PETICIONS, DENÚNCIES, ESMENES, RESPOSTES, RECURSOS, ETC...

 Des de  01 març del 2002 

 

CONSELL DE POLICIA

 

29/07/05 ESCRIT PER ADJUNTAR A L’ACTA DE LA REUNIÓ DEL CONSELL DE LA POLICIA-MOSSOS D’ESQUADRA DEL DIA 29 DE JULIOL DEL 2.005.  

07/10/02 SOL·LICITO, Que previs els tràmits i informes corresponents, en compliment d ela legalitat i de l'acordat en el si del Consell de la Policia- Mossos d'Esquadra, s'apliqui íntegrament l'acord retributiu de 26 de juliol del 2.002 al col·lectiu dels Mossos d'Esquadra.

19/04/02 RESOLUCIÓ: corresponent al recurs d'Enric Alsina sol·licitant la nul·litat de sessió Consell de Policia 05/02/02

01/03/02 ASSUMPTE: “ Convocatòria de Consell de la Policia pel dia 5 de març del 2.002.”

01/03/02 SOL·LICITO, que previs els tràmits i informes corresponents es declari la nul·litat de la sessió celebrada el dia 10/01/02(idem 05/02/02;i 17/12/01), dels actes que se’n deriven del tractament de l’ordre del dia i dels efectes que l’informe previ i preceptiu del Consell té.  

 




07/10/02

 

Enric ALSINA ILLA, la resta de dades el qual ja consten a aquesta Direcció, en qualitat de membre electe del Consell de la Policia-Mossos d'Esquadra i Secretari General del sindicat Col·lectiu Autònom de Treballadors - Mossos d'Esquadra,

  EXPOSO,

 Que en el seu moment, el Consell de la Policia- Mossos d'Esquadra, ja va declarar d'aplicació al col·lectiu que representa l'Acord de la Mesa General de la Funció Pública sobre condicions de treball de l'any 2000, el qual encara esta vigent i determinava, entre d'altres coses, la possibilitat d'increments salarials per sobre de l'IPC pressupostat.

 Que fruit d'aquest acord, el col·lectiu, any rera any, ha vist com se li aplicaven els increments salarials pactats per la resta de funcionaris d'administració general i tècnic en aplicació de l'Acord de l'any 2.000.

 Que en data 26 de juliol de l'any 2.002, la mesa sectorial corresponent dels funcionaris d'administració general i tècnic de la Generalitat  ha arribat a un acord d'aplicació sobre l'establert en el pacte del 2.000  i de l'acord de 28 de febrer del 2.002 per enguany, amb un seguit d'increments salarials percentuals depenent del nivell i categoria, però, sempre igual o superior a l'1%, a aplicar a partir de l'1 d'octubre per tot el personal que no ha tingut un tractament diferenciat o especial.

 Per tot el qual,

 

 SOL·LICITO,

 Que previs els tràmits i informes corresponents, en compliment d ela legalitat i de l'acordat en el si del Consell de la Policia- Mossos d'Esquadra, s'apliqui íntegrament l'acord retributiu de 26 de juliol del 2.002 al col·lectiu dels Mossos d'Esquadra.

 

Atentament,

 

 Sr. Xavier MARTORELL i VILLALOBOS, Director General de Seguretat Ciutadan

 


RESOLUCIÓ

de data 1O d'abril de 2002, corresponent al recurs interposat pel senyor Enric Alsina lila, en qualitat de membre del Consell de la Policia-Mossos d'Esquadra, en data 4 de febrer de 2002.

Antecedents

Primer.- El president del Consell de la Policia-Mossos d'Esquadra per delegació, va convocar ais membres del Consell a una reunió extraordinària i urgent per al dia 5 de febrer de 20002.

Segon.- En data 4 de febrer de 2002, el senyor Enric Alsina lila va presentar un escrit, que va qualificar de recurs d'alçada, davant el conseller d'lnterior de la Generalitat de Catalunya, partint de les següents:

Al legacions

1a. La convocatòria de sessions del Consell de la Policia és una competència del secretari del Consell, i no del President, segons l'article 10 del Decret 145/1996.

2a. Les sessions extraordinàries han de ser instades per un terç dels membres del consell, cosa que no s'ha produït en aquest cas.

3a. El caràcter urgent no esta acreditat ni motivat.

4a No hi ha hagut cap mena de reunió prèvia per tal de permetre la participació o negociació dels punts i continguts de l'ordre del dia.

5a. No s'ha fot arribar juntament amb la convocatòria la documentació relativa a tots els punts de l'ordre del dia a tractar.

A les anteriors al legacions són d'aplicació les següents:

Consideracions Jurídiques

Primera.- L'acte objecte de recurs no es pot considerar inclos dins de cap de les categories indicades a l'article 107.1 de la Llei 30/i992, de 26 de novembre,

de regim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, raó per la qual no és susceptible de que contra ell s'interposi cap recurs administratiu dels previstos a l'esmentat article i, per aquest motiu, procedeix declarar-ne la indagació.

D'altra banda, el recurrent manifesta interposar el recurs en qualitat de membre del Consell de la Policia, òrgan de representació paritaria de la Generalitat i dels membres del cos de Mossos d’Esquadra. Per tant, i amb independència de la legitimació que pugui tenir el recurrent, d'acord amb les regles generals, per impugnar les resolucions en les quals les deliberacions del consell hagin de tenir efecte, no cap reconèixer que disposi de legitimació activa per impugnar els actes del Consell.

El Capítol lI.del Títol II de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de regim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, de forma genèrica, i el Decret 145/1996, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament intern del Consell de la Policia, regulen la participació dels membres del Consell en aquest òrgan col·legiat, i la forma d'expressar la seva voluntat, així com la seva relació amb els acords que es prenguin. L'ordenament jurídic ha regulat de forma positiva aquesta qüestió i, en concret, l'article 20.a) de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, indica que no poden interposar recurs contenciós administratiu contra l'activitat d'una Administració pública els membres dels seus òrgans col legiats.

Per les raons exposades procedeix declarar igualment la inadmissió del recurs.

En qualsevol cas, a les consideracions jurídiques següents es dóna resposta a les qüestions plantejades pel recurrent, d'acord amb la proposta que, en relació al recurs interposat, va formular el president del Consell de la Policia per delegació.

Segona.- El Decret 145/1996, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament intern del Consell de la Policia-Mossos d'Esquadra, assenyala en l'article 9.b) que una de les funcions del president és la de convocar i presidir les sessions del Consell, i en l'article 10.3.f) que és funció del secretari convocar les sessions del Ple, en nom del President.

La sessió de la reunió es va convocar en virtut de l'article 9 del Decret esmentat, i no s'aprecia, per tant, cap irregularitat al respecte

Tercera.- L'article 13.2 del Decret d'aplicació estableix la possibilitat de celebrar reunions extraordinàries si ho sol·licita un terç dels membres del Consell, i en data 2 de gener de 2002 més d'un terç dels membres del Consell de la Policia van trametre al President un escrit, en el qual sol·licitaven la celebració d'una reunió extraordinària amb la indicació del punt de l'ordre del dia que consta a la convocatòria.

Quarta.- En la referida convocatòria consta el caràcter d'extraordinari i urgent de la sessió, atès que en l'escrit de data 1 de febrer de 2002, presentat pels consellers, es demana la celebració d'una sessió extraordinària al més aviat possible.

D'altra banda, I'article 14.1 del decret esmentat estableix que la convocatòria

· de la sessió de caràcter urgent ha de ser apreciada pel president del Consell, la qual s'ha de fer constar en la mateixa convocatòria, com efectivament es va fer.

Cinquena.- El caràcter extraordinari i urgent de la sessió, d'acord amb el que s'ha exposat a les consideracions jurídiques anteriors, va motivar no poder demanar la presentació de propostes per incloure a l'ordre del dia.

Sisena.- L'article 13.2 del Decret 145/1996, de 30 d'abril, indica que a la sol·licitud de realització d'una sessió extraordinària s'hi incorporaran els documents relacionats amb l'ordre del dia proposat si n'hi ha i se'n disposa.

Amb la notificació de la convocatòria ¡ I'ordre del dia no es va adjuntar la documentació, atès que el dia en que es va comunicar la convocatòria no es disposava d'aquella, ja que les correccions que calia incorporar a la relació de llocs de treball com a conseqüència de determinats errors i de la provisió de llocs de treball derivada de la publicació al DOGC del Decret 19/2002, de 22 de gener, afectava a diferents divisions i unitats policials, la qual cosa va dificultar la tramesa de la documentació.

No obstant, en data 5 de febrer de 2002, dia de la celebració de la reunió, i abans de que se celebrés aquesta, es va lliurar copia de la documentació corresponent a l'ordre del dia al senyor Enric Alsina lila.

Setena.- Per tot l'exposat, i vista la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de regim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, la Llei 10/1994, d'11 de juliol, de la Policia de la Generalitat-Mossos d'Esquadra, el Decret 145/1996, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament intern del Consell de la Policia-Mossos d'Esquadra, així com l'altra normativa de general aplicació, i fent ús de les atribucions que per la legislació esmentada m'han estat atorgades,

Per tant, resolc:

Primer.- Inadmetre el recurs interposat pel senyor Enric Alsina, en qualitat de membre del Consell de la Policia-Mossos d'Esquadra, contra la convocatòria de la reunió extraordinària i urgent del Consell de la Policia-Mossos d'Esquadra del dia 5 de febrer de 2002.

  Segon. Notificar aquesta Resolució a l'interessat.

  Barcelona 1O d’abril de 2002   Xavier Pomés ¡ Abella Conseller d'lnterior


 

A/ Sr. Xavier MARTORELL I VILLALOBOS, President del Consell de la Policia- Mossos d’Esquadra. ASSUMPTE: “ Convocatòria de Consell de la Policia pel dia 5 de març del 2.002.”  

Sr., en data 26 de febrer del 2.002 he estat convocat com a membre del Consell per tal de celebrar una sessió d’aquest òrgan tal com figura al document adjunt.

  Com a Conseller m’oposo a aquesta convocatòria pels següents motius,

1-     Com vostè coneix, fa més de dos anys que la part social d’aquest òrgan vam instar la negociació i posterior informe en el Consell de Policia sobre 5 punts relatius prioritàriamnet a les nostres condicions laborals, requeriment que no ha estat atès per part de la Direcció General i això tçé un caràcter previ al tractament de qualsevol altre tema.

2-     En qualsevol cas, el punt sisè de l’ordre del dia de la convocatòria hauria d’ahver estat tractat i negociat en comissió prèvia a l’informe del Consell per garantir el nostre dret a la participació en les condicions de treball, cosa que tampoc s’ha produït.

Aquest posicionament no és únicament de la meva persona com a Conseller, sinó que respon al posicionament de l’organització a la qual represento com a sindicat representatiu del Cos de Mossos d’Esquadra.  

Per tot això el requereixo per tal que anul·li la convocatòria i atengui, amb caràcter previ a qualsevol altre relació amb els representants del col·lectiu, les nostres peticions.

Atentament,

Enric ALSINA ILLA, Conseller i SG del CAT.

Barcelona a 1 de març del 2.002.  


-Enric ALSINA ILLA, la resta de dades del qual ja consten a aquest Departament, amb domicili a efectes de notificació al C/ Tànger nº 48, baixos 1ª de Barcelona, en qualitat de membre del Consell de la Policia- Mossos d’Esquadra,

EXPOSO,

Que en data 26 de febrer d’enguany m’ha esta notificat que en data 10-01-02 va tenir lloc una sessió del Ple del Consell de la Policia – Mossos d’Esquadra.

Que d’acord amb l’Acta d’aquella sessió, primera pàgina de la qual s’adjunta, hi van assistir només el President, el Secretari i 10 Consellers.

Que el Consell el composen, amb veu i vot, el President i 25 Consellers, 13 dels quals representants electes del Col·lectiu de Mossos d’Esquadra.

Que cap dels Consellers assistents és de la part social.

Que el nombre i qualitat dels assistents no arriba al quòrum de constitució de l’òrgan, establert per la Llei de Procediment Administratiu i el propi reglament del Consell.

Que el quòrum d’assitència i constitució és un element essencial que determina la formació de voluntat de l’òrgan.

Que el quòrum de constitució és amb presència física, ja que si delegar el vot equival a presència als efectes de constitució, ens podríem trobar amb que el President es pugués reunir amb ell mateix, el qual seria un frau de llei i faria que el requisit de quòrum de constitució no tingués sentit ni contingut.

 

Per tot això,

SOL·LICITO, que previs els tràmits i informes corresponents es declari la nul·litat de la sessió celebrada, dels actes que se’n deriven del tractament de l’ordre del dia i dels efectes que l’informe previ i preceptiu del Consell té.

 

Atentament,

Barcelona a 1 de març del 2.002.

Honorable sr. Xavier POMÉS I ABELLA, Conseller d’Interior