PETICIONS, DENÚNCIES, ESMENES, RESPOSTES, RECURSOS, ETC... Des de 01 març del 2002 |
01/10/07 - Assumpte: Pràctica antidemocràtica del Departament d'Interior. 17/03/05 "EXPEDIENT SOBRE PRÀCTIQUES ANTISINDICALS" 11/03/05
RESPOSTA DEL SÍNDIC...
08/09/04
PRÀCTIQUES
ANTISINDICALS PER PART DE L’ACTUAL GOVERN DE LA GENERALITAT DE
CATALUNYA. 17/10/03
RESPOSTA...Permutes PPLL/MMEE
A: 05/03/03
ASSUMPTE:
" Vigència efectiva del decret 233/2002 Permutes PPLL/MMEE." 03/10/03
RESPOSTA...RAL·LI COSTA BRAVA
A: 01/07/02
ASSUMPTE:
“ No aplicació d’una norma per part de la Direcció General de
Seguretat Ciutadana” 30/06/03 resposta: Tema coeficients 05/03/03
ASSUMPTE:
" Vigència efectiva del decret 233/2002 Permutes PPLL/MMEE." 16/12/02
Resposta a la queixa de..........
21/03/02
ASSUMPTE: “ Obstaculització de l’exercici de drets sindicals “. 10/07/02 RESPOSTA: Dictamen, a la nostra denúncia (20/03/02) sobre Coeficients 10/07/02 RESPOSTA a la sortida del dia 01/07/02 01/07/02
ASSUMPTE:
“ No aplicació d’una norma per part de la Direcció General de
Seguretat Ciutadana” 30/05/02 RESPOSTA a la "sortida" del dia 26/04/02 17/05/02 ASSUMPTE: " Frau a la Llei de Conciliació Familiar al Cos de Mossos d'Esquadra." 26/04/02 SORTIDA a la petició de documentació vers la queixa nº 1022/02 15/04/02 RESPOSTA: a la nostra denúncia de data 20/03/02 20/03/02
ASSUMPTE:
“ Incompliment de criteri de resolució judicial per part de la
Direcció General de Seguretat Ciutadana”. 21/03/02
ASSUMPTE: “ Obstaculització de l’exercici de drets sindicals “.
17/03/05 "EXPEDIENT SOBRE PRÀCTIQUES ANTISINDICALS"
A/ Molt Honorable sr. Rafael RIBÓ, Síndic de Greuges de Catalunya. ASSUMPTE: " Expedient 3447/2.004." Molt Honorable sr., Hem rebut el vostre escrit de data 10 de març d'enguany, amb número de registre de sortida 2511, en relació a l'expedient 3447/2004, obert a ran de la nostra queixa per la suposada vulneració del dret a la llibertat sindical que l'actitud del Departament d'Interior en vers la nostra organització implica. En l'escrit, basant-vos en la informació que us facilita l'Administració resoleu arxivar l'expedient de referència. Amb tot el respecte i consideració que us tenim, volem que sapigueu la nostra versió sobre la informació que us facilita l'Administració i que nosaltres considerem inexacte. Davant el greuge, en la nostra opinió, antidemocràtic, que estem patint, el CAT vam iniciar totes les vies possibles de resolució. Tenim engegats procediment jurídics i us vam trametre la queixa a vós. Com que el greuge procedeix de l'anterior govern, un cop es va fer efectiu el canvi, vam pensar que calia intentar resoldre el problema, també, per la via del diàleg. En un primer contacte, semblava que hi havia sintonia i que, efectivament, resoldríem el problema. Tanmateix, van passar els mesos. En un moment donat, se'ns va presentar un document que implicava la renúncia a la via jurídica i la signatura del pacte, precisament, allò que origina el conflicte. En definitiva, ens van aixecar la camisa. La situació real actual i de futur si vós o la justícia no dictaminen el contrari, és que l'Administració no està facilitant al CAT els locals que la llei estableix, tampoc està compensant aquesta mancança econòmicament; tampoc ens dóna les quantitats econòmiques que sí dóna a la resta d'organitzacions; ni ens dóna el crèdit horari que per representativitat ens pertoca en igualtat de condicions amb la resta d'organitzacions representatives. La situació real fa que l'Administració, de fet, estigui afavorint de forma directa a la resta d'organitzacions sindicals representatives i perjudicant a la nostra. Per no adulterar el pluralisme sindical, una de les bases de la nostra democràcia, ens cal la intervenció urgent d'algú. Portem dos anys patint aquest greuge, cosa que ja ens ha perjudicat força, però, esperem una rectificació el més aviat possible per poder competir en igualtat proporcional de mitjans. Les properes eleccions sindicals són al 2.007. Us preguem tingueu en consideració el contingut del present i, si podeu contribuir a redreçar aquesta irregularitat, us restaríem molt agraïts. Atentament, Enric ALSINA ILLA, Secretari General del CAT. Catalunya a 14 de març del 2.005 11/03/05 RESPOSTA DEL SÍNDIC...
08/09/04 PRÀCTIQUES ANTISINDICALS PER PART DE L’ACTUAL GOVERN DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA.
A/
Molt Honorable sr. Rafael RIBÓ, Síndic de Greuges de Catalunya. Molt
Honorable sr., En
qualitat de Secretari General del sindicat Col·lectiu Autònom de
Treballadors-Mossos d’Esquadra (CAT), i en representació d’aquest,
us remeto la present als efectes d’explicar-vos un conflicte que
existeix entre la nostra organització sindical i el Departament
d’Interior de la Generalitat de Catalunya i que afecta greument, al
nostre entendre, a l’exercici, en igualtat de condicions, de la
llibertat sindical en aquest Cos. Per
començar us explicaré els antecedents d’aquest conflicte i que al
nostre entendre són les veritables causes de l’actitud d’aquesta
administració en vers nosaltres. Som
un sindicat amb ideari llibertari i, dintre de la legalitat, intentem
posar-lo en pràctica. Això comporta no seguir els patrons tradicionals
de canviar integritat o fermesa per capacitat d’influència o favors,
no tenir contactes institucionals amb cap opció política i arribar
fins el límit legal en totes les nostres reivindicacions. El
resultat és que som la organització sindical que més conflictes jurídics
hem plantejat a l’anterior govern i a l’actual i que tan
l’anterior com, lamentablement, l’actual, ens consideri una opció
sindical incontrolable i fora del “sistema”. Òbviament, part de
l’exposat fins ara és indemostrable i pura opinàtica, tanmateix, vós,
amb la vostra àmplia trajectòria política, segur que ho enteneu. El
cas és que els nostres dirigents polítics s’han pres de forma
personal una qüestió que només es ideològica o de compliment de les
funcions que cada institució té i han utilitzat les seves potestats
reglamentàries per establir, de fet, una situació clarament
antisindical que perjudica greument a la nostra organització i a les
persones a les que representem, ja que som un sindicat representatiu amb
dos consellers, en el Consell de la Policia-Mossos d’Esquadra. En
data 26 de maig del 2.004 totes les organitzacions sindicals
representatives del Cos de Mossos d’Esquadra, excepte el CAT, van
signar un pacte amb l’Administració, del qual us n’adjuntem còpia.
El
CAT no el va signar perquè el pacte atempta contra els nostres
principis ideològics ja que institucionalitza el sindicat i interfereix
en l’autonomia sindical, a part de ser sumament injust en el
repartiment de mitjans en funció de la proporcionalitat i no respectar
els mínims establerts en la LOLS pel que fa a locals sindicals i
mitjans. El
CAT té un procediment jurídic obert pel que fa a locals i mitjans, en
el que, per cert, en primera instància, el Departament d’Interior ha
estat condemnat per vulnerar el dret fonamental a la llibertat sindical. Tot
i no estar d’acord amb el pacte, admetem que és un pacte democràtic
entre una empresa, en aquest cas, l’administració, i els sindicats
majoritaris del Cos, per tant, l’hem d’acceptar, tot i no renunciar
a la via jurídica en aquells aspectes que considerem incompleixen la
normativa. La
resta de sindicats gaudeixen del que estableix el pacte des del moment
de la seva signatura, en canvi, a nosaltres, se’ns diu que si no
signem el pacte, si no diem que hi estem d’acord, no se’ns aplica.
Amb aquesta mesura de facte, la nostra organització no compta amb els
mitjans que hauria de comptar d’acord amb la seva representativat. Pensem
que en un estat de dret, la postura de l’administració és
draconiana. Admetem la legalitat del pacte però mai no poden
obligar-nos a dir que estem d’acord amb una cosa que no hi estem. El
pacte desenvolupa una obligació establerta per la LOLS, la qual
estableix uns mínims de drets per les organitzacions sindicals
representatives (que aquest pacte no compleix) i deixa la porta oberta a
negociar acords diferents. Al
nostre entendre, els propis articles 12 i 13 de la LOLS condemnen
l’actitud que l’administració està tenint amb nosaltres. Al
nostre entendre, el pacte que regula els drets sindicals de les
organitzacions representatives al que fem referència s’hauria
d’aplicar a totes les organitzacions, independentment de que hi
estiguessin d’acord o no, i, en tot cas, si el procediment jurídic
iniciat pel CAT condemna a
l’administració, adaptar el pacte a la sentència judicial. Us
remarquem que la no aplicació del pacte al CAT està suposant un suport
directe de l’administració a la resta d’organitzacions sindicals ja
que no disposem dels mitjans per poder actuar en igualtat de condicions
en funció de la nostra representativitat. Us
preguem la vostra intervenció per tal de garantir el pluralisme
sindical i la vigència efectiva de l’estat de dret. Atentament, Enric
ALSINA ILLA, Secretari General del CAT. Catalunya
a 8 de setembre del 2.004.
05/03/03 ASSUMPTE: " Vigència efectiva del decret 233/2002."
A/
Molt Honorable Síndic de Greuges de Catalunya. Molt
Honorable sr, En
data 3 d'octubre del 2.002, DOGC 3732, es va publicar el Decret 233/2002
pel qual s'aprovava el Reglament d'accés, promoció i mobilitat de les
Policies Locals de Catalunya. Aquest
Reglament estableix el dret dels funcionaris de Policies Locals i Mossos
d'Esquadra a permutar les seves places. Tanmateix, per a que això sigui
possible, han de determinar-se les places de Mossos d'Esquadra que poden
ser objecte de permuta amb PPLL, cosa que no s'ha fet. En
data 17 de gener del 2003, vam instar a la DGSC a regular aquestes
places als efectes que el decret 233/2002 pugui ser d'aplicació sense
que fins a la data n'haguem obtingut resposta ni resultat, tot i que ja
hi ha hagut dues modificacions de la RLT i està en tràmit un nou
reglament de provisió dels mossos d'esquadra. Ja
hi ha diversos mossos d'esquadra i policies locals que per aquesta manca
de voluntat política o desregulació no han pogut exercir aquest dret. Li
adjuntem amb el present l'escrit dirigit al DG de data 17 de gener del
2.003 i, a tall d'exemple, una de les respostes que està donant la DG
als agents que sol·liciten permutes. Entenem
que aquest afer respon a un mal funcionament de l'Administració i li
preguem la seva intervenció per tal que el Departament d'Interior
reguli amb la màxima celeritat les places que poden ser objecte de
permuta per tal que el decret 233/2002 sigui d'aplicació íntegra. Atentament, Enric
ALSINA ILLA, Secretari General del CAT. Barcelona
a 5 de març del 2.003.
16/12/02
Resposta a la queixa de..........
21/03/02
ASSUMPTE: “ Obstaculització de l’exercici de drets sindicals “.
10/07/02 RESPOSTA: Dictamen, a la nostra denúncia (20/03/02) sobre Coeficients
10/07/02 RESPOSTA a la sortida del dia 01/07/02 SiNDIC DE GREUCES DE CATALUNYA N/Exp. 2333/02 Sr. Enric Alsina Illa
Barcelona,3 de juliol de 2002 Senyor, Hem estudiat amb deteniment l'assumpLe que ens plantegeu en el vostre escrit de data 14 de juny de 2002, en relació amb la manca d'aplicació de la Instrucció 2/2001, de 21 de fabrer, de la Direcció General de Seguretat Ciutadana. Ates que la queixa reuneix els requisits establerts per la Llei 14/1984, de 20 de marc, del Síndic de Greuges, ha estat admesa a tramit i, sense que aixo prejutgi cap actuació irregular, hem sol~licitat al Departament d'Interior un informe tecnic sobre la qüestió. Tan bon punt hagim rebut i estudiat la informació sol~licitada, us comunicarem el resultat de les nostres actuacions. Atentament,
<A/
Honorable sr. Anton Cañellas, Síndic de Greuges de Catalunya. ASSUMPTE:
“ No aplicació d’una norma per part de la Direcció General de
Seguretat Ciutadana” Sr., la llei de taxes i preus públics de Catalunya estableix que les entitats esportives que organitzen proves a la via pública on es requereix el servei de Mossos d’Esquadra han d’abonar una taxa per hora/mosso disposat. Per
altra banda, la instrucció 2/2.002 de 21 de febrer del 2.002 de la
Direcció General de Seguretat Ciutadana estableix que els dispositius
que s’hagin de muntar en relació a l vigilància i protecció
d’aquestes proves esportives es cobriran amb personal voluntari, als
quals se’ls retribuirà econòmicament el temps treballat en concepte
d’hores extraordinàries. Els
mosso d’esquadra fem una jornada anual, la qual dediquem al servei
ordinari a la ciutadania. Entenem que la instrucció 2/2.002, en
combinació amb la Llei de Taxes, pretén evitar que al mancança endèmica
d’efectius s’hi afegeixi la cobertura de serveis que generen
entitats privades en detriment del servei que s’ha de prestar a la
ciutadania. Cobrir aquest tipus de servei mitjançant hores extres és
la garantia que aquestes activitats no perjudiquin el servei ordinari. Tanmateix,
en el dispositiu que es va muntar pel Ralli Catalunya - Costa Brava, no
es va respectar ni una ni altre norma, cobrint bona part del dispositiu
amb personal que estava realitzant jornada de treball ordinària; en la
Volta Ciclista a Tarragona, tampoc, i ara ens temem que la norma tampoc
es compleixi pel que fa a la Volta Ciclista a Catalunya. En
primera instància, la Direcció General de Seguretat Ciutadana no ens
ha fet cap cas i ens veiem obligats a engegar altres vies per aconseguir
que es respecti la legalitat, entre les quals hi ha aquesta sindicatura. Adjuntem
amb el present la Llei de preus i Taxes, la instrucció 2/2.002, la
resolució per la qual s’estableix el dispositiu pel Ralli Catalunya
– Costa Brava i Acta de la sessió informativa sobre el dispositiu del
Rally, deixant constància que la organització a la que represento,
posi el que posi aquest document, en cap moment va estar d’acord amb
el que l’Administració va imposar. Per
tot això, LI
DEMANEM, que en ús
de les seves facultats i atribucions, efectuï quantes gestions i
accions siguin necessàries per a que la DGSC compleixi amb la
legalitat, cobrant les taxes corresponents i muntant els dispositius amb
personal voluntari percebent hores extraordinàries retribuïdes. Atentament,
Enric
ALSINA ILLA, Secretari General del CAT. Barcelona a 14 de juny del
2.002.
Senyor,Enric Alsina Illa, CAT. Hem estudiat amb deteniment l'assumpte que ens plantegeu en el vostre escrit de data 26-05-02 en relació amb el vostre desacord amb la sentència que determina la jornada dels Mossos d'Esquadra
Ates
que la queixa reuneix els requisits establerts per la Llei 14/1984, de
20 de març, del Síndic de Greuges, ha estat admesa a tramit i, sense
que aixo prejutgi cap actuació irregular, hem sol~licitat al
Departament d'Interior un informe tecnic sobre la qüestió. Tan
bon punt hagim rebut i estudiat la informació sol~licitada, us
comunicarem el resultat de les nostres actuacions. Atentament, Anton
Cañellas SINDIC
DE GREUGES
...A/
Excm. Sr. Anton CAÑELLAS i
BALCELLS, Síndic de Greuges. ASSUMPTE:
" Frau a la Llei de Conciliació Familiar al Cos de Mossos
d'Esquadra." Excm. Sr. en relació al dret a reducció de jornada per cura d'un fill menor d'un any i amb l'esperança que sigui del seu interès el compliment de l'esperit de la mateixa, volem informar-lo de la forma amb que aquesta llei s'està complint en el si del nostre Cos expressant la nostra queixa com a organització representativa del col·lectiu. Resulta que, sobretot a l'Àrea Penitenciària de Barcelona, quan en un grup de treball, torn o escamot, hi ha un o més companys que gaudeixen d'aquest dret, en lloc de donar-li una tasca compatible amb el seu exercici, incrementar la dotació de personal o adaptar les tasques a desenvolupar al nombre d'efectius disponibles, el que es fa és incrementar la càrrega de treball de la resta. Aquest increment és fa de dues maneres. En alguns casos s'obliga a companys del mateix centre de treball a perllongar jornada, amb el qual, es fan jornades de treball que superen les 10 i 11 hores i distorsionen la vida familiar de l'afectat. En d'altres, quan el beneficiari decideix acumular la reducció per fer més dies de festa, es fa anar a treballar a altres companys que tenien festa per suplir al beneficiari. Amb tot això, més enllà de la legalitat o no d'aquestes mesures, s'està beneficiant a uns i perjudicant a d'altres i, de fet, s'està generant un ambient de treball d'enfrontament, a on els qui tenen dret al gaudiment d'aquesta reducció de jornada estant patint una coacció moral que en alguns casos els pot fer desistir. Aquesta forma d'aplicar la llei i els seus efectes per part de la Direcció General de Seguretat Ciutadana fan que , pel nostre col·lectiu, com ja ve sent habitual, en resulti un frau i una altre discriminació en relació a la resta de funcionaris. Com a representants d'aquest col·lectiu li demanem que, si ho creu adient, arbitri en aquesta situació en la mesura de les seves possibilitats per trobar una solució més adient que no comporti perjudicis per a ningú. Atentament, Enric ALSINA ILLA, Secretari General del CAT. Barcelona a 17 de maig del 2.002.
SINDIC
DE GREUGES Senyor, En relació la seu
escrit de 12 d’abril de 2002, amb registre de sortida 2957, sobre la
queixa presentada per aquest Sindicat amb número 1022/02, en la que
demaneu còpia de les sentencies número 27/00 i 1/01 i altra
documentació que considereu important, adjuntem el que sol·licita per
tal de que podeu estudiar aquest assumpte. Document
nº 01 Sentència 27/00
JCA nº 7 de 10 de març de 2000. Document
nº 02 Sentència 01/01
TSJC cassació de 22 de
gener de 2001. Document
nº 03 Auto d’execució 01/00
JCA nº 7 de 12 de juny de 2001. Document
nº 04 Sentència d’Apel·lació
02/02 TSJC, 4ª de
31 de gener de 2002. Document
nº 05 Auto d’execució 02/00
JCA nº 7 de 12 de juny de 2001. Document
nº 06 Sentència d’Apel·lació
51/02 TSJC, 4ª de
14 de març de 2002. Document
nº 07 Auto d’execució 03/00
JCA nº 7 de 12 de juny de 2001. Document
nº 08 Sentència d’Apel·lació
52/02 TSJC, 4ª de
14 de març de 2002. Document
nº 09 Auto d’execució 04/00
JCA nº 7 de 12 de juny de 2001. Document
nº 10 Sentència d’Apel·lació
03/02 TSJC, 4ª de
31 de gener de 2002. Document
nº 11 Auto d’execució 05/00
JCA nº 7 de 12 de juny de 2001. Document
nº 12 Sentencia d’Apel·lació
32/02 TSJC, 4ª de
15 de febrer de 2002. Document
nº 13 Auto d’execució 06/00
JCA nº 7 de 12 de juny de 2001. Document
nº 14 Sentència d’Apel·lació
22/02 TSJC, 4ª de
12 de febrer de 2002. Document
nº 15 Auto d’execució 07/00
JCA nº 7 de 12 de juny de 2001. Document
nº 16 Sentència d’Apel·lació
45/02 TSJC, 4ª de
28 de febrer de 2002. Document
nº 17 Auto d’execució 08/00
JCA nº 7 de 12 de juny de 2001. Document
nº 18 Sentència d’Apel·lació
01/02 TSJC, 4ª de
31 de gener de 2002. Document
nº 19 Auto d’execució 09/00
JCA nº 7 de 12 de juny de 2001. Document
nº 20 Sentència d’Apel·lació
33/02 TSJC, 4ª de
15 de febrer de 2002. Document
nº 21 Auto d’execució 10/00
JCA nº 7 de 12 de juny de 2001. Document
nº 22 Sentència d’Apel·lació
23/02 TSJC, 4ª de
12 de febrer de 2002. Document
nº 23 Auto d’execució 11/00
JCA nº 7 de 12 de juny de 2001. Document
nº 24 Sentència d’Apel·lació
44/02 TSJC, 4ª de
28 de febrer de 2002. Document
nº 25 Auto d’execució 12/00
JCA nº 7 de 12 de juny de 2001. Document
nº 26 Sentència d’Apel·lació
53/02 TSJC, 4ª de
14 de març de 2002. Document
nº 27 Auto d’execució 13/00
JCA nº 7 de 12 de juny de 2001. Document
nº 28 Sentència d’Apel·lació
54/02 TSJC, 4ª de
14 de març de 2002. Us
saluda atentament, Enric Alsina Illa
SINDIC
DE CREUGES DE CATALUNYA Barcelona,
5 d'abril de 2002 Senyor,Enric Alsina Illa, CAT. Hem
estudiat amb deteniment l'assumpte que ens plantegeu en el vostre escrit
de data 20-3-02. Ates
que la queixa reuneix els requisits establerts per la Llei 14/1984, de
20 de març, del Síndic de Greuges, ha estat admesa a tramit i, sense
que aixo prejutgi cap actuació irregular, hem sol~licitat al
Departament d'Interior un informe tecnic sobre la qüestió. Tan
bon punt hagim rebut i estudiat la informació sol~licitada, us
comunicarem el resultat de les nostres actuacions. Atentament, Anton
Cañellas SINDIC
DE GREUGES
Excelentíssim
sr. Anton CAÑELLAS i BALCELLS, SÍNDIC DE GREUGES DE LA
GENERALITAT DE CATALUNYA. Sr.,
els Mossos d’Esquadra tenim reglamentades les nostres condicions de
treball horàries, entre d’altres, pel Decret 146/96 de jornada i
horari. Molt
atentament, Enric
ALSINA ILLA, Secretari General del CAT. C/
Tànger nº 48, baixos 1ª 08018
Barcelona T.
93 485 03 50 Fax 93 309 44 80
e-mail: cat-me teleline.es Barcelona
a 20 de març del 2.002 Sr.,
el pacte sobre drets sindicals de 20 de setembre de 1.999 signat entre
le sorganitzacions sindicals representatives del Cos de Mossos d’Esquadra
i la Direcció General de Seguretat Ciutadana estableix com a un d’aquests
drets l’existència i accés, prèvia comunicació al Cap de la
Dependència, en instal·lacions on hi hagi Mossos d’Esquadra per a
exercir funcions sindicals, sense entorpir el servei. El
sindicat Col·lectiu Autònom de Treballadors-Mossos d’Esquadra (CAT)
al qual represento com a Secretari General és un sindicat representatiu
que compta amb dos membres al Consell de la Policia-Mossos d’Esquadra. Divendres,
dia 15 de març, sobre les 20 H., en Marc SALAS i GUIMERÀ, titular de
la Secretaria de Serveis Sindicals del Secretariat Permanent del CAT va
personar-se a les instal·lacions usades pels Mossos d’Esquadra de la
caserna del Bruc. Va identificar-se al màxim comandament present, el
Sots-inspector Xavier GANDIA, com a Mosso d’Esquadra i com a
representant sindical del CAT, indicant el motiu sindical de la seva
visita. Se li va permetre l’accés i va estar una estona parlant amb
la gent que estava lliure de servei i observant l’estat i funcionament
de les instal·lacions. Tanmateix, quan ja feia una mitja hora que
estava allà, va ser informat que per ordre de l’Intendent Sergi PLA
SIMÓN havia d’abandonar aquelles instal·lacions, no podent completar
la seva tasca. En Marc va abandonar les instal·lacions sense provocar
cap mena d’aldarull o discussió. Entenem
que aquesta ordre vulnera el pacte de drets sindicals i pot constituir
una falta disciplinària tipificada en l’apartat C de l’article 5
del nostre reglament disciplinari , per tot el qual li demanem que
adopti les mesures oportunes. Hem
posat en coneixement al
nostre Director General d’aquests fets, tanmateix,
l’experiència ens fa pensar que no es farà res, motiu pel
qual també us ho trametem a vos per si considereu el fet digne de la
vostra intervenció. Atentament, Enric ALSINA ILLA, SG del CAT. |