació en relació a l'ordre del dia.

 

Per tot això, li demanem que tenint per presentat aquest escrit i atenent al seu contingut, actuï en conseqüència i atengui les nostres peticions per negociar horaris, vancances, sous i la resta de reivindicacions plantejades des de principis del 2.000; si aquesta reunió té alguna mena de caràcter oficial, té la delegació del Consell o està emparada per alguna normativa que se'ns escapa, tingui l'amabilitat d'informar-nos-en, i, en tot cas, li agrairíem ens facilités la documentació i informació relativa a la mateixa.

Esperant algun dia obtenir el seu respecte cap a la nostra funció representativa, atentament,

 

 

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

Barcelona a 17 de maig del 2.002

 

 

 


 

AA/ Xavier MARTORELL i VILLALOBOS, Director General de Seguretat Ciutadana.

 

ASSUMPTE: " Compliment del dret a reducció de jornada per cura d'un fill menor d'un any al Cos de Mossos d'Esquadra."

 

Sr., en relació a l'assumpte de referència, l'informem que, degut a la mancança d'efectius, i, de moment, a l'Àrea Penitenciària de Barcelona, quan un agent vol exercir aquest dret amb reducció de jornada diària, s'està obligant a un altre company a perllongar el seu torn per cobrir les hores de les que gaudeix el beneficiari. Quan aquesta reducció s'acumula en dies de festa es planifica treball a persones que tenien planificada festa.

Segons informació no contrastada, el nombre d'agents destinats a aquesta àrea té un dèficit aproximat de 50.

Com pot vostè imaginar, aquesta sol·lució està incubant un molt mal ambient de treball. Els agents que han de suplir als companys es predisposen en contra d'aquells i tot plegat es converteix en una pressió per a no exercir aquest dret que subverteix l'esperit del compliment de la Llei al Cos.

Sempre hi pot haver companys, en tots els serveis que gaudeixin d'aquest dret, per tant, no es tracte d'un fet accidental on la sol·lució passi per incrementar la càrrega de treball de la resta, cosa que, per nosaltres, és de dubtosa legalitat. Per altra banda, amb el ritme actual, molts agents complimentaran les 1680 hores de treball efectiu anual abans de finalitzar l'any policial.

Creiem que, de forma immediata s'ha de donar una sol·lució a aquest problema, sol·lució que, en cap cas, ha de passar per perjudicar ala resta, cosa que sempre acaba sent contraproduent.

En aquest sentit,

 

DEMANEM,

 

-         Que s'ordeni de forma immediata la finalització d'aquesta pràctica.

-         Que es cobreixin les vacants existents en aquesta Àrea i en d'altres serveis que puguin trobar-se afectats.

-         Que, transitòriament, s'adoptin, per aquest ordre, alguna de les següents sol·lucions:

 

1-     Pacte amb el beneficiari del dret tenint en compte la situació del servei i que el beneficiari té dret a exigir un torn fix, pacte que pot passar per l'acumulació de la reducció amb caràcter setmanal, mensual o anual; per a que l'interessat desenvolupi la seva jornada de treball en un lloc diferent al de destinació.

2-     Adaptació de les tasques a desenvolupar al personal de que realment es disposa.

3-     Creació d'una borsa de treball voluntari. Les persones interessades, cobrant hores extres, suplirien temporalment les mancances de personal.

 

Atentament,

 

 

 

 

 

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

 

Barcelona a 17 de maig del 2.002.

 

 


 

 

 

-.A/ Xavier MARTORELL i VILLALOBOS, Director General de Seguretat Ciutadana.

 

ASSUMPTE: " Pagament de tasques de responsable."

 

Sr., en data 9 de maig del 2.002, el Jutjat Contenciós Administratiu nº 5 de Barcelona ha dictat sentència per la que es resolt el Procediment Abreujat 499/2001.

 

La sentència és ferma i, entre d'altres coses, resolt que fer tasques de responsable d'escamot equival a fer tasques que corresponen a la categoria de caporal, reconeixent al demandant el dret a percebre les retribucions que corresponen a aquesta categoria el temps que hagi desenvolupat tasques de responsable.

 

La situació del demandant no és un cas aïllat, sinó que, per la mancança de caporals o la no dotació d'aquests en molts serveis, és una situació que afecta a molts companys i serveis.

 

Per tot això en exercici de la bona fe i per respecte al principi de legalitat,

 

DEMANEM, que previs els tràmits i informes corresponents, doni les instruccions oportunes per tal que, a partir d'aquest moment, es pagui a tots els agents que fan tasques de responsable les retribucions corresponents a la categoria de caporal.

 

Atentament,

 

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

 

Barcelona a 17 de maig del 2.002.

 

 


 

a/ Sr. Xavier MARTORELL i VILLALOBOS, Director General de Seguretat Ciutadana.

ASSUMPTE: " Problemàtica del procés selectiu de policia científica."

Sr., la convocatòria de procés selectiu per proveir places de mosso de policia científica corresponent a l'any passat ha estat declarat nul per sentència judicial. Aquesta sentència judicial està recorreguda i no és ferma, però, impedeix que els companys que van participar, de bona fe, en aquell procediment, hagin pogut obtenir la plaça amb destinació definitiva, resultant-ne perjudicats tot i haver superat les proves del procés selectiu i no ser responsables de les presumptes il·legalitats comeses, cap d'elles referides específicament al desenvolupament de les proves.

Davant aquesta situació, molts d'ells, s'han tornat a presentar en el procés selectiu d'enguany.

Entenem que ni vostè ni nosaltres tenim cap ànim de perjudicar als mossos afectats i inclús estem disposats a compensar d'alguna manera el perjudici que se'ls està causant.

Per tot això,

LI DEMANEM  que previs els tràmits i informes corresponents, tots els companys que acreditin o constin a la pròpia administració que havien superat proves del procés selectiu corresponent a l'any passat, no hagin de tornar a passar les mateixes proves enguany, si s'han presentat, havent de realitzar únicament les fases que no haguessin fet l'any passat. 

Atentament,

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

 

Barcelona a 16 de maig del 2.002

 

 


 

 

A./ Sr. Xavier MARTORELL i VILLALOBOS, Director General de Seguretat Ciutadana.

 

ASSUMPTE: " Irregularitats en el procés selectiu de trànsit."

 

 

Sr., hem estat informats que en la prova teòrica de l'actual procés selectiu per la provisió de places de l'especialitat de trànsit  d'agents i caporals es formulaven tres preguntes referides al transport de mercaderies per carretera.

La normativa que regula el transport de mercaderies per carretera no era un dels temes requerits en les bases, per tant, no podien formular-se preguntes al respecte.

Això podria ser causa de nul·litat de la prova, tanmateix, no ha estat tingut en compte pel tribunal, el qual ha puntuat aquestes preguntes.

La puntuació obtinguda en aquest examen incidirà directament en les destinacions que s'obtinguin individualment, per tant, crearà uns efectes que poden perjudicar a molta gent.

 

Per tot això,

 

LI DEMANEM que previs els tràmits i informes corresponents, siguin anul·lades les preguntes referides al transport de mercaderies per carretera i el tribunal del procés selectiu faci una nova diligència amb les notes obtingudes sense tenir en compte les preguntes anul·lades, reflectint-se la correcció en el resultat final del procés selectiu.

 

Atentament,

 

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

 

Barcelona a 16 de maig del 2.002

 

 

 


 

Certificat


 

Generalitat de Catalunya . Departament d'lnterior. Direcció General de Seguretat Ciutadana     

CAT               

Sr. Enric Alsina lila  Tanger, 48, baixos                                     08018 Barcelona

Senyor,

En relació amb el vostre escrit de data 13 de febrer de 2002, mitjançant el qual demanavau determinada informació, us comunico el següent:

Situació administrativa 1997 1998 1999 2000 2001 2002

Exc. per interes particular  2      1       1       7      16        4

Exc. per incompatibilitat      2     2        5    13      16         4

Exc. per cura d'un familiar  -      -         -      1         2          -

Renúncia                                 -      1       2       2        6          -

  Pel que fa a la informació sol licitada sobre la Comissari a de Sabadell, us informo que els aspectes organitzatius i de personal estan en fase d'estudi, la qual cosa suposa aquests moments no es disposa de tota la inform ació concreta sol. Iicitada.

Cordialment:

Sr. Xavier MARTORELL i VILLALOBOS, Director General de Seguretat Ciutadana. Barcelona, 09/04/2002

 


 

 

Sr. Xavier MARTORELL i VILLALOBOS, Director General de Seguretat Ciutadana.

ASSUMPTE: " Petició d'informació en relació als Cursos de Contenció de Masses."

Sr., amb caràcter previ a la celebració de la cimera de caps d'Estat de Barcelona i als efectes de formar als agents que, presumiblement haurien de participar en el dispositiu per preveure possibles aldarulls, es van estar fent de forma cíclica cursets de contenció de masses en diverses ubicacions. Com a organització sindical representativa del Cos de Mossos d'Esquadra li demanem que en faciliti la següent informació:

1-     Ubicacions físiques on s'ha realitzat aquest cursos.

2-     Nombre de cursos que s'han fet a cada ubicació.

3-     Membres del col·lectiu que han passat per aquests cursos en cada ubicació.

4-     Nombre de persones que han resultat lesionades durant el període formatiu, baixes laborals provocades per aquestes lesions i durada.

5-     Nombre d'hores i dies del curs.

6-     Contingut docent.

Atentament,

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

Barcelona a 16 d'abril del 2.002.


 

Enric ALSINA ILLA, la resta de dades del qual ja consten a aquesta Direcció, en qualitat de Secretari General del sindicat Col·lectiu Autònom de Treballadors-Mossos d’Esquadra (CAT) i en nom i representació d’aquest i Marc Joan SALAS i GUIMERÀ, en qualitat d’assistent en representació del CAT a la reunió informativa celebrada el dia 19 de març del 2.0

  EXPOSEN,

  Que la reunió amb representants de l’Administració celebrada el dia 19 de març del 2.002 tenia caràcter informatiu. L’Administració ens havia d’informar sobre les condicions de treball que pensava aplicar a tots els efectius que participessin en el dispositiu policial amb motiu de la celebració del Ralli Catalunya.

  Que en cap cas es tractava d’un reunió per negociar aquestes condicions de treball.

  Que sent una reunió informativa considerem inapropida l’extensió d’una acta, més quan no es nomena President ni Secretari de la reunió.

  Que en dates recents ens ha esta lliurat en mà un document que pretén ser una acta d’aquella reunió i que, tot i insistir en el caràcter informatiu de la mateixa  i en la impropietat d’estendre una acta, conté nombroses inesactituds per no dir que es fan constar fets que falten absolutament a la veritat, a més d’haver trobat nombroses mancances pel que fa a la intervenció del nostre representant.

  Que, de sempre, i en aquesta reunió també, des del CAT s’ha manifestat a l’Admnistració que d’acord amb la normativa vigent totes les hores desenvolupades pels agents que participin en aquests tipus d’esdeviments han de ser retribuides com extraordinàries o computades com a extrarodinàries amb aplicació de coeficients a més de considerar improcedent el descompte d’una hora de treball efectivamnet realitzat quan es perceben indemnitzacions per raó de servei i que qualsevol altre planificació vulnerava la normativa i seria impugnada pel CAT.

  Que en cap de les referències fetes en el document lliurat on s’identifica la part social, el nostre representant en aquella reunió s’hi va afegir, per tant, sense valorar quin és el posicionament de la resta d’organitzacions sí que afirmem que nosaltres no ens vam afegir en cap moment al que sembla ser un posicionament de totes les organitzacions i que, per tant, mai hem proposat ni estat d’acord amb que es paguin únicament 6 hores, ni en les condicions de treball que es reflecteixen en la instrucció, motiu per el qual  la hem recorreguda.

  Que en tot cas, quan s’aixeca acta d’una reunió, els assitents han de poder veure-la i signar-la, si hi estan d’acord, abans de finalitzar la sessió, cosa que no s’ha produït en aquest cas ni es produeix quasi bé mai.

  Per tot això,

  SOL·LICITEM, que previs els tràmits i informes corresponents sigui declarat nul el document de referència, del qual n’adjuntem còpia, i en tot , cas, quedi clara la nostra disconformitat en la forma i en el contingut a més del nostre posicionament clar de no acord amb les condicions de treball imposades per l’Administració en el dispositiu del Ralli.

 

Atentament,

Enric ALSINA ILLA,   Marc SALAS i GUIMERÀ,

Barcelona a 8 d’abril del 2.002.

Sr. Xavier MARTORELL i VILLALOBOS, Director General de Seguretat Ciutadana

 

DOCUMENT ADJUNT

Generalitat de Catalunya

Departament d’interior

Direcció General de Seguretat Ciutadana

  ACTA DE LA SESSI(5 informativa DE '10 DE MARÇ DE 2002, ENTRE ELS SINDICATS DEL COS DE MOSSOS D'ESQUADRA I REPRESENTANTS DE L'ADMINISTRACiÓ, SOBRE LES CONDiCIONS LABORALS DELS AGENTS QUE PARTICIPEN A LA 38a. EDICIÓ RALLI CATALUNYA - COSTA BRAVA . Identificació de la reunió:

Núm. reunió: 1/02                                      

Dia: 19 de març de 2002                      

Lloc: Passeig Pujades

Hora d'inici: 12'30 hores

Hora finalització: 14'00 hores

Assistents a la reunió:

  representants de l’Administració:

M. Luz Bataller Cifuentes Responsable Relacions Sindicals

   Joan Navarro Isern Cap del Servei de Regim Interior

   Albert Urgellés Casademunt Facultatiu

  Representants de la part social:

Santiago Martinez Cantero  SAP

·Ezequiel Querol Capdevila          APPAC

David José Mañas    UPC

Emili Cabezas Rubio    UPC

Aritoni Lara Navarro           SUME

Marc Salas Guimerà CAT

  Ordre del dia:

  Condicions laborais dels agents que participaran en la 38a. edició del Ralli Catalunya ­Costa Brava (Any 2002)

  Desenvolupament de la reunió:

  La senyora Luz Bataller exposa que la setmana passada l'Administració va lliurar a la part social la resolució d'1 de març de 2002, de modificació de la planificació de la jornada de treball anual de diversos funcionaris del CME, amb motiu de la celebració del Ralli Catalunya- Costa Brava.

  La part social va assenyalar la seva disconformitat sobre determinats aspectes i va demanar a l'Administració la possibilitat de millorar les condicions.

  La senyora Luz Bataller comenta que la Direcció General ha valorat i reflexionat la petició de la part social per tal d'intentar millorar en part les condicions de prestació de serveis i intentar arribar a un consens per aquest any.

Afegeix que la planificació ja esta feta i aquesta no es pot canviar. No obstant això, i per properes edicions s’haurà d'actuar de manera diferent, en el sentit d'informar a les organitzacions sindicals, amb la deguda antelació, de les condicions laborals establertes per dur a terme aquest servei i d'altres serveis policials.

Davant d'aquesta situació es van estudiar dues possibilitats:

  - mirar cas per cas la situació de cadascun dels agents - intentar regular unes condicions homogeniques per tots, és a dir, que sàpiguen Ies condicions des de el començament.

S'ha decidit per aquesta segona opció, atès que és més fàcil de gestionar per part de l'Administració i pel propi mosso.

  Afegeix que no tots els agents que participen estan en la mateixa situació, és a dir, per una banda, uns tenen la jornada planificada i d'altres no, i per l'altra, uns estan més període de temps desenvolupant el servei, que d'altres.

  En aquest sentit, fa un breu resum de les condicions laborals, en primer lloc les que constaven a la resolució de data 01.03.2002, i en segon lloc la proposta actual de la DG.

  Condicions que consten a la resolució de 01.03.2002

  - Efectius que tenien planificat treball per aquestes jornades: Els dies 21 i 22 de març planificació de 10 hores i els dies 23 i 24 de març planificació de 12 hores de servei.

-  Efectius que tenien planificat festa per aquestes jornades: Els dies 21, 22, 23 i 24 planificació de 10 hores de servei.

  - En ambdós casos les hores que excedeixin la jornada planificada serà en concepte d'hores retribuïdes festives.

  - Els efectius que prenguin part en aquest dispositiu tindran dret a percebre les indemnitzacions per raó de servei que correspongui.

  Condicions actuals que proposa l'Administració

  - Cada jornada, a partir del 22 de març, les primeres cinc hores seran retribuïdes amb l'import corresponent al preu d'hora extraordinària festiva, o a càrrec de la borsa de romanent a petició de l'interessat.

  - La resta d'hores de servei de la jornada, aniran a càrrec de les hores pendents de planificar que tingui cada funcionari.

  - Els efectius que prenguin part en aquest dispositiu tindran dret a percebre, per cada dia de servei, el 50% de les despeses de manutenció. Aquells funcionaris que, en algun dels dies en que s'organitza el dispositiu policial, finalitzin el servei amb posterioritat a les 22 hores, tindran al 100% de les despeses de manutenció, però els serà descomptada 1 hora de la jornada efectivament treballada aquell dia.

  Les condicions que proposa l'Administració són:

  - Les 5 primeres hores: com hores extraordinàries.

- La resta d'hores invertides: es treuen de la bossa d'hores sense coeficient

- Abonament de mitja dieta.

- Els agents que cobrin la dieta sencera se'ls hi redueix una hora.

  (Amb aquestes condicions la quantitat aproximada que es cobrarà serà de12.000 pta)

  A continuació s'exposen les peticions i/o recomanacions de la part social amb la corresponent resposta de l'Administració:

  EI senyor David José pregunta si s'ha previst que el menjar arribi a tothom: I'any passat va haver-hi companys que no els hi va arribar.

  El senyor Joan Navarro manifesta que per aquest any s'ha valorat prescindir del catering. El fet d'utilitzar el catering impossibilitava percebre la mitja dieta. No obstant això, es pot valorar. El fet de decidir pel cobrament de la mitja dieta ha estat per les queixes rebudes per part de les organitzacions sindicals.

  La part social assenyala que és millor l'opció de percebre la mitja dieta i prescindir del catering.

  El senyor Santiago Martinez assenyala que amb les condicions laborals exposades no es preveu la possibilitat de compensar les hores extres amb temps de descans a compte de les hores de romanent.

  La senyora Luz Bataller contesta que si s'aplica l'abonament de les hores extres envers la compensació en descans és perquè en el seu dia es va creure, de conformitat amb les organitzacions sindicals, que era millor aquesta possibilitat.

  El senyor Marc Salas pregunta perquè no es fixen les mateixes condicions laborals que es preveuen en els actes que es realitzin a Montmeló.

  La senyora Luz Bataller assenyala que si les condicions són difererents és per dues raons: la primera perquè a Montmeló no hi ha desplegament i la segona perquè l'esdeveniment és de característiques diferents.

  El senyor Ezequiel Querol pregunta perquè a la resta d'hores, que excedeixen de les cinc primeres hores, no s’aplica els coeficients multiplicadors.

  El senyor Joan Navarro assenyala que només s'apliquen els coeficients multiplicadors quan s'han esgotat les 1680 hores.

  El senyor Antoni Lara assenyala que aquest és un dels temes que l'Administració i Organitzacions Sindicals han de tractar de forma prioritària per intentar cercar una solució al més aviat possible, atesa la discrepància que existeix entre ambdues parts.

  El senyor Joan Navarro contesta que esta d'acord en tractar amb la part social aquest punt.

  El senyor David José pregunta si s'ha previst el lliurament de capelines. "

  El senyor Joan Navarro contesta que si. Afegeix que les que es lliuraran reuneixen les característiques higièniques corresponents.

  Els representants de la part social s01. Iiciten a l'Administració que valorin la possibilitat de comptabilitzar una hora més, és a dir, fins arribar fins a 6 hores.

  La senyora Luz Bataller comenta que en aquest moments no pot donar una resposta al respecte. No obstant això, ho pot preguntar i donar una resposta durant el mati.

  S'acorda fer un recés per tal de donar una resposta a la petició de la part social.

Es reprèn la reunio’.

  La senyora Luz Bataller manifesta que, efectuada la consulta pertinent, la Direcció General accedeix a que per aquest any s'arribi a una hora més, és a dir, al cobrament de les 6 hores com a hores extraordinàries i el cobrament de la mitja dieta, en els termes expressats anteriorment.

  Ambdues parts acorden acceptar per aquest any les condicions laborals esmentades anteriorment.

  S'aixeca acta de la reunió en la data, hora i lloc esmentats en l'encapçalament de la mateixa.

Albert Urgellés Casademunt

Ref. Si190302


A/ Sr. Xavier MARTORELL i VILLALOBOS, Director General de Seguretat Ciutadana. ASSUMPTE: “ Precarietat i desorganització en el servei del Ralli Catalunya.”

Sr., juntament amb el present li fem arribar còpia d’un fax que ens ha arribat de forma anònima la seu del sindicat.

  El seu contingut no ens ve de nou. Es repeteixen situacions viscudes en altres anys. Li demanem, si us plau, que se’l llegeixi.

  Com a mosso, com a persona i com a sindicalista, penso que això no pot ser. Vostè és Director General de Seguretat Ciutadana i tampoc hauria de permetre que aquestes circumstàncies es repeteixin any rera any.

  Li demanem, si us plau, que doni les instruccions oportunes per a que en futures ocasions, la gent treballi amb els mínims de dignitat exigibles en qualsevol empresa i més en un Cos de Policia i que qui s’encarregui d’organitzar el dispositiu sigui una persona competent.

  Atentament,

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

Barcelona a 28 de març del 2.002.

TEXT ADJUNT:

..Que durant tot el servei varen haver moltes descordinacions de diferent rellevància,

desembocant en un servei dificultós i totalment feixuc, creient oportú els agents d’aquest escamot posar-ho en coneixement dels nostres superiors per així poder-ho arreglar.

.Que algun d’aquest serveis varen ser:

1.-Els agents vàrem ser portats i recollits per l’interior del tram amb dos autobusos , un

dels quals eren de grans dimensions, provocant molts problemes pel nostre vehicle i a la

resta d’usuaris de la via degut a la carretera tant estreta. Al sortir del tram un cop acabat

el servei, vàrem ser els causants d’una retenció de tres hores, involucrant a un nombre

molt elevat de turismes , furgonetes i auto-caravanes. Així doncs, va ser un fet fàcilment

subsanable podent utilitzar microbusos per tal de realitzar el nostre trasllat. Associat a aquest fet , cal esmentar la incredulitat de les diferents persones que veien com un autocar privat ple de policies estava provocant el tall de trànsit més important en tot el rallye de Catalunya.

2.- En el brifing que se’ns va fer a l’ABP Olot, vàrem comunicar-nos que concentraríem efectius en els punts de sortida i arribada, fent-ho diferent a altres anys que hi havia hagut molts punts de control en el transcurs del tram, efectuats molts d’ells per un sol agent  Però la realitat va ser que molts agents varen continuar fent algun d’aquests punts

mentre que en altres llocs es concentraven tres, quatre i fins tot sis agents , més els agents de seguretat del RACC.

3.-Hi va haver trams que altres anys varen ser coberts per diversos agents del Mossos i

agents del RACC, però que aquest any només hi restava un sol agent de mossos, amb la

corresponent sorpresa perquè la afluència de persones i vehicles era igual o fins i tot superior a altres anys anteriors.

4.- Que molts d’aquests agents, al restar en llocs completament sols, veren tenir que

demanar la gentilesa d’algun aficionat per tal de deixar els diferents estris, tal com la

bossa amb el menjar, anorac, mòbil...De fet, un company d’escamot li varen prendre la

bossa de ma, furtant-li un telèfon mòbil de la seva propietat.

5.- Diversos agents els quals varen estar sols en el seu servei, foren insultats i burlats en multitud d’ocasions, arribant a patir per la seva integritat física desprès que l’organització decidís anul·lar el primer tram de Coll de Bracons, tirant-los pedres, fruits secs, ...Així doncs, ens queda en la ment el desig de deixar una bona imatge d’aquest cos, ja que ens preguntem quin crèdit poden tenir els Mossos d’Esquadra en posteriors intervencions i altres indrets.

6.- Fins i tot algun agent va tenir que orinar dins d’una ampolla buida d’aigua, a l’interior d’una furgoneta d’un particular, ja que en el seu lloc hi havia unes dos mil persones repartides en una extensió de terreny gran i planera. Això hagués implicat deixar el seu lloc de control durant molt de temps per tal de no ser vist i no deixar en evidencia la imatge del cos davant el gran nombre de gent

7.- El fet que cada integrant de l’operatiu s’hagués de portar el seu propi àpat i s’hagués

de fer càrrec del seu avituallament, sense saber si es té el dret de cobrar dieta sencera o mitja dieta. Així mateix, el fet d’haver-hi notícies contradictòries sobre la manera de

percebre les hores remunerades i la quantia de les mateixes, fa dubtar al professional

que realitza el servei. Aquest fet va ser agreujat degut a les disset ( 17 ¡) hores  i mitja

que va durar l’operatiu ( 04:15 a les21:45 ) desconeixent el total de diners que ens haurien de pagar, perquè creiem que no podem treballar tantes hores.

8.- Que els agents que consensuem aquesta nota informativa, sol·licitem que s’ens resolguin i aclareixin aquests punts exposats anteriorment per part d’un superior d’aquesta comissaria, i d’altres punts com els següents:

9.- Perquè es realitza aquests serveis des de fa tants anys per part d’agents d’aquesta comissaria, mentre altres ABP’s més properes a Osona no hi donen suport? o si donen suport i nosaltres no ho sabem?

10.- Quina es la nostra tasca per efectuar en un event privat d’aquesta índole: ordre públic purament, tasques de control d’accessos el qual hauria d’efectuar agents de seguretat del RACC...O bé donar imatge de cos policial per tal de ser vist i explicat per tot el mon mitjançant ràdio, televisió, premsa internacional.

11.- Perquè se’ns va traslladar en vehicles privats, on podríem posar en dubte la seguretat d’uns agents de policia al seu interior amb unes vidrieres tan sucoses pels aficionats radicals, per les persones èbries, per les persones que havien consumit substàncies estupefaents.. Demanar el per que no es va fer el nostre trasllat amb vehicles uniformats els quals podrien restar en llocs estratègics del tram, per així donar suport a companys, que es trobàvem sols, en problemàtiques puntuals, per així fer relleus per menjar

12.- Creiem que mancava un comandament per tram que efectués la tasca de supervisió en el moment, per tal de comunicar al cap de dispositiu, o bé decidir la redistribució d’efectius per diferents causes, com el fet d’un volum gran de vehicles o d’afeccionats o grups radicals, columnes de fum efectuades pels propis acampats, consum  de substàncies  estupefaents...o senzillament fer d’enllaç amb el cap de dispositiu per garantir la bona cobertura de tots i cadascú dels agents que es trobaven sols en un punt de control.

 


 

3A/ sr. Xavier MARTORELL i VILLALOBOS, Director General de Seguretat Ciutadana. ASSUMPTE: “ Obstaculització de l’exercici de drets sindicals i deficiències en les instal·lacions i serveis de la caserna del Bruc.”

Sr., el pacte sobre drets sindicals de 20 de setembre de 1.999 estableix com a un d’aquests drets l’existència i accés, prèvia comunicació al Cap de la Dependència, en instal·lacions on hi hagi mossos d’esquadra per a exercir funcions sindicals, sense entorpir el servei.

  Divendres, dia 15 de març, sobre les 20 H., en Marc SALAS i GUIMERÀ, titular de la Secretaria de Serveis Sindicals del Secretariat Permanent del CAT va personar-se a les instal·lacions usades pels Mossos d’Esquadra de la caserna del Bruc. Va identificar-se al màxim comandament present, un tal Sots-inspector GANDIA, com a Mosso d’Esquadra i com a representant sindical del CAT, indicant el motiu sindical de la seva visita. Se li va permetre l’accés i va estar una estona parlant amb la gent que estava lliure de servei i observant l’estat i funcionament de les instal·lacions. Va recopilar tot un seguit de queixes que li exposarem al final d’aquest escrit. Tanmateix, quan ja feia una mitja hora que estava allà, va ser informat que per ordre de l’Intendent Sergi PLA SIMÓN havia d’abandonar aquelles instal·lacions, no podent completar la seva tasca. En Marc va abandonar les instal·lacions sense provocar cap mena d’aldarull o discussió.

  Entenem que aquesta ordre vulnera el pacte de drets sindicals i pot constituir una falta disciplinària tipificada en l’apartat C de l’article 5 del nostre reglament disciplinari , per tot el qual li demanem que adopti les mesures oportunes.

Per altra banda i en relació a les condicions de prestació del servei, hem d’informar-lo del següent:

-          El càtering servit al dinar del dia 15 estava en mal estat, amb el qual va ser retornat i cada agent va haver de procedir a dinar com va poder i a on va poder, pagant-s’ho de la seva butxaca.

-          Les dutxes no disposaven d’aigua calenta.

-          No hi havia calefacció.

-          Al lloc on la gent va haver de pernoctar era comunitari, entrant i sortint gent molt sovint, amb el qual va resultar impossible poder dormir, ja que hi havia soroll constantment i s’encenien i apagaven els llums cada dos per tres.

-          Els companys també se’ns van exclamar de l’estat dels serveis higiènics.

Entenem que totes aquestes qüestions han d’ésser tingudes en compte per futures ocasions.

Atentament,

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

Barcelona a 18 de març del 2.002.  


 

4A/ Sr. Xavier MARTORELL i VILLALOBOS, Director General de Seguretat Ciutadana. ASSUMPTE: “Esmena a instrucció.”

Sr., se’ns ha lliurat la instrucció 2/2002 de 21 de febre per la qual es regula el procediment i les condicions de prestació del servei policial que s’organitza  partir d’autoritzacions del servei català de trànsit.

No ens fa por dir que aquesta instrucció recull una part de les nostres reivindicacions, tanmateix, no sabem si per voluntat expressa o per error, hi notem un aspecte que creiem que s’ha de modificar.

La instrucció parteix del cobriment dels serveis que s’ahgin de fer en relació a tot un seguit d’esdeveniments que generen ingressos per taxes i que precisen de dispositius especials.

Aquests dispositius especials poden afectar a tot tipus de serveis policials. És més, les unitats de seguretat ciutadana sempre fan funcions de trànsit de nivell 1. Tanmateix, la instrucció només s’aplica a agents destinats expressament a trànsit, impedint que e spugui aplicar, si és necessari, a altres membres del cos que hagin de pariticpar en els dispositius.

Pensem que ampliar l’àmbit d’aplicació personal a tot el personal que participi en el dispositiu no perjudica en res a l’Administració, ja que és ella la que dirà qui hi ha de participar. En cavi, limitar-ho a agents adscrits a trànsit impedeix que agents que hagin de participar en un dispositiu especial d’aquests puguin fer-ho am bles mateixes condicions.

Li demanaríem que si aquest aspecte no respon a cap voluntat política expressa, es modifiqués.

Tampoc entenem la limitació de supòsits ja que é suna autolimitació que no comporta cap benefici. Establint un quart supòsit dintre de l’àmbit objectiu que fos un calaix de sastre, és a dir, totes aquelles activitats i serveis que es consideri necessari cobrir per aquest sistema, permeteria que, quan es consideri necessari s’utilitzi.

Per tant, també li demanaríem aquesta ampliació. Tot plegat modificant el títol, treient la referència al Servei Català de Trànsit i deixant-ho en dispositius especials.

Atentament,

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

Barcelona a 14 de març del 2.002.  


 

5A/ Sr. Xavier MARTORELL i VILLALOBOS, Director General de Seguretat Ciutadana. ASSUMPTE: “ Condicions de treball pel dispositiu del mes de març.”

Sr., ens consta que pels dies 14, 15, 16 i 17 de març s’ha preparat un dipositiu especial per fer front a posibles alteracions d’ordre i a la seguretat amb motiu de la cimera de caps d’estat que es celebrarà a Barcelona.

En una reunió se’ns va fer un esbós pel que fa a aquest dispositiu, però sense massa concrecció.

Ja es trisit que no es negociïn les condicions de treball amb els sindicats, però més trist és que ni tan sols se’ns informi, de forma concreta, sobre aquestes condicions de treball.

Hi ha cert inquietud entre el col·lectiu per conèixer amb exactitud horaris, afectacions, pernocta, dietes i condicions de treball en general.

Per tot això, li demanem que, en el temini més breu posible, si més no, se’ns informi oficial i concretament sobre els següents extrems:

 

-         Serveis i agents afectats.

-         Horaris planificats.

-         Pagament d’indemnitzacions per raó de servei.

-         Cómput horari en quan a hores extraordiàries o de palnificació ordinaria.

-         Jornada diaria.

-         Períodes de descans.

-         Pernocta o no.

-         Tots els aspectes extraordinàris, fora del Decret de Jornada i Horari que es prevegi aplicar.

 

Tot plegat en relació a cadascún dels serveis a efectuar.

 

Atentament,

Enric ALSINA ILLA, SG del CAT.

 

Barcelona a 5 de març del 2.002.