| PETICIONS, DENÚNCIES, ESMENES, RESPOSTES, RECURSOS, ETC... Des de 01 març del 2002 | 
| 
 
 19/04/02 RESOLUCIÓ: corresponent al recurs d'Enric Alsina sol·licitant la nul·litat de sessió Consell de Policia 05/02/02 01/03/02 ASSUMPTE: “ Convocatòria de Consell de la Policia pel dia 5 de març del 2.002.” 01/03/02
        
        
        SOL·LICITO,   que
        previs els tràmits i informes corresponents es declari la nul·litat de
        la sessió celebrada el dia 10/01/02(idem 05/02/02;i 17/12/01), dels
        actes que se’n deriven del tractament de l’ordre del dia i dels
        efectes que l’informe previ i preceptiu del Consell té. 
 
 Enric
        ALSINA ILLA, la resta de dades el qual ja consten a aquesta Direcció,
        en qualitat de membre electe del Consell de la Policia-Mossos d'Esquadra
        i Secretari General del sindicat Col·lectiu Autònom de Treballadors -
        Mossos d'Esquadra,   EXPOSO,  Que
        en el seu moment, el Consell de la Policia- Mossos d'Esquadra, ja va
        declarar d'aplicació al col·lectiu que representa l'Acord de la Mesa
        General de la Funció Pública sobre condicions de treball de l'any
        2000, el qual encara esta vigent i determinava, entre d'altres coses, la
        possibilitat d'increments salarials per sobre de l'IPC pressupostat.  Que
        fruit d'aquest acord, el col·lectiu, any rera any, ha vist com se li
        aplicaven els increments salarials pactats per la resta de funcionaris
        d'administració general i tècnic en aplicació de l'Acord de l'any
        2.000.  Que
        en data 26 de juliol de l'any 2.002, la mesa sectorial corresponent dels
        funcionaris d'administració general i tècnic de la Generalitat 
        ha arribat a un acord d'aplicació sobre l'establert en el pacte
        del 2.000  i de l'acord de
        28 de febrer del 2.002 per enguany, amb un seguit d'increments salarials
        percentuals depenent del nivell i categoria, però, sempre igual o
        superior a l'1%, a aplicar a partir de l'1 d'octubre per tot el personal
        que no ha tingut un tractament diferenciat o especial. Per tot el qual,    SOL·LICITO,  Que
        previs els tràmits i informes corresponents, en compliment d ela
        legalitat i de l'acordat en el si del Consell de la Policia- Mossos
        d'Esquadra, s'apliqui íntegrament l'acord retributiu de 26 de juliol
        del 2.002 al col·lectiu dels Mossos d'Esquadra. 
 Atentament, 
 Sr. Xavier MARTORELL i VILLALOBOS, Director General de Seguretat Ciutadan 
 de
        data 1O d'abril de 2002, corresponent al recurs interposat pel senyor
        Enric Alsina lila, en qualitat de membre del Consell de la
        Policia-Mossos d'Esquadra, en data 4 de febrer de 2002. Antecedents Primer.-
        El president del Consell de la Policia-Mossos d'Esquadra per delegació,
        va convocar ais membres del Consell a una reunió extraordinària i
        urgent per al dia 5 de febrer de 20002. Segon.-
        En data 4 de febrer de 2002, el senyor Enric Alsina lila va presentar un
        escrit, que va qualificar de recurs d'alçada, davant el conseller
        d'lnterior de la Generalitat de Catalunya, partint de les següents: Al
        legacions 1a.
        La convocatòria de sessions del Consell de la Policia és una competència
        del secretari del Consell, i no del President, segons l'article 10 del
        Decret 145/1996. 2a.
        Les sessions extraordinàries han de ser instades per un terç dels
        membres del consell, cosa que no s'ha produït en aquest cas. 3a.
        El caràcter urgent no esta acreditat ni motivat. 4a
        No hi ha hagut cap mena de reunió prèvia per tal de permetre la
        participació o negociació dels punts i continguts de l'ordre del dia. 5a.
        No s'ha fot arribar juntament amb la convocatòria la documentació
        relativa a tots els punts de l'ordre del dia a tractar. A
        les anteriors al legacions són d'aplicació les següents: Consideracions
        Jurídiques Primera.-
        L'acte
        objecte de recurs no es pot considerar inclos dins de cap de les
        categories indicades a l'article 107.1 de la Llei 30/i992, de 26 de
        novembre, de
        regim jurídic de les administracions públiques i del procediment
        administratiu comú, raó per la qual no és susceptible de que contra
        ell s'interposi cap recurs administratiu dels previstos a l'esmentat
        article i, per aquest motiu, procedeix declarar-ne la indagació. D'altra
        banda, el recurrent manifesta interposar el recurs en qualitat de membre
        del Consell de la Policia, òrgan de representació paritaria de la
        Generalitat i dels membres del cos de Mossos d’Esquadra. Per tant, i
        amb independència de la legitimació que pugui tenir el recurrent,
        d'acord amb les regles generals, per impugnar les resolucions en les
        quals les deliberacions del consell hagin de tenir efecte, no cap reconèixer
        que disposi de legitimació activa per impugnar els actes del Consell. El
        Capítol lI.del Títol II de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de
        regim jurídic de les administracions públiques i del procediment
        administratiu comú, de forma genèrica, i el Decret 145/1996, de 30
        d'abril, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament
        intern del Consell de la Policia, regulen la participació dels membres
        del Consell en aquest òrgan col·legiat, i la forma d'expressar la seva
        voluntat, així com la seva relació amb els acords que es prenguin.
        L'ordenament jurídic ha regulat de forma positiva aquesta qüestió i,
        en concret, l'article 20.a) de la Llei 29/1998, de 13 de juliol,
        reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, indica que no
        poden interposar recurs contenciós administratiu contra l'activitat
        d'una Administració pública els membres dels seus òrgans col legiats. Per
        les raons exposades procedeix declarar igualment la inadmissió del
        recurs. En
        qualsevol cas, a les consideracions jurídiques següents es dóna
        resposta a les qüestions plantejades pel recurrent, d'acord amb la
        proposta que, en relació al recurs interposat, va formular el president
        del Consell de la Policia per delegació. Segona.-
        El
        Decret 145/1996, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament
        d'organització i funcionament intern del Consell de la Policia-Mossos
        d'Esquadra, assenyala en l'article 9.b) que una de les funcions del
        president és la de convocar i presidir les sessions del Consell, i en
        l'article 10.3.f) que és funció del secretari convocar les sessions
        del Ple, en nom del President. La sessió de la reunió es va convocar en virtut de l'article 9 del Decret esmentat, i no s'aprecia, per tant, cap irregularitat al respecte Tercera.-
        L'article 13.2 del Decret d'aplicació estableix la possibilitat de
        celebrar reunions extraordinàries si ho sol·licita un terç dels
        membres del Consell, i en data 2 de gener de 2002 més d'un terç dels
        membres del Consell de la Policia van trametre al President un escrit,
        en el qual sol·licitaven la celebració d'una reunió extraordinària
        amb la indicació del punt de l'ordre del dia que consta a la convocatòria. Quarta.-
        En
        la referida convocatòria consta el caràcter d'extraordinari i urgent
        de la sessió, atès que en l'escrit de data 1 de febrer de 2002,
        presentat pels consellers, es demana la celebració d'una sessió
        extraordinària al més aviat possible. D'altra
        banda, I'article 14.1 del decret esmentat estableix que la convocatòria ·
        de la sessió de caràcter urgent ha de ser apreciada pel president del
        Consell, la qual s'ha de fer constar en la mateixa convocatòria, com
        efectivament es va fer. Cinquena.-
        El
        caràcter extraordinari i urgent de la sessió, d'acord amb el que s'ha
        exposat a les consideracions jurídiques anteriors, va motivar no poder
        demanar la presentació de propostes per incloure a l'ordre del dia. Sisena.-
        L'article 13.2 del Decret 145/1996, de 30 d'abril, indica que a la sol·licitud
        de realització d'una sessió extraordinària s'hi incorporaran els
        documents relacionats amb l'ordre del dia proposat si n'hi ha i se'n
        disposa. Amb
        la notificació de la convocatòria ¡ I'ordre del dia no es va adjuntar
        la documentació, atès que el dia en que es va comunicar la convocatòria
        no es disposava d'aquella, ja que les correccions que calia incorporar a
        la relació de llocs de treball com a conseqüència de determinats
        errors i de la provisió de llocs de treball derivada de la publicació
        al DOGC del Decret 19/2002, de 22 de gener, afectava a diferents
        divisions i unitats policials, la qual cosa va dificultar la tramesa de
        la documentació. No
        obstant, en data 5 de febrer de 2002, dia de la celebració de la reunió,
        i abans de que se celebrés aquesta, es va lliurar copia de la
        documentació corresponent a l'ordre del dia al senyor Enric Alsina
        lila. Setena.-
        Per
        tot l'exposat, i vista la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de regim jurídic
        de les administracions públiques i del procediment administratiu comú,
        modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, la Llei 10/1994, d'11 de
        juliol, de la Policia de la Generalitat-Mossos d'Esquadra, el Decret
        145/1996, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament d'organització
        i funcionament intern del Consell de la Policia-Mossos d'Esquadra, així
        com l'altra normativa de general Per
        tant, resolc: Primer.-
        Inadmetre
        el recurs interposat pel senyor Enric Alsina, en qualitat de membre del
        Consell de la Policia-Mossos d'Esquadra, contra la convocatòria de la
        reunió extraordinària i urgent del Consell de la Policia-Mossos
        d'Esquadra del dia 5 de febrer de 2002.     
 Sr., en data 26 de febrer del 2.002 he estat convocat com a membre del
        Consell per tal de celebrar una sessió d’aquest òrgan tal com figura
        al document adjunt.   1-    
        Com vostè coneix, fa més de dos anys que la part social
        d’aquest òrgan vam instar la negociació i posterior informe en el
        Consell de Policia sobre 5 punts relatius prioritàriamnet a les nostres
        condicions laborals, requeriment que no ha estat atès per part de la
        Direcció General i això tçé un caràcter previ al tractament de
        qualsevol altre tema. 2-    
        En qualsevol cas, el punt sisè de l’ordre del dia de la
        convocatòria hauria d’ahver estat tractat i negociat en comissió prèvia
        a l’informe del Consell per garantir el nostre dret a la participació
        en les condicions de treball, cosa que tampoc s’ha produït.  Aquest posicionament no és únicament de la meva persona com a Conseller,
        sinó que respon al posicionament de l’organització a la qual
        represento com a sindicat representatiu del Cos de Mossos d’Esquadra. Per tot això el
        requereixo per tal que anul·li la convocatòria i atengui, amb caràcter
        previ a qualsevol altre relació amb els representants del col·lectiu,
        les nostres peticions. Atentament, Enric ALSINA ILLA,
        Conseller i SG del CAT. Barcelona a 1 de març
        del 2.002. EXPOSO, Que
        en data 26 de febrer d’enguany m’ha esta notificat que en data
        10-01-02 va tenir lloc una sessió del Ple del Consell de la Policia –
        Mossos d’Esquadra. Que
        d’acord amb l’Acta d’aquella sessió, primera pàgina de la qual
        s’adjunta, hi van assistir només el President, el Secretari i 10
        Consellers. Que
        el Consell el composen, amb veu i vot, el President i 25 Consellers, 13
        dels quals representants electes del Col·lectiu de Mossos d’Esquadra. Que
        cap dels Consellers assistents és de la part social. Que
        el nombre i qualitat dels assistents no arriba al quòrum de constitució
        de l’òrgan, establert per la Llei de Procediment Administratiu i el
        propi reglament del Consell. Que
        el quòrum d’assitència i constitució és un element essencial que
        determina la formació de voluntat de l’òrgan. Que
        el quòrum de constitució és amb presència física, ja que si delegar
        el vot equival a presència als efectes de constitució, ens podríem
        trobar amb que el President es pugués reunir amb ell mateix, el qual
        seria un frau de llei i faria que el requisit de quòrum de constitució
        no tingués sentit ni contingut.   Per
        tot això, SOL·LICITO,
        que previs els
        tràmits i informes corresponents es declari la nul·litat de la sessió
        celebrada, dels actes que se’n deriven del tractament de l’ordre del
        dia i dels efectes que l’informe previ i preceptiu del Consell té.   Atentament, Barcelona
        a 1 de març del 2.002. Honorable sr. Xavier POMÉS I ABELLA, Conseller d’Interior |