PUNT D'INFLEXIË EN EL CONFLICTE DE TR└NSIT

Avui hem anat a una reuniˇ en la que, suposadament, s'havia de parlar del Pla de Carrera Professional i que estava planificada des de feia dues setmanes, per˛, inevitablement, s'ha comenšat parlant del tema de trÓnsit. L'empresa, de forma taxativa ha manifestat que no es parlaria mÚs de temes exclusius de trÓnsit sinˇ que es passava a una negociaciˇ global, tal com havÝem avanšat en comunicat anterior. Hem manifestat que no podÝem estar seguts en una taula parlant de Carrera Professional quan hi havia tot un colĚlectiu mobilitzat com si no passÚs res, que primer calia tancar el conflicte de trÓnsit obrint la negociaciˇ a tots els temes plantejats, no nomÚs als vuit punts que s'havien parlat, en fi, hem reiterat el posicionament de cada reuniˇ, i, amb la disposiciˇ d'abandonar la reuniˇ, per˛, per primera vegada, hem tingut una grata sorpresa TOTES LES ORGANITZACIONS SINDICALS ENS HEM POSICIONAT M╔S O MENYS IGUAL. DesprÚs d'un recÚs, tots hem defensat el mateix, primer cal tancar la negociaciˇ de trÓnsit i desprÚs encetar o continuar amb la resta. Amb aquest posicionament unitari, fruit de la necessÓria convergŔncia sindical, i inevitable, donada la fermesa de tots els qui esteu lluitant pels vostres drets, l'empresa ha rectificat i ha passat de la postura inicial, taxativa i continuada, a una altra de fer consultes i preparar-se per poder aprofundir en els temes de trÓnsit que resten per resoldre, admetent, per primera vegada la possibilitat de no limitar-se als 8 punts presentats pels majoritaris, sinˇ incloure'n d'altres, incl˛s el d'horaris ( per nosaltres seria molt important aconseguir el passi a horari de torn, amb totes les seves garanties i compensacions ). Clar, direu, aix˛ no Ús res concret, i no ho Ús, per˛ tot i que no s'ha aconseguit cap cosa concreta, ni tan sols data de propera reuniˇ, hi ha hagut un canvi qualitatiu important que cal destacar i que esperem que us doni Ónims per continuar, canvi que es concreta en els segŘents punts:

1-     Per primera vegada totes les organitzacions sindicals es posicionen clara i  fermament en negociar en primer lloc els temes pendents en el conflicte de trÓnsit, i esperem que es compleixi amb el compromÝs.

2-     L'empresa, accepta estudiar les reivindicacions plantejades i convocar-nos per parlar-ne, encara que no s'hagi fixat data.

Per tant, des del nostre punt de vista, avui hi ha hagut un punt d'inflexiˇ, si tots ens mantenim ferms, esperem que la negociaciˇ porti a uns resultats acceptables ben aviat (tingueu present que comenša el perÝode de festes).

Barcelona a 19 de desembre del 2.002.