PETICIONS, DENÚNCIES, ESMENES, RESPOSTES, RECURSOS, ETC... Des de 01 març del 2002 |
07/11/07 RESPOSTA a 08/10/07 A l'EPC: - Assumpte: Taulell d'anuncis. 23/08/07 Al President del Parlament. Mancances diverses dels Funcionaris de la Generalitat 06/06/06 A la Presidenta de la Comissió de Justícia, Dret i SC del Parlament de Catalunya 16/06/03 A l'Atenció del Sr. Pascual MARAGALL 12/02/03 Escrit/petició als partits polítics (no CIU) sobre conflicte Trànsit 23/10/02 Resposta del director EPC a l'escrit de data 09/07/02 24/07/02 Escrit al Sr. Sebastià Salvadó, President del Reial Automòbil Club de Catalunya. 09/07/02
ASSUMPTE: " Retribucions dels
alumnes de l'EPC aspirants a l'ingrés a cossos policials". 01/07/02 Denúncia davant la FISCALIA ANTICORRUPCIÓ i a la SINDICATURA DE COMPTES DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA. 21/06/02 ASSUMPTE: " Peticions i suggerències en relació a la formació policial a l'EPC." 07/06/02 Resposta: ASSUMPTE: "RTLT MM.EE" 17/05/02 ASSUMPTE: " Frau a la Llei de Conciliació Familiar al Cos de Mossos d'Esquadra." 09/05/02ASSUMPTE: "Gratificacions" 09/05/02ASSUMPTE: "Poliça assegurances mossos" 09/05/02ASSUMPTE: "RTLT MM.EE" 06/05/02 ASSUMPTE: Preguntes parlamentàries vers l'EPC
De: Enric ALSINA ILLA, Secretari General del Col·lectiu
Autònom de Treballadors - Mossos d'Esquadra.
Sr. en data 14 de març d'enguany, després d'un procés
de negociació de 5 mesos, tots els sindicats representatius del Cos
de Mossos d'Esquadra, entre els quals estem, vàrem signar un pacte
sobre condicions de treball amb el Secretari General del Departament
de Justícia i Interior. Li adjuntem amb el present un arxiu que conté
el redactat de l'acord.
Per qüestions pressupostàries, el compliment de la
part econòmica del pacte s'ha diferit en períodes, fins completar-se
al gener de l'any 2.005. Alhora, el passi del Cos de Mossos d'Esquadra
al nivell C és un procés que pot allargar-se més enllà de les
properes eleccions al Parlament de Catalunya.
Per raons òbvies tenim molt d'interés en saber
si en el cas que el PSC, sol o en coalició, governi la Generalitat de
Catalunya la propera legislatura, complirà el contingut d'aquest
acord, molt concretament, i/o d'altres als que puguem arribar d'aquí
fins el novembre.
Abans de l'anterior contesa electoral al Parlament de
Catalunya, ja ens vam dirigir a vostè sol·licitant-li una entrevista
per tal de conèixer de primera mà el model policial que proposava el
PSC en cas de guanyar. En aquella ocasió, no va ser possible mantenir
aquest contacte. Ara li preguem ens respongui a la nostra pregunta,
pel mitjà que vostè consideri oportú i sempre que li sigui
possible.
Atentament,
Enric ALSINA ILLA, Secretari General del CAT.
Barcelona a 16 de juny del 2.003
12/02/03 Escrit/petició als partits polítics sobre conflicte Trànsit
Apreciats amics. Com
ja sabeu, els Mossos de Trànsit continuen, amb més intensitat que mai,
la seva mobilització que ja ha complert 4 mesos. Degut a què la
Generalitat sembla no adonar-se, són moltes les accions més o menys
imaginatives que s’han proposat o dut a terme.
Una de les propostes, sorgida del col·lectiu
i que més acceptació va tenir en la darrera assemblea és aquesta que
us acabem d’exposar. Així si us sembla bé, ens agradaria que ens facilitèssiu bolígrafs i carpetes rígides amb el logo de la vostra formació, que nosaltres mateixos ens encarregaríem de distribuir per tots els sectors de Mossos Trànsit.
ADJUNTEM
PROPOSTA D’UN COMPANY DE TRÀNSIT CAMPANYA:
ELS MOSSOS DENUNCIEN AMB BOLIS DEL
PSC, ERC, PPC i IC-V
NO
ESTARIA DE MÉS, I JA QUÈ EL SERVEI CATALÀ DEL TRÀNSIT NO ENS DONA NI
UN BOLI, NI LA CASA TAMPOC; QUE DEMANESSIM A UN PARTIT POLÍTIC, SIGUI
QUIN SIGUI, MENYS C.I.U, APROFITANT QUE VENEN ELECCIONS MUNICIPALS, QUE
ENS DONESSIN UNS QUANTS BOLIS PER LA NOSTRA TASCA POLICIAL, QUE DIGUI EN
GRAN, PSC, ERC,INICIATIVA I PP, QUE EL CIUTADÀ VEIÉS QUE NO TENIM NI
MATERIAL PER TREBALLAR, I EM DE TIRAR DE LA CARITAT DE LA OPOSICIÓ, JA
QUÈ LA GENERALITAT NO TE NI PER BOLIS. JO
JA HO FAIG I EL MEU ESCAMOT TAMBÉ. TRANSIT, FEU ELS T-06 DAVANT DEL
CIUTADA AMB UN BOLI DE PROPAGANDA ELECTORAL. Atentament Sílvia Civit. Col·lectiu Autònom de Treballadors- Mossos d’Esquadra Contacteu amb nosaltres a cat-bcn@ya.com Tel 93 485 03 50 Fax 93 309 4488.
Secretari General del Cat Senyor, En resposta. a I'escrit que vareu adreçar-me el passat mes de juliol, exposant la problematica dels aspirants a ingressar en el Cos de Mossos d'Esquadra i en els cossos de policia local, a conseqüencia de les baixes retribucions que reben durant el Curs de formació basica a l'Escola de Policia de Catalunya, he de dir-vos que es tracta d'una qüestió que és competencia de la Direcció General de Seguretat Ciutadana i deis seus ajuntaments d'origen, respectivament, amb qui us caldria, cas que ho consideressiu necessari, tractar el tema. Aixo no obstant, us agraeixo la gentilesa que heu tingut en remetre'm aquest escrit. Atentament,
Amadeu Recasens i Brunet Director EPC 11/10/2002
Apreciat Sr. Sebastià Salvadó. El passat mes de març va tenir lloc la celebració del RALLI CATALUNYA COSTA BRAVA. Com cada any els mossos hem participat en funcions de tancament i vigilància de les vies, i com cada any aquesta tasca ha estat realitzada en lamentables condicions de treball , abandonats a la nostra dissort en qualsevol tram del recorregut durant més de 12 hores amb les inclemències meteorològiques de la època als Pirineus i pre- Pirineus, sense possibilitat de comunicació, de descans, amb les vitualles portades des de casa i fins i tot amb la manca d’un lloc íntim i civilitzat apte per a fer les necessitats. Cal dir que la participació dels agents ha estat irregularment no voluntària i no retribuïda, menys enguany que s’han cobrat 6 irrisòries hores. És per això que el passat mes d’abril ens va sorprendre la decisió del Conseller d’interior d’atorgar-vos la Medalla de bronze al mèrit policial per el tracte dispensat per vos als Mossos i per facilitar la tasca del cos. Aquesta sorpresa inicial es transformà ràpidament en indignació ja que és per a nosaltres els professionals de la policia de Catalunya, una gran burla , una broma grotesca i un exercici de cinisme brutal típic de les classes dirigents de repúbliques bananeres. Podríem entendre però que vos no tinguéreu coneixement de les circumstancies exposades, es per això que us informem i aportem documentació generada per aquestes condicions, a la que caldria afegir desenes de queixes rebudes via telefònica i els testimonis de persones molt properes al sindicat que han patit any rera any les infra humanes condicions de treball del vostre ralli.
Cal afegir que hem iniciat accions legals en diferents instàncies
per tal d’aclarir el tema econòmic i el presumpte tracte de favor que
la Generalitat de Catalunya dona al Club que presidiu.
Sr.
Salvadó un cop exposades les raons, apel·lo al vostre sentit comú i
vull demanar-vos que rebutgeu
aquesta condecoració injustament concedida, doncs entenem que
amb aquest gest us faríeu digne d’una distinció molt més valuosa i
unànimement reconeguda, la dels justos. Estem
segurs que com a home mereixeu altres honors, el respecte i
reconeixement per moltes causes però no, almenys fins ara, per la
exposada. Tot i que per el be de tots entenem que en el futur serà
necessari que els vostres actes us condueixin de nou a lluir aquest cop
merescudament la esmentada distinció. Tanmateix, com a organització sindical representativa del cos de Mossos d’Esquadra, tenim el convenciment passi el que passi, d’haver acabat d’una vegada per totes amb aquesta situació legalment irregular i humanament vergonyosa. Esperant la vostra comprensió, atentament.
CAT 24/07/02
A/
Sr. Amadeu RECASENS, Director de l'Escola de Policia de Catalunya. ASSUMPTE:
" Retribucions dels alumnes de l'EPC aspirants a l'ingrés a cossos
policials". Sr.,
fa molt de temps que rebem queixes d'alumnes de l'EPC aspirants a l'ingrés
al Cos de Mossos d'Esquadra o Policies Locals en el sentit que les
retribucions que es perceben durant el període de formació són
absolutament insuficients per poder viure, més tenint en compte que,
normalment, aquest període implica desplaçaments, despeses de
manutenció i/o pagament de lloguers. El
problema s'ha agreujat amb l'increment de l'edat d'accés als 35 anys.
Molts ciutadans voldrien intentar accedir a policies i es retenen pel
sou que percebran durant nou mesos, ja que, a major edat, major és el
nombre de persones que tenen càrregues familiars i hipoteques. Així
doncs, de fet i figuradament, ens trobem amb una vulneració del
principi d'igualtat d'oportunitats, ja que no és el mateix una persona
soltera sense càrregues familiars, vivint a casa dels pares, quan no
mantingut, que una persona amb parella, fills i hipoteca. La
minsa retribució és un impediment a l'accés d'aspirants i obliga als
qui ho són a malviure, treballar els caps de setmana, demanar crèdits,
qui pot, o buscar altre tipus de sortides més o menys dignes. Pensem
que ja és hora que es posi fil a l'agulla. El problema és real. Algú
pot pensar que per una persona jove, sense parella ni càrregues
familiars o patrimonials, la retribució que es percebeix mentre s'és
alumne de l'EPC és suficient, el qual seria discutible. El que és
indiscutible és que és clarament insuficient per a persones amb
parella, càrregues familiars i patrimonials. Pensem
que, si hi ha voluntat, el problema es pot resoldre: beques, ajudes
familiars, subvencions, convenis amb l'INEM o Departament de Treball,
pressupostos de l'EPC, canvis en la consideració legal dels alumnes, en
fi, hi ha multitud de vies. Li
proposem, li demanem, que si és sensible a aquesta problemàtica estudiï
la solució que administrativament li sembli més adient. Segur que
molta gent li estarà molt agraïda, a vostè i a d'altres persones o
Departaments de la Generalitat que hi participin. Ens
agradaria molt i li agrairíem ens comuniqués el seu parer sobre el
tema plantejat, entre d'altres coses perquè pensem que la resolució
d'aquest problema depèn molt de la seva predisposició i de la voluntat
política que hi hagi. Atentament, Enric
ALSINA ILLA, Secretari General del CAT. Barcelona
a 9 de juliol del 2.002.
A/
Excelentísimo Sr. Carlos JIMÈNEZ VILLAREJO, Fiscal Jefe
Anticorrupción. FISCALIA
GENERAL DEL ESTADO. MADRID
I A: A/
SINDICATURA DE COMPTES DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA.
(AMBDUES DENÚNCIES) Enric
ALSINA ILLA, con DNI nº 52.210.098, domiciliado a efectos de
notificaciones en la C/ Tànger nº 48, bajos 1ª de Barcelona, CP
08018, telèfono 93 485 03 50, en calidad de Secretario General del
sindicato Col·lectiu Autònom de Treballadors – Mossos d’Esquadra (
CAT) y en nombre y representación de éste, por el presente formulo, DENUNCIA
Contra
el Honorable Conseller del Departament de Interior de la Generalitat de
Catalunya, sr. Xavier POMÉS ABELLA y demàs personas del departamento
que pudieran resultar responsables en relación a los hechos que expondré,
por poder constituir infracciones administrativas propias de la
competencia de ésta sindicatura. HECHOS
Primero.-
La ley
15/97 de Precios y Tasas Públicas de Catalunya, modificada por la Ley
de Medidas Fiscales y Administrativas del Parlamento de Catalunya del año
2.002, en el capítulo 5º del Título 3º, establece que las entidades
que organizen actividades deportivas en la via pública precisando de
los servicios de la Policia de la Generalitat-Mossos d’Esquadra,
deberan abonar una tasa equivalente a 27’56 euros por cada hora y
agente de servicio que se
precise. Segundo.-
La
instrucción 2/2002 de la Dirección General de Seguridad Ciudadana de
la Generalitat de Catalunya, a fin de evitar que servivios del tipo
relatado en el hecho anterior mermen las horas de trabajo que pagan los
ciudadanos y repercuta en una disminución de la seguridad pública,
establece que para cubrir éste tipo de dispositivos se contarà con
personal voluntàrio al qual se le retribuiran econòmicamente las horas
trabajadas, en cocepto de extraordinarias. Tercero.-
El dia 13
de marzo del corriente fuimos convocados, en calidad de sindicato
representativo del colectivo de Mossos d’Esquadra y asistimos a una
reunión con representantes
del Departamento de Interior en la que se nos informó de que el
dispositivo necesario para la celebración del Rally Catalunya-Costa
Brava se abordaria cambiando la planificación del trabajo de los
efectivos que fueran necesarios, siempre dentor del trabajo ordinario qu
ecada agente debe realizar anualmente. Ante nuestra denuncia y amenazas
en relación a la ilegalidad de abordar este dispositivo mermando el
servicio debido a los ciudadanos, El sr. Joan NAVARRO ISERN, Jefe de
Personal se comprometió a revisar el tema. No existe acta de ésta
reunión. Cuarto.-
En fecha
19 de marzo, volvimos a ser convocados para tratar el mismo tema. En ésta
ocasión, los representantes del Departamento, ofrecieron retribuir en
concepto de horas extraordinàrias únicamente una parte de la jornada
planificada. Tanta reticencia a cumplir la ley y la Instrucción nos
hizo sospechar, de forma que nuestro representante, el señor Marc Joan
SALAS GUIMERÀ preguntó abiertamente sí se havía hecho efectiva la
tasa que establece la Ley al Real Automòbil Club de Catalunya, entidad
organizadora del Rally, a lo
cual, la senyora Luz BATALLER CIFUENTES, representante de la
administración, respondió negativamente. En la misma reunión también
se comentó que el dispositivo afectaria a un mínimo de 400 agentes,
con jornadas no inferiores a las 12 horas diàrias, durante 4 dias. Quinto.-
Vistas las posibles irregularidades, instamos al Servei Català de Trànsit
y al Departamento de Interior solicitando información oficial, a
diversos partidospolíticos para que utilizasen mecanismos
parlamentarios para obtener la información y a numerosos delegados
sindicales repartidos por el territorio para que nos informaran del número
de efectivos, horas y dias dedicados al dispositivo.
Sexto.-El
dia 30 de abril, el Conseller de Interior, respondió a una pregunta
formulada por el Grupo Parlamentario de Iniciativa per Catalunya sobre
el tema. Segun el Conseller, el RACC pagó en concepto de Tasa por
vigilancia, regulación y protección 105.168’96 euros, es decir pagó
por 3.816 horas de mossos d’esquadra. En la misma
respuesta dice que se dedicaron 1.132 horas el dia 22 de marzo,
1.102 horas el dia 23 de marzo y 1532 horas el dia 24 de marzo, total
3.766, primer dato que no cuadra.
Séptimo.-
El Rally
se celebró por las províncias de Tarragona y Girona, interviniendo
todo el personal de éstas provícias destinado específicament a
unidades de tràfico i un gran número de agentes procedentes de
unidades de seguridad ciudadana, e, incluso, destinados a grupos de
investigación. El dispositivo se inció el dia 21 de marzo, fecha que
el Conseller omite, segundo dato que no cuadra, finalizando el dia 24.
No ha sido possible concocer, ni por referència el número de agentes
destinados específicamente a tràfico y horas que dedicaron al
dispositivo, però, por deducción y a tenor del personal destinado,
intuimos que durante la duración del dispositivo participaron un mínimo
de 300 agentes trabajando 12 horas cada uno, lo qual nos daria un resultado
parcial de 3.600 horas, por la cuales el RACC deberia habar pagado una
tasa de 99.216 euros. Datos fàcilmente constatables a través de los
diversos servivios de planificación de las demarcaciones afectadas
durante las fechas que nos ocupan. Octavo.-
Por lo que
respecta a agentes destinados a Seguridad Ciudadana y Grupos de
Investigación, los datos de los que hemos sido informados, siempre cómo
mínimo, són los siguientes: Tarragona:
6 agentes a 10 horas un dia, total 60 horas. Información verbal Vic:
15 agentes, dos dias, total 375 horas. Blanes:
4 dias, 30 agentes diàrios, total 1.039 horas. Información verbal. Otras
destinaciones de la Región Policial de Girona: dos dias, 341 efectivos
en total a 12 horas mínimas, total
4.092 horas. La
documentación oficial acreditativa puede obtenerse de los archivos de
los servicios de planificación del Cuerpo. Noveno.-
A pesar
que no disponemos de información completa ni absolutamente veraz, dada
nuestra incompetencia para la investigación, de los datos de referència,
sacados sobre apreciaciones y siempre a la baja, resulta un total de
9.166 horas, por las cuales, la Generalitat deberia haber cobrado al
RACC un total de 252.614,96 euros, frente a las 3.766 horas y
105.168’96 euros declarados por el Conseller. Hay una diferencia de
147.446 euros ( 24.532.950 pts.). Ademàs,
la mayor parte de las horas dedicadas al dispositivo del Rally han sido
sustraidas al servicio público, vulnerando la Instrucción 2/2.002. DOCUMENTACIÓN QUE SE ADJUNTA 1-
Ley de Tasas y Precios Públicos de Catalunya. 2-
Instrucción 2/2.002 de la Dirección General de Seguridad
Ciudadana. 3-
Respuesta del Conseller d’Interior a pregunta del Grupo
Parlamentario Iniciativa per Catalunya. 4-
Instancia al Servei Català de Trànsit. 5-
Acta de sesión informativa del 19 de marzo. 6-
Resolución de 18 de marzo del 2.002 sobre dispositivo policial
para el Rally. 7-
Planificación de agentes de seguridad ciudadana de Vic. 8-
Planificación de agentes de seguridad ciudadana de diversas
demarcaciones de Girona. 9-
Documentación acreditativa de la representación bajo la que
actuo: estatutos i certificados de la Administración. POR
TODO LO CUAL, solicitamos
se proceda a la apertura de una investigación o espediente tendente a
la determinación de la possible comissión de infracción
administrativa en los hechos relatados. Atentamente, Barcelona
a 13 de junio del 2.002.
A/
Director de l'Escola de Policia de Catalunya. ASSUMPTE:
" Peticions i suggerències en relació a la formació policial a
l'EPC." Sr., periòdicament visitem diversos fórums de policies d'internet on hem detectat moltes inquietuds en relació al funcionament i formació de l'EPC, moltes de les quals compartim com organització representativa policial. Tan és així que els li volem traslladar, als efectes que, si ho considera convenient, les abordi o porti a terme. 1- Els alumnes de les Policies Locals es queixen d'una formació bàsica i especialitzada excessivament orientada al Cos de Mossos d'Esquadra, pensada, fet i realitzada, principalment per a aquest cos, deixant de banda un aprofundiment en matèries més interessant per a ells. A tall d'exemple, l'estudi d'accidents de circulació. Pel que fa a la formació bàsica, creiem que seria convenient que dintre dels 9 mesos de formació, hi hagués un mòdul específic on les matèries a impartir fossin diferenciades i específiques per a cada cos. També pensem que seria convenient incrementar el nombre de cursos específics que es fan en relació a funcions pròpies de Policia Local. Alhora, convindria que un percentatge superior a l'actual dels instructors i professors de l'EPC procedissin de la Policia Local. 2- Hi ha força queixes també en relació a la centralització a Mollet del Vallés de les activitats de l'EPC. Seria molt interessant i convenient que l'EPC es descentralitzés i obrís centres o establís convenis amb institucions formatives per a poder fer activitats formatives i cursos per tot el territori o, si més no, en cadascuna de les capitals catalanes. Establir, paral·lelament, un sistema de formació a distància, amb exàmens presencials, com fan algunes universitats i centres de formació. 3- Es detecta molta frustració per les impossibilitats d'accés a la formació específica en ajuntaments petits. En aquest sentit caldria que la formació dels agents no fos un cost pels ajuntaments respectius i, alhora, s'establís una obligació periòdica de reciclar i formar als agents a l'EPC. 4- Ens reclamen poder tenir accés lliure als cursos de formació, per el qual caldria que l'EPC diversifiqués els mitjans pels quals dóna difusió de les activitats formatives, extenent aquesta informació a les organitzacions sindicals, flexibilitzés els requisits d'accés, reservant un nombre de places a professionals que ho facin pel seu compte. Alhora, habilitar els mecanismes necessaris per a que en els Ajuntaments respectius es faciliti al màxim la possibilitat dels agents que ho facin pel seu compta d'acudir als cursos. 5- Insistim en un plantejament que ja hem expressat anteriorment. Pensem que el curs de formació bàsica de l'EPC s'ha de reorientar, prioritzant l'element formatiu per sobre del selectiu. No estem d'acord amb l'establiment d'un percentatge mínim de suspesos. L'important és que l'alumne surti ben format professionalment, que pugi aprendre i tractar amb tota confiança a l'instructor i professorat sense tenir la sensació de pànic a suspendre que condiciona tant la conducta. Sabem que tot l'exposat aquí de forma tan simple, és molt complex, que cal una voluntat política prèvia i molt forta per a afrontar tots els canvis que impliquen les nostres peticions, tanmateix, estem convençuts que les nostres propostes van en favor de la seguretat pública de Catalunya, a més que traslladar aquest tipus de qüestions forma part de la nostra funció. Així doncs, esperem una acollida positiva de les nostres aportacions i restem a la seva disposició per allò en el que puguem col·laborar. Atentament, Enric ALSINA ILLA, Secretari General del CAT. Barcelona a 20 de juny del 2.002.
Generalitatde CatalunyaDepartament de Governació¡ Relacions InstitucionaisSecretaria d'AdministracióFunció Pública Sr. Enric Alsina i lila Secretari general del CAT - Mossos d'EsquadraTanger, 48, baixos 1a08018 Barcelona En contestaci6 al vostre escrit de data 9 de maig de 2002, mitjançant el qual sol liciteu la modificació de la denominació de la unitat directiva direccib general de Seguretat Ciutadana per la de cos de mossos d'esquadra, us fem avinent del seguent: La unitat directiva és, dins la Resolució GRI/133/2002, de 29 gener de 2002, per la qual es dóna publicitat a la refosa de les relacions de llocs de treball del personal funcionari de l'Administració de la Generalitat, la unitat orgànica a la qual es troben adscrits els llocs de treball, de qualsevol cos de funcionaris, i sota la direcció de la qual operen. Aquesta unitat determina la dependencia jerarquica i funcional dels llocs fins a un nivell determinat. Dins una mateixa unitat directiva es troben funcionaris de diversos cossos i, d'altra banda, alguns cossos d'administració especial tenen a tots els seus funcionaris adscrits a una mateixa unitat directiva, com és ei cas dels mossos d'esquadra. Així mateix, i d'acord amb el que estableix ltarticle 18 del Decret Legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual staprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legais vigents a Catalunya en materia de funcio pública, els funcionaris stagrupen per cossos en raó del caracter homogeni de les funcions a realitzar i dins els cossos, en rab de l'especialització de les funcions, poden existir escales. El cos de la Policia autonbmica de la Generalitat - mossos d'esquadra va ser creat per la Llei 19/1983, de 14 de juliol, i regulat a la Llei 10/1994, d'11 de juliol. Aquesta última, estableix que correspon als 6rgans del Departament d'lnterior que es determini reglamentariament el comandament i la direcció superior del cos de mossos d'esquadra. El Decret 157/1996, de 14 de maig, de determinació dels 6rgans que exerceixen les atribucions i les facultats atorgades al departament de Governació per la Llei 10/1994, estableix que corresponen al director general de Seguretat Ciutadana el comandament directe del cos de mossos d'esquadra i la direcció, la coordinació i la inspecció dels seus serveis. Per tot aixó, no es possible considerar un cos de funcionaris com a unitat directiva en la relació de llocs de treball, sinó que aquesta relació stestructura per departaments i unitat directives, i, dins d'aquestes, els funcionaris que hi depenen especificant-hi el cos al qual pertanyen. Atentament, Josep-Ramon Morera ¡ Balada Secretari Barcelona, 30 de maig de 2002
A/
Honorable Sra. Núria de
GISPERT, Consellera del Departament de Governació i Relacions
Institucionals. ASSUMPTE:
" Frau a la Llei de Conciliació Familiar al Cos de Mossos
d'Esquadra." Honorable sra., com a propulsora de la llei que permet la reducció de jornada per cura d'un fill menor d'un any i amb l'esperança que sigui del seu interès el compliment de l'esperit de la mateixa, volem informar-la de la forma amb que aquesta llei s'està complint en el si del nostre Cos. Resulta que, sobretot a l'Àrea Penitenciària de Barcelona, quan en un grup de treball, torn o escamot, hi ha un o més companys que gaudeixen d'aquest dret, en lloc de donar-li una tasca compatible amb el seu exercici, incrementar la dotació de personal o adaptar les tasques a desenvolupar al nombre d'efectius disponibles, el que es fa és incrementar la càrrega de treball de la resta. Aquest increment és fa de dues. En alguns casos s'obliga a companys del mateix centre de treball a perllongar jornada, amb el qual, es fan jornades de treball que superen les 10 i 11 hores i distorsionen la vida familiar de l'afectat. En d'altres, quan el beneficiari decideix acumular la reducció per fer més dies de festa, es fa anar a treballar a altres companys per suplir al beneficiari. Amb tot això, més enllà de la legalitat o no d'aquestes mesures, s'està beneficiant a uns i perjudicant a d'altres i, de fet, s'està generant un ambient de treball d'enfrontament, a on els qui tenen dret al gaudiment d'aquesta reducció de jornada estant patint una coacció moral que en alguns casos els pot fer desistir. Aquesta forma d'aplicar la llei i els seus efectes per part de la Direcció General de Seguretat Ciutadana fan que , pel nostre col·lectiu, com ja ve sent habitual, en resulti un frau i una altre discriminació en relació a la resta de funcionaris. Com a representants d'aquest col·lectiu li demanem que, si ho creu adient, arbitri en aquesta situació en la mesura de les seves possibilitats per trobar una solució més adient que no comporti perjudicis per a ningú. Atentament, Enric ALSINA ILLA, Secretari General del CAT. Barcelona a 17 de maig del 2.002.
Enric Alsina Illa, amb DNI núm. 52.210.098, en qualitat de Secretari General del Col·lectiu Autònom de Treballadors –Mossos d’esquadra, domiciliat a efectes de notificacions al C/ Tánger núm. 48, baixos 1era de Barcelona, CP 08018, i en nom i representació d’aquest.
EXPOSO: Que aquest sindicat ha tingut coneixement que existeixen uns Acords de Govern que no s’han publicat en el DOGC, els dits acords son d’interès per poder desenvolupar la tasca sindical pel cos de Mossos d’Esquadra. Per tot això
SOL·LICITO:
Que s’hem faciliti copia del Acord del Consell Executiu
de 22 i 26 de maig de 1986 sobre gratificacions per serveis
extraordinaris, del Acord del Govern de la Generalitat de
Catalunya 3 i 4 d’agost de 1992 sobre revisió de les
gratificacions per servei extraordinari realitzats fora de la jornada
normal de treball pel personal funcionari, i l’Acord del Govern
de la Generalitat de Catalunya de 23 de març de 1993, sobre la
prestació de serveis extraordinaris i la seva gratificació. També
aquells Acords de Govern que modifiquin els anteriors, o
nous acords relacionats amb el tema fins l’any 2002.
Barcelona 9 de maig
de 2002
Enric Alsina Illa SECRETARI GENERAL D’ADMINISTRACIÓ I FUNCIÓ PÚBLICA .Enric Alsina Illa, amb DNI núm. 52.210.098, en qualitat de Secretari General del Col·lectiu Autònom de Treballadors –Mossos d’esquadra, domiciliat a efectes de notificacions al C/ Tánger núm. 48, baixos 1era de Barcelona, CP 08018, i en nom i representació d’aquest. En el plec de prescripcions consta:
Tercera .- grups de personal, es cita Conveni Únic i
Mesa de Sectorial de Negociació, i el detall dels col·lectius es
facilita en annex al final. Vuitena.- Garanties i Límits d’indemnització, en relació al detall i nombre està especificat en annex aquest plec.
Fetes diverses consultes no s’ha localitzar el DOGC en es pública
l’adjudicació de contractació d’aquest concurs i desconeixem
quina empresa es, i si el contracte esta en vigor per l’any
2002. En relació a l’ annex que es cita aquest part considera que es molt important per tan de poder porta a bon terme la nostra tasca sindical. Per tot això SOL·LICITO: Que se'ns faciliti copia del DOGC de l’adjudicació de concurs i si no estigués publicat copia del contracte signat per l’empresa asseguradora, i si consta que es vigent per l’any 2002. Que se'ns faciliti copia del conveni únic i mesa de negociació en relació al personal que gaudeix d’aquesta pòlissa Que
se'ns faciliti copia del annex o annexos que forma part. del plec
de prescripcions tècniques.
Barcelona 9 de maig de 2002
Enric Alsina Illa SR. DIRECTOR GENERAL DEL PATRIMONI DE LA GENERALITAT DE
CATALUNYA.
..Enric Alsina Illa, amb DNI núm. 52.210.098, en qualitat de Secretari General del Col·lectiu Autònom de Treballadors –Mossos d’esquadra, domiciliat a efectes de notificacions al C/ Tanger núm. 48, baixos 1era de Barcelona, CP 08018, i en nom i representació d’aquest.
EXPOSO: Que amb data 1/02/02, ha estat publicat en el DOGC núm. 3566 la Resolució GRI/133/2002, de 29 de gener, per la qual es dóna publicitat a les relacions de lloc de Treball del cos de Mossos d’Esquadra, concretament a la pagina 2217, en consta el nom de “UNITAT DIRECTIVA: DIRECCIÓ GENERAL DE SEGURETAT CIUTADANA” i a continuació estan totes les places del cos de Mossos.
Considero que el nom es del tot incorrecte ja que
la unitat directiva no pot ésser Direcció General de Seguretat
Ciutadana, sinó UNITAT DIRECTIVA: COS DE MOSSOS D’ESQUADRA.
SOL·LICITO:
Que l’empara de la legislació vigent es modifiqui la
denominació de la unitat directiva de la relacions de llocs de
treball i fen constar el nom de Cos de Mossos d’Esquadra. Barcelona 9 de maig de 2002
Enric Alsina Illa
Aquí et desplego un seguit
d'idees per a formular de la manera que trobeu més adient les
preguntes parlamentaries al Conseller d'Interior.
El tema de fons son les
pressumptes irregularitats i l'incompliment de la llei
d'incompatibilitats dels funcionaris, mossos o no, on es regula la
participació d'aquest en la docència i la formació en centres
oficials. Llei 21/1987, de 26 de novembre, d'incompatibilitats del
personal al servei de l'Administració de la Generalitat. Capitol 2,
Article 2, apartat b.
Entenem que la EPC s'esta
instrumentalitzant com a element compensatòri i d'agraiment als
"serveis prestats", i de foment de l'amiguisme.
Aquest criteri s'imposa per sobre
de la capacitat formadora, aptituts i coneixements del docent.
Així les questions a plantejar
serien:
Criteris de selecció del
personal docent, mossos i funcionaris en general.(titulacions
requerides)
Professors que han impartit
classes en els cursos EPC des de 1997 fins el 2002.
Hores de classes impartides en
cada periòde per cadasqun d'ells, i retribucions anyals.
En el seu monent la CGT va
engegar accions sobre el tema i que afectava al personal de la
Prefectura de Trànsit, i que va derivar en l'obertura d'expedient per
part de la Sindicatura de C. (ref. SCC/8/i-99), i del Tribunal de
C.(92/99, de 11 de juliol de 2001).
També caldria que ens adrecesiu
l'avant projecte de Seg. Ciutadana, per tal de que el poguesim
estudiar. També si heu plantejat alguna pregunta sobre el tema Ralli.
Atentament. Marc Salas.Secretari
de Serveis. CAT.
A/
Sr. Joan DELORT, Director del Servei Català de Trànsit. ASSUMPTE:
“ Cobrament de la taxa corresponent al RACC per la celebració del
Rally Catalunya -Costa Brava.” Sr.,
hem estat informats verbalment que al RACC, entitat organitzadora del
Rally Catalunya-Costa Brava no se li ha cobrat la taxa que estableix la
modificació introduïda per Llei de pressupostos en la Llei 15/1997 pel
servei d’efectius de Mossos d’Esquadra, en aquest cas, al voltant de
400 efectius. Donat
que la gestió, liquidació i recaptació de la taxa correspon al Servei
Català de Trànsit, li demanríem ens informés si realment no s’ha
cobrat aquesta taxa i dels motius, donat que el cas afecta molt
directament al Cos de Mossos d’Esquadra i a la ciutadania en general. Atentament,
|